تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

تور هند – نگاهي اجمالي به كشور هند

تور هند – نگاهي اجمالي به كشور هند

 

درود به همه عزيزان و علاقمندان سفر به هند و تور هند . در اين قسمت نگاهي اجمالي و كوتاه به كشور هندوستان مي اندازيم، كه اين امر به دوستاني كه مي خواهند در تور هند ثبت نام كنند و يا قصد سفر به اين كشور زيبا را دارند شناخت كافي مي دهد.

 

تور هند – تور گوا

هند يا بهارات از جمله كشورهاي پر جاذبه اي است كه توجه مردم جهان به ويژه ايرانيان را به خود جلب كرده است. نگاه ايرانيان به هند كه به كشور هفتاد دو ملت شهرت يافته است، متفاوت از ديگران و ريشه در روابط تنگاتنگ تاريخي – فرهنگي اين دو كشور دارد.ايرانيان ساليان متمادي در مديريت اين كشور در كنار سلاطين و حكمرانان هند نقش به سزايي داشته اند كه تاريخ گواه آن است.

 

دوستاني كه توسط تور هند به هندوستان سفر كرده اند به اين امر واقف هستند كه  به دلايل مختلف از جمله قرابت فرهنگي، ايرانيان بسياري به هند مهاجرت كرده اند. از جمله برخي شاعران عصر صفوي كه سبك هندي در شعر پارسي بنيان نهادند. زبان پارسي يكي از زبان هاي متداول هند بوده و تاثير آن امروزه به صورت برگزاري شب شعر پارسي در ايالت شمالي و حتي مركزي مشهود است. زبان فارسي در برخي دانشگاه هاي اين ايالت داراي كرسي و تدريس و مورد استقبال نيز قرار گرفته است.

 

شكر شكن شوند همه طوطيان به هند            زين قند پارسي كه به بنگاله مي رود

از ديد هنري و تور هند و همچنين دوستاني كه توسط تور هند به اين كشور سفر كرده اند تاج محل، معروف ترين و زيباترين بناي هند ، نشان از معماري ايراني دارد. چنانچه در تور هند همراه ما باشيد به اين موضوع پي مي بريد كه تنوع فرهنگي در اين كشور باستاني و بسيار غني را در هيچ كشوري در جهان نمي توان مشاهده نمود. به طور مثال در هند ۱۳ زبان رسمي و دهها زبان غير رسمي رايج است. تنوع اديان نيز در هند زبانزده خاص و عام است.

مسلمانان هند ۱۲ در صد از جمعيت آن را تشكيل مي دهند و آزادانه مراسم خود را برگزار مي كنند. دو كشور مسلمان پاكستان و بنگلادش در زمان استقلال هند از استعمار انگلستان از آن جدا شدند با اين وجود هند هم اكنون سومين كشور پر جمعيت جهان از نظر تعداد شهروند مسلمان است. ( تمامي اين موضوعات در طي تور هند و تور گوا ذكر و توضيح داده مي شود )

تور هند – تور گوا

تنوع آب و هوايي اين كشور پهناور نيز بسيار است. در شمال هند رشته كوه هيماليا كه مرتفع ترين رشته كوه جهان است قرار دارد كه تمام سال پوشيده از برف است. هيماليا سرچشمه رود خانه هاي بزرگي چون گنگ، براهماپوترا، يامونا، پنجاب و دهها رود ديگر است. جنوب هند آب و هوايي استوايي دارد. گرماي شديد در برخي مواقع سبب تلفات نيز مي شود. در صحراي “تار” در غرب بارندگي بسيار محدود است، اما در شمال شرق سالانه چند هزار ميلي متر باران مي بارد.

 

تور هند – تور گوا

تامين غذايي جمعيت يك ميليارد يكصد ميليون نفري هند و صادرات برخي اقلام كشاورزي از معجزاتي است كه كشاورزان هند به كمك رودخانه هاي پر آب و مديريت صحيح محقق كرده اند.

 

تور هند – تور گوا

همان طور كه توسط متخصصين تور هند در طي برگزاري تور هند و تور گوا به آن اشاره مي شود، اين كشور از نظر سياسي نيز پر جاذبه است. مردم هند مبارزاتي استقلال طلبانه را به رهبري گاندي پشت سر گذاشته كه به رهايي اين كشور از استعمار انگلستان در سال ۱۹۴۷ منجر شد و نقطه آغازين بود كه اين كشور در ابعاد مختلف پيشرفت كند. به گو نه اي كه در راس كشورهاي دموكراتيك قرار گيرد و از نظر اقتصادي سومين توليد ناخالص جهاني را به خود اختصاص دهد و در بسياري از صنايع رشد چشمگيري يابد.

 

 

تور هند تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان 

http://india-tour.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۵:۰۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :