تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – بررسي جغرافياي طبيعي سن پترزبورگ

روسيه – بررسي جغرافياي طبيعي سن پترزبورگ

 

سن پترزبورگ، يكي از مهم ترين شهر هاي روسيه فدرال مي باشد كه در مجاورت رود نوا و انتهاي خليج فنلاند در درياي بالتيك و ۶۳۳ كيلومتري شمال غربي مسكوواقع شده است. اسامي ديگر شهر سن پترزبورگ ، پتروگراد و لنين گراد است. اغلب فقط با نام پترزبورگ شناخته مي شود و در زبان عاميانه، معروف به پيتر است. مساحت اين شهر و حومه آن حدود ۶۰۵ كيلومتر مربع است. مساحت بخش فدرال شهر ۱۴۳۹ كيلومتر مربع است كه كل شهر سن پترزبورگ را در بر دارد، و نيز داراي ۹ شهرستان ۱- كولپينو، ۲- كراسنوي سلو، ۳- كرونستاد، ۴- لومونوسف، ۵- پاولوفسك، ۶- پتركوف، ۷- پوشكين، ۸- سترورتسك، ۹- زلنوگورسك و ۲۱ بخش است.

سن پترزبورگ، روي زمين هاي پست سرد نيمه قطبي، در امتداد دهانه رودخانه نوا كه به خليج فنلاند مي ريزد، واقع شده است و داراي جزايري بر روي دلتاي رودخانه است.بزرگ ترين آنها عبارتند از جزيره واسيلي وسكي، پتروگرادسكي، دكابريستوف و كرستوفسكي. آخري، به اضافه جزاير يلاجين و كامني عمدتا با پارك پوشيده شده اند. گردنه كارلين،در شمال شهر، استراحتگاه معروفي است. سن پترزبورگ، از سمت جنوب، از صخره ها و پرتگاه هاي بالتيك-لدوگا كلينت گذشته، و تقاطعي با جلگه ايژورا ايجاد مي كند. ارتفاع شهر سن پترزبورگ از سطح دريا، در بالاترين نقطه به ارتفاع ۱۷۶ متر در تپه اورخووايا از ارتفاعات دودرهاف مي رسد. در قسمتي از محدوده شهر، در غرب خيابان ليتني، ارتفاع از سطح دريا از ۴ متر تجاوز نمي كند و اين بخش تا كنون در اثر سيل و امواج صدمه هاي زيادي ديده است.

سيل ها در سن پترزبورگ ناشي از امواج بلند درياي بالتيك، كه به علت شرايط آب و هوايي، بادها و كم عمقي خليج نوا ايجاد مي گردند، مي باشند. چهار تا از مصيبت بارترين سيل ها و بالا آمدن سطح آب در سال هاي ۱۸۲۴، ۱۹۲۴، ۱۹۵۵ و ۱۹۷۵ مربوط به اين شهر بوده است. از سال ۱۹۷۹ سد سن پترزبورگ به طول ۲۵ كيلومتر، براي كنترل سيل و امواج در حال ساخت است.

 

آب و هواي سن پترزبورگ

سن پترزبورگ، آب و هواي قاره اي شرجي دارد با تابستان هايي كه به علت تاثيرات ناشي از بادهاي موسمي درياي بالتيك كمي خنك است. به طور كلي منطقه، تابستان هايي كوتاه، گرم و شرجي و زمستان هايي سرد و طولاني دارد.

پايين ترين دما، منفي ۳۶ در سا ۱۸۸۳ و حداكثر ۳۷ درجه سانتي گراد در تابستان ۲۰۱۰ به ثبت رسيده است. سطح رودخانه نوا درون محدوده شهر معمولا در ماه هاي نوآمبر (آبان) و دسامبر (آذر) يخ مي زند و تا ماه آوريل ( فروردين) يخ باقي مي ماند. از دسامبر تا مارس (اسفند)، به مدت ۴ ماه زمين پوشيده از برف است كه ميانگين ارتفاع آن در ماه فوريه (بهمن) به ۲۴ سانتي متر مي رسد. روزهاي معتدل شهر سن پترزبورگ به طور متوسط ۱۳۵ روز است. شرايط جوي در سرتاسر سال كاملا متغير مي باشد.

متوسط بارندگي ساليانه، در طي سال نوسان مي كند و در تابستان به حداكثر مي رسد. به علت اقليم سرد و تبخير بسيار كم، رطوبت خاك هميشه تقريبا بالاست. ميانگين رطوبت هوا در طي سال ۷۸ درصد مي باشد، حال آنكه به طور متوسط ۱۶۵ روز در سال آسمان ابري است.

 

تور روسيه – تور سن پترزبورگ

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۵۹:۳۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :