تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

تور هند – موقعيت جغرافيايي كشور هند

تور هند – موقعيت جغرافيايي كشور هند

 

در اين قسمت به بررسي موقعيت جغرافيايي كشور هند مي پردازيم كه اين امر سبب آشنايي عزيزاني كه در تور هند ثبت نام كرده اند و يا قصد سفر به كشور هند را دارند  مي كند.

 

موقعيت جغرافيايي – تور هند

كشور هند در نيمكره ي شمالي، جنوب آسيا و بين مدار ۸ تا ۳۸ درجه عرض شمالي و نصف النهار ۶۶ تا ۹۷ درجه ي طول شرقي قرار دارد. مساحت هند ۳/۲۸۷/۵۹۰ كيلومتر مربع است. اين كشور از نظر وسعت، هفتمين كشور جهان و مساحت آن تقريبا دو برابر مساحت ايران است.

طول مرزهاي خشكي هند ۱۵۲۰۰ كيلومتر و طول ساحل دريايي آن تقريبا ۵۶۸۶ كيلومتر است. اين كشور از شمال به چين، نپال و بوتان، از شمال شرق به ميانمار يا برمه و بنگلادش، از شرق و جنوب و غرب به اقيانوس هند و از شمال غربي به پاكستان محدود است. بنگلادش، طولاني ترين و بوتان، كوتاهترين خطوط مرزي را با هند دارند.

 

اين كشور از لحاظ خغرافيايي به چهار منطقه تقسيم مي شود:

الف- منطقه كوهستان هيماليا؛

ب- منطقه رود گنگ و شاخه هاي آن؛

ج- منطقه فلات جنوبي؛

د- منطقه بياباني شمال غربي؛

 

آب و هوا

با توجه به اين كه خاك هند از منطقه استوايي آغاز شده و به منطقه معتدل منتهي مي شود و با وجود كوهستان هاي پر برف هيماليا، اين كشور آب و هوايي متنوع ( استوايي، سردسير، پرباران، خشك، سرسبز جنگلي و بياباني ) دارد. اين نوع آب و هوا سه فصل متمايز در سال ايجاد مي كند. در اين كشور، فصل سرما از اكتبر (مهر) تا آخر فوريه (بهمن)، فصل گرما از اول مارس (اسفند) تا آخر ژوئن (تير) و فصل بارش از اول ژوئن تا آخر سپتامبر (شهريور) ادامه دارد.

ميانگين حرارت در شمال هند در آخر زمستان ۱۳ الي ۱۶ درجه ي سانتيگراد و در جنوب هند به ۲۴ درجه ي سانتيگراد مي رسد. دو ماه خرداد و تير اشعه آفتاب بر بيشتر شبه جزيره به طور عمودي مي تابد، گرم ترين ماه هاي سال هستند؛ همچنين گاهي حرارت هوا در ماه خرداد در شمال اين كشور از ۳۸ درخه سانتيگراد تجاوز مي كند.

ريزش باران در اين كشور، تابع وضع مناطق آب و هوايي اين كشور است و ميزان آن از ۱۰۰ ميلي متر (در منطقه راجستان و لاداك) تا ۲۰۰۰ ميلي متر در مناطق سواحل غربي (آسام و بنگال) تفاوت مي كند. در منطقه چراپونجي در ايالت مگالاياي، سالانه حدود ۱۰ متر باران مي بارد. سراسر هند را دو جريان هوايي حامل باران مي پوشاند كه به مونسون معرف است.

به هنگام جريان مونسون در جنوب غربي اي هند ، باران فروان مي بارد. بيشتر باران هاي موسمي از ناحيه ي درياي عمان و ساحل جنوب غربي هند سرچشمه مي گيرد. طبق گزارش فائو FAO متوسط بارندگي در اين كشور، سالانه ۱۴۳۲ ميلي متر است.

 

تور هند – تور گوا

http://india-tour.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۵:۳۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :