تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

خليج دماغه و شبه جزيره هاي روسيه

بد نيست كه قبل از ثبت نام در تور روسيه و سفر به روسيه كمي در مورد طبيعت اين كشور اطلاعات داشته باشيم.

در شرق سيبري ، دو خليج شانتارسكيه و خليج چليخو واقع شده است. شبه جزيره كامچاتكا در شرق اين خليج واقع است . در شمال شرقي سيبري ، خليج انادير واقع است و در شمال اين خليج ، شبه جزيره چوكوتسكي واقع شده است كه در انتهاي اين شبه جزيره تنگه برينگ به عرض تقريبي ۸۵ كيلومتر قرار دارد .

تنگه برينگ حد فاصل قاره آسيا و آمريكاست . در زمان يخ زدن آب اين تنگه ، امكان مسافرت زميني از روسيه به آمريكا فراهم ميشود .

خليج خاتانگ در شمال سيبري واقع شده است . دو شبه جزيره مهم و معروف گيدانسكي و يامال در جنوب درياي كارا واقع شده اند .

همچنين شبه جزيره كولا يا پولستروكولسكي در شمال درياي سفيد و قسمت اروپايي روسيه واقع شده است.

 

جلگه و فلات روسيه

 

بيشتر قسمت آسيايي روسيه را منطقه پهناور سيبري به خود اختصاص داده است. جلگه غربي سيبري در شرق كوه هاي اورال واقع شده است كه از شرق به رود يني سي ، از جنوب به مرزهاي قزاقستان و از شمال به سواحل روسيه در اقيانوس منجمد شمالي محدود ميباشد .

بخش اروپايي روسيه عمدتا جلگه اي و هموار و نقاط مرتفع اين جلگه ها محدود به ارتفاعات اورال و كوه هاي تيمان است . در شرق جلگه سيبري ، فلات سيبري مركزي قرار دارد كه از شمال به كوه هاي پيوتوران و از جنوب به سايان شرقي و كوه هاي بايكال و از شرق به سرزمين هاي پست ياكوت محدود ميشود .

 

خاك روسيه

 

بخش زيادي از خاك روسيه در طول ۹ ماه از سال پوشيده از برف است . اما تنوع اقليمي باعث وجود انواع متنوع خاك در اين كشور شده است .

بخش هاي شمالي روسيه خاك رس و حاصل خيزي كمي دارد كه باقي مانده يخ بندان هاي سخت اواخر دوران زمين شناسي است . در غرب روسيه ، جنگل هاي وسيع كاج واقع شده است. در جنوب از كوه هاي اورال تا رود ولگا ، دشت هاي وسيعي وجود دارد و نواحي اطراف رود ولگا ، حاصلخيز ترين خاك روسيه را به خود اختصاص داده است .

بيشتر سرزمين روسيه ، پست و بدون حفاظ طبيعي است. رشته كوه اورال قسمت اروپايي و آسيايي را مجزا كرده است و در غرب درياي خزر هم رشته كوهه اي قفقاز قرار دارد .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۵۷:۵۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :