تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

ظهور شهر مسكوي روسيه

يكي از شهر هايي كه قبل از سفر به روسيه بايد به صورت مفصل در موردش اطلاعات داشته باشيد شهر مسكو هست زيرا شما پس از ثبت نام در تور روسيه از دو شهر مسكو و سن پترزبورگ بازديد خواهيد كرد.

 

در دوران حملات مغول ها ، مسكو شهر كوچكي در اميرنشين ولاديمير بود . اين شهر چنان بي اهميت بود كه آلكساندر نوسكي شاهزاده بزرگ ولادميمير آن را به كوچكترين پسرش دانيل واگذار كرد.

ايوان اول پسر دانيل موفق شد محبت مغول را نسبت به خود جلب كند و حق جمع آوري ماليات را در بيش تر نقاط روسيه كه تحت سلطه مغول ها قرار داشت به دست آورد. ايوان با بهره گيري از ثروت هاي حاصل از ماليات ها و با حمايت خان مغول محدوده حكومت ثروت هاي حاصل از ماليات ها و با حمايت خان مغول محدوده حكومت خود را گسترش بخشيد . جمعيت مسكو و همچنين قدرت اين شهر نيز افزايش ميافت . در سال ۱۳۲۵ مسكو به مركز سراسقفي كليساي ارتودكس تبديل شد . از اين زمان به بعد منافع مسكو و كليساي ارتودكس به شدت در هم آميخت . كليسا با بهره گيري از قدرت معنوي و اقتصادي و نيز جايگاه ويژه خود كه مورد حمايت مغول ها بود از اهداف حاكمان مسكو حمايت ميكرد . گرچه زيركي فردي و عمر طولاني راهزنان دلاور مسكو بخشي از دلايل جهش سريع اين شهر توصيف ميشود ، عامل مهم ديگر در پيشرفت اين شهر جايگاه پر اهميت مسكو در شبكه رودخانه ها بود.

سفر از مسكو به دريا هاي بالتيك ، سفيد ، كارا ، سياه و خزر در مسير آبي صورت مي گرفت و تنها چندبار بايد قايق ها را وارد خشكي ميكردند و همين امر جايگاه مسكورا به عنوان مركز ارتباطات ، چه در جنگ و چه در تجارت مستحكم مي ساخت .



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۳۶:۱۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :