تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

تور هند – جغرافيايي طبيعي هند – كوه ها

 

تور هند – جغرافيايي طبيعي هند – كوه ها

 

در اين قسمت براي آشنايي عزيزاني كه در تور هند ثبت نام كرده اند به بررسي كوه هاي هند مي پردازيم.

 

همان طور كه گفته شد، كوهستان هيماليا يكي از چهار منطقه جغرافيايي هند است. كوه هاي هيماليا، هند را از كشورهاي شمالي-كه عبارتند از: چين، بوتان و نپال – جدا مي كند. سلسله جبال هيماليا از سرزمين  پامير در شمال غربي تا سر حد آسام در شمال شرقي به طول ۲۴۱۴ كيلومتر امتداد يافته است. هيماليا به دليل طول و ارتفاعش، سدي طبيعي ميان هند و چين است و تنها رسته كوهي است كه قله هايي با ارتفاع بيش از ۶۹۰۰ متر دارد. چهارده قله در هيماليا بيش از ۷۸۰۰ متر ارتفاع دارند كه مرتفع ترين آنها اورست با ارتفاع ۸۸۸۴ متر، بلندترين قله ي جهان مي باشد كه در نپال واقع شده است.

بعد از آن Q2 يا كا-۲ با ارتفاع ۸۶۱۱ متر در پاكستان و پس از آن سومين قله ي بلند جهان، كانچنجونگا با ارتفاع ۸۵۹۸ متر است. رشته كوهستان شرقي ما بين هند و برمه – كه آن را كوهستان ناگا يا كوهستان پكتي مي نامند – كوهستان نسبتا كوتاهي است كه در شمال به هيماليا مي پيوندد.

 

درقسمت استوايي هند ، در جنوب، جلگه مرتفعي وجود دارد كه در غرب و شرق، منطقه اي كوهستاني را تشكيل مي دهد. اين دو رسته كوه، گات هاي شرقي و غربي نام دارد و ارتفاع آنها در شرق به ۶۰۰ متر و در غرب به ۲۴۴۰ متر مي رسد. گات هاي غربي به موازات خط ساحلي كناره ي درياي عرب امتداد يافته است و به ساحل نزديك ترند؛ در حالي كه گات هاي شرقي از دريا دورترند و دشت ساحلي وسيعي را در طول خط ساحلي جنوب شرقي در كناره ي خليج بنگال به وجود آورده اند.

 

كوه ياتكايي: اين كوه و كوه هاي وابسته به آن، در مرز هند ، بنگلادش و برمه قرار دارند و مجموعا پارواچال يا كوه هاي شرقي ناميده مي شوند.

 

آراولي: ناحيه اي در شمال غربي هند كه از قديمي ترين مناطق كوهستاني جهان است. دامنه كوه هاي آراولي تنها بقايايي از كوه هاي عظيم الجثه هستند كه در دوران ما قبل تاريخ وجود داشته اند و بسياري از قله هاي آن پوشيده از برف و توده هاي غول پيكر و شگفت انگيز يخ است كه منبع تامين بسياري از رودخانه هاي بزرگ است.

 

ويندهيان: اين كوه تقريبا تمام عرض شبه جزيره هند را فرا گرفته است و منطقه اي در حدود ۱۰۵۰ كيلومتر را با ميانگين ارتفاع ۳۰۰ متر در بر مي گيرد.

 

تور هند – تور گوا – تور هندوستان – سفر به هندوستان

http://india-tour.ir



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۶:۳۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :