تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

جاذبه هاي گردشگري مسكو

اولين گام براي همه بازديدها در مسكو كاخ كرملين و ميدان سرخ است كه نه تنها قلب مسكو كه قلب كل كشور به شمار مي رود . تاريخ روسيه عمدتا در اين مركز تاريخي و مسند و جايگاه قدرت تزارها و جماهير شوروي نگاشته شده است . خيابان گاردن رينگ رود به گرداگرد مركز شهر كشيده شده و بيشتر جاذبه هاي مسكو درون آن واقع شده اند . رودخانه Moska اين حلقه را قطع مي كند و در امتداد يكي از ديوارهاي كرملين از پارك گوركي گذشته و به سوي جنوب غربي ادامه مي يابد . 
نكته مهم : بيشتر موزه ها دوشنبه ها تعطيل هستند .


تور روسيه

كرملين
كرملين : در ترجمه تحت اللفظي به معناي شهر مستحكم و به منزله قلب مسكو و كشور روسيه است و قدمت آن به زمان تاسيس اين شهر در سال 1147 برمي گردد. از سال 1276 تا 1712 مقر و جايگاه دولت براي شاهزادگان و تزارها و از 1918تا 1990 مقر دولت كمونيستس بوده است . برج ها و ديواره هاي آن با آجر سرخ ساخته شده اند و چندين كليسا و قصر را به هم مرتبط ساخته و با عبور از قصر كنگره   مجموعه اي زيبا در اطراف ميدان تشكيل مي دهد . بزرگترين كليساي آن Uspensky Sobor ( به معني كليساي پنداشت - تور روسيه ) محل تدفين پيروان ارتودوكس بوده و براي تاج گذاري تزارها از آن استفاده مي شده است . Blagoveshchesky Sobor يا كليساي تبشير با 9 گنبد مسي براق و درخشنده كليساي شخصي تزارها بوده است . كليساي Archangelsky Sobor ( كليساي ميكاييل فرشته اعظم ) اگرچه در سال 1505 ساخته شد اما مامن بقاياي شاهزادگان بزرگ و تزارهاي است كه از سال 1325تا 1696حكمراني كردند . موزه اسلحه و صندوق الماس كه حاوي گنجينه كليسا و دولت از جمله تخم مرغ هاي Fabere  و الماس 180 قيراطي منسوب به كاترين كبير نيز ارزش بازديد دارند . ضمنا توپخانه و ناقوس تزار كه هر دو در نوع خود بزرگترين محسوب مي شوند ( به ترتيب 40 و 200 تن ) و هيچيك نيز بر اساس كاربرد خود استفاده نشدند نيز در داخل كرملين قراردارند . 
تور روسيه
راهنماي انگليسي زبان معمولا خارج دروازه هاي اصلي وجود دارند اما چون قيمت مقطوعي قرار داده نشده است لازم است قبلا با آن ها به توافق برسيد .
ميدان سرخ و كليساي سنت باسيل : محل برگزاري جشن هاي عظيم May Day  در زمان اتحاد جماهير شوروي .  ضمنا ارامگاه لنين كه ساختماني است مكعبي با سبك پيشروي روسي و تابوت كريستال كه حاوي بدن موميايي شده موسس اتحاد جماهير شوروي است در اين محل قراردارد . ميدان مزبور به وسيله ديوارها و برج هاي كرملين از يك طرف و نماي فروشگاه بزرگ GUM از سوي ديگر احاطه شده است . و  تمام اين ها چهارچوبي براي مشهورترين تصوير روسيه به وجود مي آورد كه همان گنبدهاي پيازي شكل و رنگارنگ كليساي سنت باسيل ( كليساي شفاعت / تور روسيه ) است . هر گنبد طراحي و رنگ بندي متمايزي دارد و تاثير مجموع آنها بسيار حيرت آور است . اين بنا در دهه 1550 و به يادبود پيروزي ايوان مخوف بر مغول ها در نبرد كازان ساخته شد .

پترهوف


موزه هنرهاي زيبا پوشكين :
 از حيث شهرت پس از هرميتاژ در سن پترزبورگ ، موزه هنرهاي زيباي پوشكين است كه شامل كلكسيون هاي غني كارهاي هنري از مصر باستان گرفته تا آثار امپرسيونيستي و پس از آن ( به خصوص كارهاي كلود مونه ) است . 
بليت هاي اين موزه براي موزه مجاور آن يعني مجموعه هاي شخصي كه به نمايش آثاري از هنر روسيه و جهان مربوط به قرن 19 و 20 مي پردازد نيز معتبر است .
گالري TRETYAKOV : مهمترين آثار نقاشي سنتي روسيه در جهان در اينجا قراردارد . مجموعه وسيع تمثال ها نيز ديدني است كه توسعه هنر از اوايل دوره بيزانس تا مكتب هاي پيشرفته تر روسي قرن 17 را پوشش مي دهد .

صومعه نوودويچي : در سال 1524 به وسيله پرنس واسيلي سوم تاسيس شد . ( هرچند برج ها و ديوارهاي فعلي به سال هاي 1685 تا 1687 باز مي گردد - تور روسيه ) . اين صومعه محل تبعيدي بود براي زنان اشراف زاده به منظور عزاداري يا قهر و بي اعتنايي كه از بين آن ها مي توان به نام هايي نظير سوفيا خواهر پتركبير كه در سال 1698 كودتايي را از همين محل عليه وي برانگيخت . گورستان كناري اين صومعه شامل قبر اشخاص برجسته اي نظير نيكيتا خروشچف ( تنها رهبر روسيه كه خارج از كرملين خاك شده است ) ، نيكلاي گوگول ، سرگئي پروكفيو و آنتوان چخوف است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۳۹:۲۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :