تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه از نظر موقعيت و جغرافيا

درود فراوان به همه علاقه مندان سفر به روسيه .

به درخواست اعضاي تور روسيه در سال ۹۳ در مورد موقعيت و جغرافياي اين كشور توضيحاتي به استحضار شما عزيزان ميرسانيم.

 

درك موقعيت روسيه :

 

توصيف كشوري به گستردگي روسيه چندان آسان نيست . وسعت اين كشور كه از شرق اروپا تا شمال آسيا گسترش يافته ، در تصور نمي گنجد .

هنگامي كه خورشيد در كالينگراد ، بخش كوچك و جدا افتاده از خاك روسيه كه ميان لهستان و ليتواني قرار گرفته غروب مي كند روز ديگري در ولادي وستك نقطه پاياني خط آهن سراسري سيبري واقع در اين كشور به اندازه يك روز رانندگي راه است. به اين مقايسه حيرت انگيزتوجه كنيد :
وسعت ناحيه جغرافيايي كه با نام سيبري مشهور است و از كوه هاي اورال تا ساحل اقيانوس آرام امتداد يافته از وسعت سطح روشن ماه بيشتر است.
موانع طبيعي ، گستره وسيع روسيه را به شدت آشفته كرده اند . بالا رفتن از كوه هاي اورال كه تنها در برخي نقاط ارتفاعي بيش از ۹۰۰ متر دارند ، آسان است . امواج جمعيت سراسر دشت هاي وسيعي را كه با مردم در غرب كوه هاي اورال روسيه ساكن شدند ، سكونت در نواحي شرق و جنوب را نيز به عنوان مهم ترين آرزوي خود در نظر گرفتند .

 

جغرافياي روسيه :

 

كشور روسيه با وسعت ۱۸ كيلومتر مربع ، وسيع ترين كشور دنيا و وسعت آن بيش از ده برابر مساحت ايران است . اين كشور وسيع ، در سر تا سر شمال قاره پهناور آسيا و قاره سرسبز اروپا گسترده شده است. اين سرزمين از ۱۷ كيلومتر مربع خشكي و ۱ كيلومتر مربع آب تشكيل شده است.

روسيه از لحاظ موقعيت جغرافيايي ، در شمال آسيا و بين ۴۱ درجه و ۲۰ دقيقه تا ۸۲ درجه عرض شمالي و ۲۷ درجه و ۴۰ دقيقه تا ۱۹۱ درجه در سمت شرق قرار گرفته است. بدين ترتيب اين كشور در دو نيمكره شرقي غربي و گسترده شده است . در حدود ۱۴ درصد از خاك روسيه در شمال مدار قطبي قرار دارد.

در بيشترين حالت از شمال تا جنوب روسيه حدود ۴۰۰۰ كيلومتر است كه از جزاير قطب شمال در درياي بارنت تا مرز جنوبي در كنار رشته كوه هاي قفقاز گسترده شده است. بين شرقي تريننقطه روسيه در ساحل درياي بالتيك ، تا غربي ترين نقطه آن در جزيره بزرگ ديومد بيش از ۱۰ هزار كيلومتر فاصله و ۹ ساعت اختلاف زماني وجود دارد و به همين دليل در اين كشور ۹ بخش زماني نيز وجود دارد .

اين كشور در دو قاره اروپا و آسيا قرار دارد كه توسط رشته كوه هاي اورال و رودخانه اورال ، مرزي بين اين دو قاره ايجاد شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۴۹:۳۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :