تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – اطراف شهر زيباي سن پترزبورگ

روسيه – اطراف شهر زيباي سن پترزبورگ

در حالي كه شهر سن پترزبورگ روسيه جاذبه هاي متعددي دارد، اطراف شهر نيز مكان هاي جالب غني است، مثل قصر هاي سلطنتي كه علاقه وافر تزار ها را به شمال روسيه نشان مي دهد و مجموعه جالبي را با گنجينه هاي پر زرق و برق تر سن پترزبورگ روسيه به وجود مي آورد. در زير به چند مورد از آنها اشاره مي شود.

 

گاچينا Gatchina – سن پترزبورگ – روسيه

شهركي در ۴۵ كيلومتري جنوب مركز شهر سن پترزبورگ روسيه است. در اين شهرك چند مكان ديدني از جمله قصر گاچينا وجود دارد كه اين كاخ عظيم و زيبا طي سال هاي ۱۷۶۶ – ۱۷۸۱ توسط آنتونيو رينالدين ساخته شده و يكي از محل هاي سكونت خاندان سلطنتي بوده است. اين كاخ در تپه اي مشرف به درياچه سربريانو قرار دارد. اين كاخ تركيبي از دژهاي قرون وسطي و قصري مسكوني است. در داخل كاخ از سبك كلاسيك قرون ۱۸ و ۱۹ استفاده شده است.

 

كرونشدات Kronshtadt – سن پترزبورگ – روسيه 

بندري قديمي در جزيره كوتلين kotlin در ۳۰ كيلومتري غرب شهر سن پترزبورگ روسيه ، در نزديكي خليج فنلاند است و اصلي ترين بندر منطقه به حساب مي آيد. در سال ۱۹۲۱ در اين مكان شورش كرونشدات برپا شد. از قديم، مركز نيروي دريايي روسيه و پايگاه ناوگان دريايي بالتيك در اين مكان مستقر بودند. مركز تاريخي اين منطقه و اطراف آن، بخشي از آثار ميراث فرهنگي شهر سن پترزبورگ روسيه هستند.

 

لومونوسوف Lomonosov – سن پترزبورگ – روسيه 

شهركي در ۴۰ كيلومتري سن پترزبورگ روسيه و در ساحل جنوبي خليج فنلاند است و در گذشته معروف به اورانينبام بوده است. در اين شهرك، پارك و. مجموعه قصري به سبك قرن هيجدهم قرار دارد. اين قصر يكي از قصرهاي معروف در مجاورت سن پترزبورگ روسيه است كه در جنگ جهاني دوم به تصرف آلمانها در نيامد.

 

نووگرود Novgorod -سن پترزبورگ – روسيه 

معني آن شهر جديد بزرگ و يكي از شهرهاي تاريخي روسيه و مركز اداري استان نووگرود در حدود ۱۶۰ كيلومتري جنوب شرقي شهر سن پترزبورگ روسيه و در امتداد رودخانه ولخوف و درياچه ايلمن است و در بزرگ راه فدرالي ام.۱۰ واقع شده است.

 

اورشك Oreshek – سن پترزبورگ – روسيه 

دژي قرون وسطايي است كه در جزيره اورخوفي و در دهانه رود نووا واقع شده است. اين دژ به سبك معماري قرون وسطي است.

 

پيترهاف Peterhof – سن پترزبورگ – روسيه

 شهري است در كنار خليج فنلاند و غرب شهر سن پترزبورگ .مجموعه اي از كاخ ها و باغ ها به سبك روسي كه توسط پطر كبير براي اقامت تابستاني طراحي و ساخته سده است در آن قرار دارد. جمعيت شهر حدود ۸۲۰۰۰ نفر است. اين شهر در طول جنگ جهاني دوم توسط نازي ها اشغال و به شدت ويران شد. تعميرات شهر بعد از جنگ جهاني شروع شد و تا به امروز نيز ادامه دارد. 

 

پوشكين Pushkin – سن پترزبورگ – روسيه 

شهركي در ۲۵ كيلومتري جنوب سن پترزبورگ روسيه است با حدود ۸۰ هزار نفر جمعيت، كه پارك ها و كاخ هاي زيبايي دارد. مهمترين آن، كاخ كاترين است كه براي ملكه كاترين اول بنا شده است. كليساي سوفيا يكي ديگر از بناهاي ديدني اين شهرك است.

 

رپينو – Repino -سن پترزبورگ – روسيه 

شهركي در ناحيه كوروتني در ۳۰ كيلومتري شمال غربي شهر، در ساحل خليج فنلاند است كه در ايستگاه راه آهن سن پترزبورگ – ويبورگ قرار دارد. اسم فنلاندي آن كوكالا است كه تا سال ۱۹۴۸ از آن نام استفاده مي شد. موزه خانگي هنرمند مشهور ايليارپين نيز در اين شهرك قرار دارد.

 

ايوانگرود Ivangorod – سن پترزبورگ – روسيه 

شهري است در ۱۶۰ كيلومتري غرب سن پترزبورگ، در سمت راست رودخانه ناروا، در مرز روسيه و استوني. در سال ۲۰۰۳ جمعيت آن حدود ۱۲ هزار نفر بوده است. قلعه اي به همين نام در اين شهرك وجود دارد كه از جاهاي ديدني آن است. قصرهاي دو قلو نيز در آنجا واقع شده اند.

 

ويبورگ Vyborg – سن پترزبوگ – روسيه 

شهرستاني واقع در تنگه كارلين نزديك به دهانه خليج ويبورگ، در ۱۳۰ كيلومتري از شمال غربي سن پترزبورگ و ۳۸ كيلومتري جنوب مرز فنلاند، در منطقه اي كه مسير آبي سايما به خليج فنلاند مي ريزد. در سال ۲۰۰۲ جمعيت آن ۷۹ هزار نفر بوده است. در قرن ۱۳ توسط سوئدي ها قصري در آن ساخنه شد كه توسط روس ها كاملا بازسازي شده است.

پارك مون رپوس يكي از وسيع ترين پارك هاي سبك انگليسي در اروپاي شرقي مي باشد كه در قرن ۱۹ در اين منطقه تاسيس شده و استحكامات و حصار دفاعي منرهيم كه كشور فنلاند در مقابل شوروي ساخته نيز در اين حوالي مي باشد.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۴:۴۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :