تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – بناها

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – بناها و ساختمان ها

 

ميدان سرخ مسكو

ميداني در در مركز شهر مسكو است كه كاخ كرملين، كاخ سلطنتي سابق و اقامتگاه كنوني رئيس جمهور روسيه را از محله تاريخي بازرگاني جدا ساخته است. از آنجا كه خيابان ها و بزرگراه هاي اصلي از اين ميدان، به تمام جهات منشعب مي شوند، اغلب به عنوان ميدان مركزي مسكو و كل روسيه محسوب مي شود. در سال ۱۹۹۰، ميدان سرخ و كرملين با همديگر جزء فهرست ميراث فرهنگي در آمدند. در اين ميدان و اطراف آن جاهاي ديدني زيادي وجود دارد كه در زير به آنها مي پردازيم:

 

آرامگاه بزرگ لنين

آرامگاه ولادمير لنين رهبر انقلابي كمونيستي شوروي مي باشد. بدن موميايي شده او اندكي پس از مرگش در سال ۱۹۲۴ به معرض نمايش عموم گذاشته شد. نماي گرانيتي ام كوچك آن، با عناصري از آرامگاه هاي باستاني همچون اهرام ثلاثه مصر يا مقبره كوروش كبير، آميخته است.

 

لوبنوي مستو

معروف به مكان جمجمه ها، سكوي بلند سنگي با ارتفاع ۱۳ متر واقع در ميدان سرخ، روبروي كليساي جامع سن باسيل مي باشد. اين نام از واژه روسي لاب  به معناي پيشاني و مستو به معناي مكان مشتق شده است. به نظر مي رسد اين سكو كه در سال ۱۵۳۰ از آجر ساخته شده و اولين بار در سال ۱۵۴۷ از آن ياد شده، روزگاري ايوان چهارم  واسيليوچ از آنجا براي اهالي مسكو سخنراني مي كرده است.

 

كيلومتر صفر

در بسياري از كشورها، اين نقطه، يا مشابه آن در زبان هاي ديگر، مكان به خصوصي است كه در زمان هاي قديم واحد مسافت از آنجا ( اغلب پايتخت كشورها ) محاسبه مي شده است. اين نظريه همچنين  براي جاده ها و خيابان ها و نيز شهر هاي جداگانه وجود دارد (معمولا از اداره پست مركزي آن شهر بدين منظور استفاده مي گردد). كيلومتر صفر مسكو در قسمت شمال ميدان سرخ و اتصال آن با ميدان مَنِگ قرار دارد.

كاخ سلطنتي كرملين

كاخ كرملين مسكو يك قلعه تاريخي است كه بصورت مجتمعي تاريخي از برج و بارو در قلب شهر مسكو، مشرف به رودخانه موسكوا (در سمت جنوب) كليساي جامع سن باسيل، ميدان سرخ (در سمت شرق) و باغ الكساندر (در سمت غرب) ساخته شد. اين بنا در ميان دژهاي نظامي جهان بهترين است و شامل چهار قصر، چهار كليساي جامع و ديواري در اطراف آن با برج هاي ديده باني مي باشد. اين مجتمع، به عنوان محل اقامت رسمي رئيس جمهور روسيه استفاده مي گردد. نام كرملين، در صورت مجازي به معناي دولت اتحاد جماهير شوروي سابق و يا روسيه فعلي و اعضاي عالي رتبه آن به كار مي رود.

 

كولومنسكوي

ملكي سلطنتي است كه در ۹ كيلومتري جنوب شرقي مسكو در جاده اي قديمي كه به شهرستان كولومنا منتهي مي گردد و نام خود را از آن گرفته است، قرار دارد. در سال ۱۹۶۰ اين منطقه خوش منظره، كه مشرف به سواحل شيب دار رودخانه موسكوا مي باشد، بخشي از مسكو شد. كليسايي با ستون هاي سفيد رنگ كه در آن قرار دارد كه در سال ۱۹۹۴ به ليست ميراث فرهنگي دنيا افزوده شد. اين مكان مجموعه اي از ساختمان هاي قرون ۱۶ و ۱۷ مي باشد و شامل ساختمان هايي چوبي است كه توسط دولت شوروي از منطقه كارليا در شمال غربي روسيه به اين منطقه منتقل شد. اكنون به محلي محبوب براي آخر هفته هاي اهالي مسكو تبديل شده است.

دروازه معاد يا ايبري

تنها دروازه باقيمانده از كيتاي  گورود – ناحيه اي در مسكو كه نام ديگر آن محله چيني هاست مي باشدكه انتهاي شمال غربي ميدان سرخ را به به ميدان مانژ متصل

مي كند و ديوارهايش آجري است. اين دروازه، ساختمان زيباي شهرداري را به شرق و موزه تاريخي دولتي را به غرب مسكو پيوند مي دهد. كليساي چوبي در محله كيتا گورود قرار دارد در سا ۱۶۶۹ ساخته شده است. اين كليسا به همراه دروازه اش در سال ۱۹۳۱ خراب شدند ولي در بين سال هاي ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ دوباره ساخته و احيا شدند.

كاخ سفيد

معروف به كاخ سفيد روسي، يك ساختمان دولتي در مسكو است كه توسط دميتري چچولين و پي شتلر طراحي شده است.ساخت اين بنا در سال ۱۹۶۵ آغاز شده و در سال ۱۹۸۱ به پايان رسيده است. تصوير اين كاخ بر روي سكه هاي ۵۰ كوپكي، در سال ۱۹۹۱ نقش بست، تا نشان افتخار براي مقاومت در برابر شكست كودتاي ۱۹۹۱ باشد.

 

خيابان آربات جديد

در نزديكي خيابان آربات قديم قرار كرفته و محلي براي پياده روي و گردش مي باشد. از آنجا كه اشراف مسكو بيشتر در اين منطقه رويت مي شوند، گران قيمت ترين رستوران ها و كلوپ ها در آنجا واقع شده اند.

 

كتابخانه دولتي روسيه

يكي از بزرگترين كتابخانه هاي دنياست و تمام افراد بالاي ۱۸ سال (روس يا خارجي) مي توانند به صورت رايگان از رسانه هاي الكترونيكي آن استفاده نمايند و دسترسي به ساير موارد، با تهيه كارت عضويت مقدور مي باشد.

 

برج ٱستانكينو

برج راديو و تلويزيون با ارتفاع ۵۴۰ متر در مسكو مي باشد و توسط نيكولاي نيكيتين طراحي شده است. در حال حاضر اين برج بلندترين برج اروپا و چهارمين برج بلند جهان مي باشد.

 

تئاتر بولشوي

تئاتر تاريخي كه توسط معمار جوزف باو طراحي شده و تئاتر باله و اپرا در آن اجرا مي شود. اين بنا يكي از قديمي ترين و بزرگ ترين ساختمان هاي باله و اپراهاي جهان است. اين مجموعه در سال ۱۷۶۶ توسط شاهزاده پيتر ٱروسوف و مايكل مدوكس تاسيس شد.

 

http://www.travelrussia.ir


 



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۴:۰۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :