تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – موزه ها

مكانهاي ديدني مسكو – موزه ها

موزه هنرهاي زيباي پوشكين

اين موزه بزرگ ترين موزه هنر اروپايي در مسكو است كه در خيابان ولخونكا، درست مقابل كليساي جامع مسيح ناجي قرار گرفته است.از آنجايي كه در اين موزه اثري از اشعار معروف روسي يافت نمي شود، نام آن كمي گمراه كننده به نظر مي رسد. كازر ساخت اين موزه از سال ۱۸۹۸ شروع و تا سال ۱۹۱۲ ادامه داشت. تيسوتوف، فردي ثروتمند و خير به نام يوري نوچفمالتسف و يك معمار امروزي به نام رومن كلين را متقاعد ساخت كه مسكو نياز مبرمي به يك موزه هنرهاي زيبا دارد و در نتيجه آن را راه اندازي كردند.

 

موزه تاريخ شناسي دولتي 

موزه تاريخ روسيه كه در حد فاصل ميدان سرخ و ميان مانش واقع شده است.در اين موزه ، طيف گسترده اي از آثار باستاني به جاي مانده از قبايل بدوي ماقبل تاريخ كه در روسيه كنوني مي زيسته اند، وجود دارد. همچنين در اين موزه آثار قيمتي و گرانبهايي كه توسط اعضاي خاندان رومانف به دست آمده، نيز وجود دارد. شمار كل اشيا موجود در اين موزه به بيش از يك ميليون مي رسد. اين موزه در سال ۱۸۷۲ توسط ايوان زابلين الكسي يواروف و ساير علاقه مندان به فرهنگ اسلاوي نژادي اروپاي مركزي و شرقي و علاقه مندان به ترويج تاريخ روسيه و خود آگاهي ملي تاسيس شد.

 

موزه بزرگ جنگ ميهن پرستانه مسكو

در پوكلونايا گورا كه در استعاره، تپه اطاعت و پرستش نام دارد،قرار گرفته. نمايشگاهي از وسايل نقليه نظامي، هواپيما، توپ و غيره كه در جنگ جهاني دوم استفاده شده اند، در ساختمان مركزي اين موزه و در فضاي باز در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

 

گالري ترتياكوف

يك گالري هنرهاي زيبا در مسكو مي باشد كه كلكسيوني درجه يك از هنرهاي زيباي روسي را دارد. پيشينه اين گالري به سال ۱۸۵۶ باز مي گردد، زماني كه بازرگاني ازمسكو به نام پاول ميخائلويچ ترتياكوف آثار هنرمندان روسي عصر خود را با هدف تشكيل كلكسيون خريداري كرد، كه بعدها به صورت موزه هنرهاي ملي ارتقا يافت.

 

موزه علوم فني 

موزه علوم مسكو است كه تاكيد بر پيشرفت علم و تكنولوژي و همچنين اختراعات مدرن و پيشرفته شوروي دارد و در سال ۱۸۷۲، پس از اولين نمايشگاه علوم فنيروسيه، در روز دويستمين سالگرد پطر كبير تاسيس شد.

 

موزه معدن شناسي فرسمن 

يكي از بزرگ ترين موزه هاي مواد كاني در دنياست و بيش از ۱۳۵۰۰۰ نمونه، همچون انواع كريستال، سنگ، خاك، بلور و ساير مواد معدني در آن يافت مي شود. نام اين موزه از الكساندر فرسمن معدن شناس گرفته شده است.

 

موزه هنرهاي مدرن مسكو 

موزه اي از هنرهاي مدرن و معاصر كه در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده.پروژه ساخت آن توسط زوراب تيسرتلي، رئيس دانشكده هنر روس راه اندازي و اجرا گرديد.

 

اسلحه خانه كاخ كرملين

يكي از قديمي ترين موزه هاي مسكو است كه در سال ۱۸۰۸ تاسيس شد و در كاخ كرملين مسكو قرار گرفت. اين اسلحه خانه در سال ۱۵۰۸ براي مهمات جنگي سلطنتي ايجاد شد. پيش از منتقل شدن دربار سلطنتي به سن پترزبورگ، اين مكان مسئوليت ارائه، خريد و انبار كردن اسلحه، جواهرات و لوازم خانگي امپراور را بر عهده داشت.

 

خزانه الماس كاخ كرملين 

كلكسيون بي نظيري از طلا و جواهرات است كه در كاخ كرملين نگهداري و به معرض نمايش گذارده مي شود، تاريخچه اين گنجينه باز مي گردد به خزانه پادشاهي روس كه در سال ۱۷۱۹ توسط پطر اول روسيه تاسيس گرديد.

 

خانه عكاسي مسكو

كلكسيون بزرگي از شاهكارهاي عكاسي قديمي و معاصر روسي مي باشد و همچنين پروژه ها و جشن هاي بزرگ را برنامه ريزي و سازماندهي  مي كند. اين موزه، مجموعه اي از شاهكارهاي هنر عكاسي روسي را گردآوري كرده است كه شامل آثار الكساندر گرينبرگ، مكس پنسون، الكساندر روجنكو و دميتري بالترمنتس مي باشد.

 

موزه تانك كوبينكا 

موزه بزرگي از وسايل نقليه مسلح و جنگي مي باشد كه در خارج از شهر مسكو واقع شده است و تعداد بسياري از تانك هاي معروف جنگ هاي جهاني اول و دوم و دوران جنگ سرد در آن قرار دارند.

 

موزه مركزي نيروهاي هوايي مونينو

اين موزه در فرودگاه مونينو و در ۴۰ كيلومتري شرق مسكو قرار گرفته است و يكي از بزرگ ترين موزه هاي نيروي هوايي در دنيا و بزرگ ترين موزه هواپيمايي روسي مي باشد.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۲:۵۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :