تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – جغرافيايي طبيعي نوو سيبريسك

روسيه – جغرافيايي طبيعي نوو سيبريسك

 

نوو سيبريسك سومين شهر بزرگ در روسيه پس از مسكو و سن پترزبورگ و وسيع ترين شهردر منطقه سيبري مي باشد. اين شهر مركز اداري استان نوواسيبريسك و نيز منطقه فدرال سيبريه اي كشور روسيه مي باشد كه با مساحت ۴۷۷/۲ كيلومتر مربع در قسمت جنوب غربي اين منطقه واقع شده است. اين شهر در سواحل رودخانه اوب Ob river ، در مركز روسيه در جنوب شرقي دشت هاي سيبري قرار گرفته است. از سمت جنوب در امتداد فلات اكوك Ukok Plateau كه بخشي از كوهستان طلايي آلتاي را تشكيل مي دهد واقع شده است.

اين منطقه از غرب با منطقه امسك Omsk Region ، از شرق با منطقه كمروف Kemerovo Region ، از جنوب با مرز آلتاي و از جنوب غربي با قزاقستان هم مرز مي باشد.

 

آب و هوا – نوو سيبريسك – روسيه 

اين شهر زيبا و جذاب روسيه آب و هواي قاره اي شرجي، نابستان هاي گرم و زمستان هاي بسيار سرد دارد. تقريبا نيمي از زمستان با بارش مكرر برف همراه با بارش هاي پراكنده و معمولا سبك مي باشند. اكثر روزها هوا آفتابي است و ميانگين ۲۸۸۰ ساعت تابش آفتاب در سال را دارد، احتمال بارش سنگين باران نيز در تابستان وجود دارد. مسافراني كه از كشورهاي با آب و هواي معتدله مي آيند، زمستان هاي نووسيبريسك روسيه را بسيار سخت و سرد مي يابند، اما براي آنهايي كه از كشورهاي شمالي مي آيند، آنچنان فوق العاده و عجيب نيست. گاهي امكان دارد تا چند روز سرما استخوان سوز و غير قابلل تحمل باشد، اما همه ساله درجه هواي ۴۰ درجه زير صفر و حتي پايين تر از آن، اتفاق نمي افتد. هنگام بهار، ذوب شدن برف ها كه چند ماه سطح شهر را مي پوشانده، شروع مي شوندريال در حالي كه هوا هنوز بسيار سرد است. 

 

جغرافياي انساني – نوو سيبريسك – روسيه 

جمعيت اين شهر در سال ۲۰۱۰ ، ۱۴۷۳۷۰۰ نفر گزارش شده است كه سومين شهر پر جمعيت روسيه به شمار مي آيد و به طور متوسط در هر كيلو متر مربع آن ۲۸۳۳ نفر زندگي مي كنند. 

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه 

http://travelrussia.ir

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۱:۱۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :