تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – كليساها

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – كليساها

 

كليساي جامع سن باسيل

اين كليسا ارتودكسي كه در ميدان سرخ مسكو ( روسيه ) واقع شده و در بسياري از تصاوير، سمبل مسكو است، در سال ۶۱ – ۱۵۵۵ به سفارش ايوان چهارم به مناسبت گرامي داشت روز تسخير كازان و آستاراخان ساخته شده است. سن باسيل نقطه مركزي مسكو و قطب رشد آن از قرن چهاردهم به بعد است. اين كليسا تا اتمام برج ناقوس ايوان كبير در سال ۱۶۰۰، بلندترين ساختمان مسكو بود. در اين بناي زيبا موزه اي نيز وجود دارد.

 

كليساي مسيح ناجي بولواني 

كليساي ارتودكسي در ناحيه زموسكورچي Zamoskvorechye مسكو ( روسيه ) است و ساخت آن در سال ۱۷۵۵، به سبك معماري قرن هجدهم به اتمام رسيد.

 

كليساي جامع مسيح ناجي 

با گنبد طلايي در كناره رودخانه موسكوا، در سمت غربي كاخ كرملين و بلندترين كليساي ارتودكس شرقي است.ساخت اين كليسا سالهاي زيادي به طول انجاميد و نماي بيروني آن، در سال ۱۸۶۰ به اتمام رسيد. برخي از بهترين نقاشان روسيه تا بيست سال بعد، به زيبا سازي نماي داخلي آن ادامه دادند.

 

كليساي جامع يلوخوف

اين كليسا مخصوص بزرگان مسكو بوده است. ساختار كنوني آن آرشيتكت روسي، يوفگرف تيورين به سبك نئوكلاسيك در سال هاي ۱۸۴۵ – ۱۸۳۷ طراحي و مرمت گرديد. ساختمان اصلي آن، در سال ۳۱ – ۱۷۲۲ براي شاهزاده پرسكويا ايوانوفنا ساخته شد. در آنجا بود كه الكساندر پوشكين در سال ۱۷۹۹ غسل تعميد داده شد.

 

كليساي جامع كازان

در سمت شمال شرقي ميدان سرخ واقع شده است. بناي اوليه اين كليساي ارتودكسي در دهه ۱۶۳۰ به عن.وان نماد آزاد سازي شهر در برابر متجاوزان لهستاني ساخته شده است. اين كليسا در سال ۱۹۳۶ به دستور جوزف استالين تخريب شد ولي بعد از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي دوباره بازسازي شد و كليساي كنوني حاصل اين تجديد بناست.

كليساي ولادت مسيح در پوتينكي 

يكي از زيباترين و خوش منظره ترين كليساهاي مسكو و آخرين كليسا با سقفي به سبك معماري قرن شانزدهم و هفدهم در تاريخ معماري روسيه مي باشد. معمار فرانسوي  ان اوژن ويولت لو دوك چنان تحت تاثير طراحي آن قرار گرفت، كه آن را سبك معماري گوتيك روسي ناميد.

 

كليساي شفاعت فيلي

كليسايي ست به سبك قرن هجدهم و به دستور بويارلوف ناريشكين در ملكي خارج از شهر مسكو به نام فيلي ساخته شده كه اين املاك از سال ۱۹۳۵ متعلق به شهرمسكو گرديد. اين كليسا، جايگزين كليساي چوبي شد كه توسط ميخاييل رومانوف بنا شده بود.

 

كليساي شواليه سن جان 

يك كليساي ارتودكس روسي است كه در سال هاي ۱۷۰۴ – ۱۷۱۷ در منطقه ياكيمانكا مسكو و در دوره سلطنت پطر كبير ساخته شد.

 

كليساي سن نيكولاي در خامونيكي

يك كليساي چوبي محلي است كه در قرن هفده توسط سن نيكولاي نساج در محله خامونيمي بنا شد. اين كليسا بين سال هاي ۱۶۷۹ تا ۱۶۸۲ دوباره تعمير شد و به يك كليساي پنج گنبده با يك ناقوس تبديل شد.

 

كليساي تمام قديسين روسيه

يكي از قديمي ترين كليساها در مسكو است كه در ميدان اسلاويانسكايا قرار دارد. اين كليساي چوبي در سال ۱۳۸۰ پس از جنگ كوليكف، توسط دميتري دونسكوي ساخته شد.

 

صومعه نوودچي روسيه

كه به صومعه بوگوروديتسه -اسمولنسكي نيز معروف مي باشد، از بهترين صومعه ها در مسكو است. اين نام گاهي به صورت صومعه جديد دوشيزگان نيز ترجمه مي شود، علت اين عنوان بدين منظور است كه با صومعه باستاني دوشيزگان در كاخ كرملين متفاوت باشد. بر خلاف ساير صومعه هاي مسكو، اين مكان از قرن هفده همچنان سالم و دست نخورده باقي مانده است. 

 

تثليث لاورا سن سرگيو 

از مهمترين صومعه هاي روسي و قطب روحاني كليساي ارتودكس روسيه مي باشد. اين صومعه در شهر سرگيو پوساد حدودا ۷۰ كيلومتر به سمت شمال شرق مسكو از راه خياباني كه به يارو سلاف منتهي مي شود واقع شده است و اين امروزه بيش از سيصد راهبه در آن ساكنند.

 

كنيسه گروه سرود خواني مسكو

پرستش گاه اصليس يهوديان، در روسيه و شوروي سابق مي باشد . اين پرستش گاه در منطقه باسماني مركزي، نزديك ايستگاه مترو واقع شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۲:۲۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :