تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

پيشينه تاريخي روسيه

روسيه در قرن 12 بنيان نهاده شد. پس از آنكه شاهزاده نشين مسكوتوانست به دوران تسلط 200 ساله مغولها ( قرن 13 تا 15 ) پايان دهد. شاهزاده نشين هاي اطراف را نيز تسخير و به قلمرو خود ملحق نمود. در اوايل قرن 17 سلسله جديد رومانف اين سياست را ادامه داد و توانست مرزهاي روسيه را از سيبري تا بالتيك بگستراند. با حكومت پيتر اول ( 1682 تا 1725 /تور روسيه ) اين سلطه به درياي بالتيك رسيد و اين كشور دوباره به امپراتوري روسيه تغيير نام پيدا نمود.
در طول قرن نوزدهم سرزمين هاي بيشتري در اروپا و آسيا به اين امپراتوري اضافه شد. اما در اوايل قرن بيستم، شكست اين كشور در جنگ با ژاپن      ( 1904 - 1905 ) به انقلاب سال 1905 انجاميد گه نتيجه آن تغيير پارلمان و برخي اصلاحات ديگر بود. همچنين ورود روسيه به جنگ جهاني اول و شكست آن در اين جنگ به شورش هاي زيادي در شهرهاي بزرگ منجر گرديد كه در نهايت سرنگوني خاندان سلطنتي را در سال 1917 در پي داشت. در اين ميان كمونيست ها به رهبري ولاديمير لنين به سرعت قدرت را در دست گرفتند و اتحاد جماهير شوروي را تشكيل دادند. سياست بي رجمانه و سركوب ژوزف استالين ( 1928 تا 1953 ) به قدرتمند شدن كمونيست ها و سلطه روس ها در شوروي انجاميد كه اين امر  به قيمت نابودي زندگي ده ها ميليون نفر تمام شد.
در اين سال ها اقتصاد و جامعه شوروي شاهد ركود زيادي بود و اين روند تا زمان روي كار آمدن ميخائيل گورباچف ( 1985 تا 1991 ) كه سياست گشايش ( گلاسنوست - تور روسيه ) و بازسازي را براي مدرنيزه كردن كومنيزم بكار گرفت ادامه داشت. ولي اجراي اين سياست عملا نه به بازسازي داخلي بلكه به فروپاشي كشور و تبديل آن به روسيه و چهارده جمهوري مستقل در سال 1991 انجاميد.
پس از آن اما روسيه جاه طلبي دوران سوسياليستي را رها نكرد وسياست متمركز نمودن اختيارات و قدرت را همواره پيگيري نموده است كه بايد گفت بخشي از آن از طريق مديريت دقيق انتخابات و همچنين استفاده از ثروت بادآورده ي نفت عملي مي شود. تور روسيه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۴۴:۵۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :