تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

جمعيت و پرچم روسيه

درود فراوان به همه علاقه مندان سفر به روسيه .

به درخواست اعضاي تور روسيه در سال ۹۳ در مورد جمعيت و پرچم اين كشور توضيحاتي به استحضار شما عزيزان ميرسانيم.

جمعيت روسيه :

 

جمعيت روسيه در سال ۲۰۱۰ در حدود ۱۴۲ ميليون نفر بوده كه در رده نهم دنيا قرار ميگيرد. جمعيت روسيه دو ويژگي مهم دارد :

 

  • اول اين كه رشد جمعيت روسيه منفي ميباشد بدين معني كه در سال ۲۰۱۰ ، نرخ رشد جمعيت منفي ۰/۴۷ درصد است كه به معني كاهش حدود ۶۵۵ هزار نفر از جمعيت اين كشور در هر سال ميباشد .
  • دوم اين كه تعداد افراد زير ۲۰ سال در اين كشور بسيار كم ميباشد و اين نشان ميدهد كه متوسط سن مردم روسيه بالاست و يا به عبارتي جمعيت روسيه در حال پير شدن است .

 

تراكم جمعيت روسيه  :

 

طبق آمار سال ۲۰۱۰ ، تراكم جمعيت روسيه ۸/۳ نفر در هر كيلومتر مربع بوده است كه از اين لحاظ در رده دويست و هفدهم دنيا قرار ميگيرد . از كل جمعيت اين كشور ، ۹۹/۴ درصد با سوادند كه از اين نظر روسيه در رده ششم دنيا قرار ميگيرد .

 

پرچم روسيه  :

 

پرچم روسيه يا پرچم رسمي دولت هاي فدرال روسيه يك پرچم مستطيل شكل سه رنگ با سه زمينه افقي مساوي است ، سفيد در بالا ، آبي در وسط و قرمز در پايين. اين پرچم ابتدا به عنوان نشاني براي بازرگانان و كشتي هاي جنگي به كار مي رفت و در سال ۱۸۹۶ رسمي شد و دولت هاي موقت روسيه همچنان به استفاده از آن ادامه مي دادند و حتي پس از واژگوني تاج و تخت تزار در جريان انقلاب فوريه تا انقلاب اكتبر ، باز هم اين پرچم جايگزيني نيافت . از زمان بولشويك ها به بعد ، پرچم كاملا قرمز از سنبل كمونيستي ، بر آن پرچم سه رنگ ارجحيت يافت . در سال ۱۹۹۱ و پس از سقوط اتحاد جماهير شوروي ، در دولت جديد روسيه فدرال ، مجددا پرچم سه رنگ به رسميت شناخنه شد . در سال ۱۹۹۳ پرچم قديمي دستخوش تغييراني جزئي شد و از سال ۲۰۰۰ رسمي شده است .

در پرچم روسيه از سه رنگ پان – اسلاويك كه منظور سه رنگ قرمز ، سفيد و آبي است ، استفاده شده است . با وجود اينكه نظريه هاي متفاوتي در مورد ريشه و علت انتخاب رنگ ها وجود دارد در حال حاضر هيچكدام كاملا پذيرفته نيستند . درقوانين روسي هيچ گونه معناي رسمي براي اين رنگ ها تعيين نشده است .

نقل قول است كه سه رنگ اين پرچم اقتباس از نشان خانوادگي قلمروي دوك هاي روسي است كه مجسم كننده سنت جورج با زهي سفيد است ، در حالي كه سوار بر اسبي سفيد بوده ، شنلي آبي برتن دارد و سپري آبي رنگ با زمينه قرمز به دست گرفته است. به روايت ديگر ، اين سه رنگ مظهري از رداي بلند مريم مقدس – حاميروسيه است .

 

با اين حال تفسيري ديگر نيز بر مفهوم اين رنگ ها وجود دارد كه بر اساس آن ، ترتيب قرار گرفتن رنگ ها نمايانگر سيستم اجتماعي روسيه در زمان تزار است :

سفيد نمايانگر خدا ، آبي بيانگر تزار و قرمز رعيت است . تفسير رايج ديگر در مورد رابطه رنگ ها با بخش هاي اصلي امپراطوري روسيه اين است كه : سفيد نمايانگر بلاروس ، آبي نمايانگر اُكراين يا روسيه كوچك يا مالوروژيا و قرمز نمايانگر روسيه كبير ميباشد .

بنا به تعبيري متفاوت ، سفيد به معني آينده و روشن ، آبي به معني حال مبهم و قرمز به معني گذشته اي خونين است .

سنبل كشور روسيه ، عقاب دو سر بيزانسي است كه با سنت جورج مسكو و نشان خانوادگي اش تركيب شده است و اين سنبل ها مربوط به دوران دوك نشيني شهر مسكو است . پرچم روسيه در اواخر دوره تزار هاي روسيه ظهور يافت و در بسياري از مناطق امپراطوري وسيع روسيه استفاده مي شد .

شعار امپراطوري روسيه و شعار شوروي سابق اكنون با يكديگر متفش شده اند و تا كنون رسما جايگزين تازه اي براي آنها نعرفي نشده است .

علامت داس و چكش و نشان هاي دولتي شوروي سابق ، همچنان به صورتي فراگير در بيشتر شهر هاي روسيه به عنوان بخشي از تزئينات معماري مشاهده ميشوند .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۲۱:۴۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :