تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

معرفي دريا ، درياچه ها و جزاير روسيه

در شمال غربي روسيه دو درياچه اونه گا و لادوگا قرار دارد كه روس ها به لادوگا ، درياچه لادوزسكويه ميگويند . دو درياچه ديگر ايلمن و پيي پيوس نيز در اين منطقه قرار دارند. در جنوب غربي روسيه درياچه بايكال با ۳۱۷۲۲ كيلومتر مربع وسعت قرار دارد كه بزرگ ترين درياچه روسيه و بزرگ ترين درياچه آب شيرين جهان و ضمنا با حد اكثر عمق ۱۷۴۰ متر ، عميق ترين درياچه جهان است . همچنين روسيه با درياي مازندران همسايه است .

درياچه مازندران درياچه اي است كه از جنوب به ايران ، از شمال به روسيه ، از غرب به جمهوري آذربايجان و از شرق به جمهوري تركمنستان و قزاقستان محدود ميشود . اين درياچه با وسعت ۳۷۱۰۰۰ كيلومتر مربع ، بزرگترين درياچه جهان است و به همين دليل آن را دريا نيز مينامند.

درياهايي نيز در كشور پهناور روسيه ، از شرق تا شمال و غرب قرار گرفته اند :

در شرق و حوزه اقيانوس آرام ، درياي اختسك ، در شمال ، درياي لاپته و درياي كارا و درياي بارنتز كه اين سه در محدوده اقيانوس منجمد شمالي قرار دارند در شمال غربي ، درياي سفيد و در غرب ، درياي بالتيك و درياي سياه و درياي آزوف .

 

جزاير روسيه

روسيه جزاير متعددي دارد ، برخي از جزاير مهم قسمت آسيايي عبارتند از : جزيره ساخالين در شرق سيبري ، شمال ژاپن و جنوب درياي اختسك قرار دارد كه به وسيله تنگه تاتار از خاك اصلي سيبري جدا شده است .

جزيره ورانگل ، مجمع الجزاير سيبري جديد يا نئو سيبريان و مجمع الجزاير سورنايازمليا دارا پنج جزيره اصلي به نام هاي بلشويك ، كومسومولتس ، انقلاب اكتبر پايونير و اسميدت در شمال سيبري واقع شده اند .

همچنين در اقيانوس منجمد شمالي و در دورترين نقطه شمال ، مجمع الجزاير فرانزيوزف لند واقع شده كه متشكل از يك صد جزيره كوچك است .

در قسمت اروپايي روسيه نيز جزاير مهم زير وجود دارند :

جزاير وايگاش و كول گويف در درياي بارتنز و جزيره سولووسكي كه در دنياي سفيد و در شمال غربي روسيه واقع شده است .

اين بود گزارش كاملي از دريا ، درياچه و جزاير روسيه . در قسمت بعدي توضيحاتي در مورد شبه جزاير براي علاقه مندان سفر به روسيه آماده خواهيم كرد .

همچنين يه دوستاني كه در تور روسيه ثبت نام كردند پيشنهاد ميكنم كه مطالب مربوط به آب و هوا ، رود ها و كوه ها را از قسمت جغرافيا و آب و هواي روسيه مطالعه كنند.

موفق باشيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۵۶:۲۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :