تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

تور روسيه – مكان هاي ديدني جزيره واسيلوفسكي

 تور روسيه – مكان هاي ديدني جزيره واسيلوفسكي

 

در اين قسمت به معرفي مكان هاي ديدني جزيره واسيلوفسكي شهر سن پترزبورگ روسيه مي پردازيم تا عزيزاني كه در تور روسيه ثبت نام كرده اند شناخت جامع تري نسبت به مكان هاي ديدني اين جزيره داشته باشند.

 

كليساي جامع اندرويوفسكي – تور روسيه

شايد زيباترين بناي مذهبي در اين جزيره باشد كه در سال ۱۷۸۰ تاسيس شده است. گنبد اصلي آن، بر روي سه برج باريك بنا شده است كه در راس هر كدام دو ناقوس قرار گرفته است. تنديس پر ابهت حضرت مسيح با سه لايه آب طلا كاري و ۱۷ متر ارتفاع درون اين كليسا جاي گرفته است. ( تور روسيه )

 

كليساي صعود مريم مقدس Assumption of Mary

اين كليساي پنج گنبدي، در سال ۱۸۹۷ بنا شد. در زمان حكومت كمونيست ها در سال ۱۹۳۵ همانند اغلب كليساها و اماكن مذهبي، اين كليسا توسط اتحاد جماهير شوروي ( روسيه كنوني ) مبدل به انبار كالا شد؛ اما در سال ۱۹۹۳ مجددا به خدمت مراسم مذهبي در آمد و از سال ۱۹۹۶ براي باسازي و نوسازي آن نيز اقدام شده است. ( تور روسيه )

 

صراف خانه يا موزه نيروي دريايي – تور روسيه

اين مكان در سال ۱۸۱۶ به سبك نئو كلاسيك ساخته شد. اين موزه يكي از بزرگ ترين موزه هاي دنياست، نمايشگاهي از كشتي هاي نيروي دريايي روسيه ، از زمان تاسيس تا زمان حاضر مي باشد و شامل انواع سلاح هاي جنگي، كشتي هايي با مدل هاي مختلف مي باشد به طوري كه حتي برخي از سر دكل هاي كشتي ها، اصلي مي باشد و در واقع نمايشي ست بزرگ از تاريخ دريانوردي  و كشتيراني روسيه از جنگ جهتني دوم و نيز نمايشي در مورد شبيخوني كه به كاخ زمستاني Winter Palace وارد شد.

 

مجسمه ايوان كروزنشترن Ivan Kruzenshtern Statue

تنديسي از درياسالار ايوان كروزنشترن، كه در سال ۱۸۷۰ به مناسبت صدمين سالگرد اين درياسالار معروف، در روسيه ساخته شد. ( تور روسيه  )

 

كاخ منشيكوف – تور روسيه

در كاخ منشيكوف موزه اي وجود دارد، كه در آن آثار هنري و جلوه اي از زندگي مردم در قرن هجدهم در معرض نمايش گذاشته شده است. اين كاخ در سال ۱۷۲۱ براي اولين حكمران سن پترزبورگ و پيش از آن، براي پطر كبير، به سبك معماري قرن هجده ساخته شده و اولين بنا در اين شهر است كه با سنگ هاي گران قيمت ساخنه شده است. در اين كاخ راه پله هاي از سنگ هاي بزرگ و قديمي، اتاق هايي به سبك چيني و به شكل كشتي، از از جنس چوب گردو به چشم مي خورند. ( تور روسيه )

 

موزه معدن كاري Mining Institute Museum

يكي از بزرگ ترين و قديمي ترين موزه هاي زمين شناسي در جهان و بالغ بر ۲۰ هزار نمونه در آن موجود مي باشد كه از بيش از ۸۰ كشور جمع آوري شده است. سر درب با ابهت و تحسين بر انگيزه موزه، كه به سبك سلطنتي سال ۱۸۱۱ ساخته شده است نيز جالب و ديدني است.

 

نارودوولتس Narodovolets

به معناي اراده مردمي است. يك زير دريايي به جا مانده از جنگ جهاني دوم است، كه براي نمايش طرز عملكرد آن در زمان جنگ بازسازي و آماده شده و توسط موزه نيروي دريايي روسيه اداره مي گردد.

 

دانشكده نيروي دريايي روسيه – Naval Institute

قديمي ترين آكادمي نيروي دريايي روسيه مي باشد كه توسط پطر كبير در سال ۱۷۰۱ بنا شده است. از نام آورترين فارغ التحصيلان اين دانشكده، ايوان كروزنشترن و ريمسكس كورساكوف را مي توان نام برد. اين ساختمان در سال ۱۷۹۸ در روسيه مجددا بازسازي شد.

 

ستون هاي شاخكدار – تور روسيه

اولين بناي تاريخي كه به محض ورود به استرالكا ( محل تلاقي دو انشعاب رودخانه) جلب توجه مي كند، اين ستون ها مي باشند كه در سال ۱۸۱۰ ساخته شده اند و هنوز نماد شهر سن پترزبورگ روسيه محسوب مي گردند. اين ستون ها مزين به شش شاخك جانبي هستند (و يا به قولي، دماغه كشتي هاي تصرف شده) كه نمادي از قدرت كشتي هاي جنگي بالتيك روسي مي باشند.

مجسمه هاي كه معرف رودخانه هاي بزرگ روسيه اروپايي مي باشد؛ از جمله ولگا، دنيپر، نوا و ولكوف، در پايه اين ستون ها مشاهده مي شوند. اين مجسمه ها علاوه بر نقش زينتي، حكم فانوس دريايي را نيز دارند كه مشعل هاي گازي آن تا به امروز ذر روزهاي تعطيل روشن مي شوند.

 

پارك و ستون هرمي سنگي روميانتسوسكي Rumyantsevsky park and obelisk

اين ستون در سال ۱۷۹۱ از پارك سرزمين خداي جنگ Mars Field In Honor، به افتخار پيروزي كنت روميانتسوف در جنگ روس و تركيه، بدين جا نقل مكان كرده و در ميان پارك قرار گرفته است. در انتهاي غربي اين پارك مجسمه دو نقاش معروف روسي رپين Repin و سوريكف Surikov  مشاهده مي شوند.

تور روسيه )

 

مجسمه ابوالهول از تبان Theban Sphinxes

يكي از شگفت انگيزترين چيزهاي كه در اين جزيره به چشم مي خورند دو مجسمه گرانيتي ابوالهول هستند كه سه هزار سال عمر دارند؛ يعني قديمي تر از خود شهر. اين عجايب، در سال ۱۸۲۰ در حفاري هاي مقبره آمن هوتب سوم در نزديكي شهر تبس مصر يافت شده است. كاتبان و رجل سياسي موراويوف با مشاهده آن نامه اي به تزار روسيه نوشتند و در آن خوستار خريد اين دو مجسمه براي نمايش در شهر سن پترزبورگ روسيه شدند. عجيب آنكه، اين دو مجسمه در شهر بسيار محبوب واقع شدند، تا آنجا كه مجسمه سازان روسي را بر آن داشت كه شش نمونه ديگر به همان شكل بسازند

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۵:۱۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :