تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – بررسي جغرافياي طبيعي مسكو

روسيه – بررسي جغرافياي طبيعي مسكو

 

مسكو Moscow

مسكو، پايتخت و پر جمعيت ترين شهر روسيه مي باشد. اين شهر همچنين به عنوان بزرگ ترين كلان شهر در اروپا محسوب مي گردد و در رده بندي، جزو بزرگ ترين مناطق شهرنشين دنيا قرار دارد. مسكو در غرب روسيه و بر روي محل اتصال سه فلات زمين شناسي و در حاشيه رودخانه موسكوا كه با طول بيش از ۵۰۰ كيلومتر از ميان جلگه اروپاي شرقي در روسيه مركزي عبور مي كند واقع شده است.

۴۹ پل بر روي اين رود و شعبات فرعي آن در محدوده شهر قرار دارد. ارتفاع مسكو در مركز نمايشگاه هاي كل روسيه V V C، جايي كه ايسگاه هواشناسي در آن واقع شده، ۱۵۶ متر از سطح درياي آزاد مي باشد. مرتفع ترين نقطه شهر در كوهستان تپلوستاسكايا Teplostanskaya با ارتفاع ۲۵۵ متر مي باشد. عرض مسكو از غرب به شرق حدود ۴۰ كيلومتر و طول آن از شمال به جنوب حدود ۵۰ كيلومتر است.

آب و هواي مسكو

مسكو پايتخت روسيه داراي آب و هواي مرطوب قاره اي، همراه با تابستان هايي معتدل و تا قسمتي شرجي و زمستان هايي سرد و طولاني مي باشد.بيشترين دماي هواي ثبت شده تا كنون ۳۶٫۸ درجه سانتي گراد در ماه آگوست سال ۱۹۲۰ و پايين ترين دما، منفي ۴۲ درجه سانتي گراد در ماه ژانويه سال ۱۹۴۰ بوده است.

مسكو به علت تغييرات شديد آب و هوايي ميا ماه هاي زمستان و تابستان و نيز نوسانات سطح بارندگي در تابستان،ناحيه اي با اقليم قاره اي شناخته شده است.هوايمسكو پايتخت روسيه در تابستان ۲۰۱۰ به طور بي سابقه اي گرم و خشك شد. در نتيجه آتش سوزي وسيعي در جنگل هاي اطراف شهر رخ داد.

 

جغرافياي انساني

جمعيت مسكو در سال ۲۰۱۰ ، ۱۱،۵۱۴،۳۰۰ نفر بود. مسكو قرن ها بزرگ ترين شهر روسيه و يا جماهير شوروي است و اگر چه فروپاشي اتحاد جماهير شوروي منجر به كاهش جمعيت در مناطق سيبري و برخي شهرهاي روسيه شد اما رشد و برتري مسكو بر سن پترزبورگ و الباقي مناطق اين كشور بيشتر مسلم شد.مسكو از لحاظ نژادي شهري بسيار يكدست است و طبق سرشماري سال ۲۰۰۲ تاكنون حدود ۸۷ درصد جمعيت آن از نژاد روس مي باشند.

تعداد قابل توجه مهاجران داخلي حاكي از آن است كه جمعيت مسكو هنوز رو به افزايش مي باشند، در حالي كه از جمعيت ساير شهرهاي روسيه كاسته مي شود. مهاجران جذب شرايط اقتصادي مناسب مسكو مي شوند كه تفاوت چشم گيري با وضعيت اقتصادي در ساير شهرهاي روسيه دارد. جهت قانونمند كردن رشد جمعيت در مسكو، سيستم گذرنامه داخلي ايجاد شده است كه افراد غير مقيم نمي توانند بدون داشتن آن، بيش از ۹۰ روز در پايتخت بمانند.

 

تحصيلات

۲۲۲ موسسه آموزش عالي از جمله ۶۰ دانشگاه دولتي در مسكو فعاليت مي كنند. برخي دانشگاه هاي قديمي و مهم مسكو عبارتند از :

 

دانشگاه ايالتي لومونسوف 

در سال ۱۷۵۵ تاسيس شده و حدود ۴۷ هزار دانشجو دارد. ساختمان اصلي اين دانشگاه، در وروبايوي گوري Vorobyovy Gory به معني تپه گنجشكان واقع شده و ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و هنكامي كه ساخته شد، بلندترين ساختمان اروپا به شمار مي رفت. اين دانشگاه در جهان حدودا در رتبه هفتادم قرار دارد. كتابخانه لومونسوف، بيش از نه ميليون كتاب دارد و يكي از بزرگترين كتابخانه ها در سرار روسيه محسوب مي شود.

 

دانشگاه فني دولتي بومن

اين دانشگاه  در سال ۱۸۳۰ تاسيس شده است همچنين اين دانشگاه داراي ۱۸ هزار دانشجوي دكترا در رشته هاي علمي، مهندسي با گرايش هاي متنوع فني مي باشد .

 

دانشكده هنرهاي زيباي مسكو

در سال ۱۸۶۶ تاسيس شده كه از برجسته ترين مدرسه هاي موسيقي در روسيه مي باشد و اشخاصي چون سرجي راچمنينوف از آن فارغ التحصيل شده اند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۵۷:۰۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :