تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – پارك ها

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – پارك ها

۹۶ پارك و ۱۸ باغ در مسكو موجود مي باشد كه ۴تا از آنها باغ گياهان دارويي مي باشد. همچنين در مسكو ۴۵۰ كيلومتر مربع فضاي سبز و ۱۰۰ كيلومتر مربع جنگل نيز مي باشد. مسكو در مقايسه با ساير شهرهاي هم طراز خود در اروپاي غربي و آمريكا سرسبزتر مي باشد. در مسكو ۲۷، پاريس ۶و لندن ۷٫۵ و نيويورك ۸٫۶ متر مربع به ازاي هر نفر به طور متوسط پارك و فضاي سبز وجود دارد.

 

باغ الكساندر

يكي از اولين پارك هاي موجود در مسكو مي باشد. اين باغ، سرتاسر باغ غربي حصار كاخ كرملين، روبروي ميدان مانژ را در برگرفته است. برجسته ترين ويژگي اين پارك، چشم اندازي از برج كوتافيا مقابل كاخ كرملين است. در سال ۱۸۴۱ طبق طرح باو، در زير برج مهمات مياني، يك غار مصنوعي ساخته شد. در و پنجره هاي مشبك آن ياداور پيروزي روسيه عليه ناپلئون مي باشد. در سال ۱۹۶۷، آرامگاه سرباز گمنام را با مشعلي دائمي كه آن را از سن پترزبورگ آورده بودند در اين پارك ساخته اند.

 

پارك تفريحي فرهنگي گوركي

اين پارك را به افتخار ماكسيم گوركي نويسنده معروف، پارك گوركي نام نهاده اند، در سال ۱۹۲۸ تاسيس شده است. قسمت اصلي اين پارك كه در امتداد رودخانه موسكوا قرار دارد شامل سكوها، سرگرمي هايي براي كودكان، زمين هاي نرمش و تنيس، و ساير تسهيلات ورزشي مي باشد. پارك گوركي، مورد علاقه عموم مردممسكو از تمام سنين است و زمستان ها، مكان مناسبي براي اسكيت روي يخ و نيز ميزبان رقابت هاي مجسه يخي مي باشد.

 

باغ نسكوچني

با مساحت ۴۰۸۰۰۰ متر مربع قديمي ترين پارك در مسكو و محل اقامت امپراطوران سابق است كه در قرن هجدهم در نتيجه تلفيق سه ملك پديد آمده است. اين باغ، محل اجراي تئاتر سبز مي باشد و يكي از بزرگ ترين آمفي تئاترهاي روباز اروپاست كه ۱۵۰۰۰ ظرفيت دارد.

 

پارك ايزمايلوفسكي

اين پارك در سال ۱۹۳۰ در شرق شهر به وجود آمده و با ۳۳۲ متر هكتار مساحت، يكي از بزرگ ترين و قديمي ترين پارك هاي روسيه است. در اين پارك يك فروشگاه به همين نام كه انواع سوغاتي ها در آن به چشم مي خورد و يك بركه نيز وجود دارد. بر روي اين بركه قايق هايي براي كرايه وجود دارد. در برخي از تعطيلات آخر هفته، توسط سيرك دولتي مسكو اجراهايي در اين مكان برپا مي شود كه ورودي آن رايگان است.

 

پارك سوكولنيكي

نام خود را از شكار شاهين كه در گذشته در اين منطقه انجام مي شده، گرفته است.سوكولنيكي يكي از قديمي ترين پارك ها در شمال شرقي مسكو است و مساحت آن ۶ كيلومتر مربع مي باشد. معابري با با درختان غان، بلوط و افرا در آن ديده مي شود كه از حلقه مركزي منشعب مي شوند و در آن سوي پارك، در كنار بركه گوزن ها، منطقه اي پر پيچ و خم متشكل از مسير هاي سبز ديده مي شود.

 

پارك ملي لوزيني استرو

اولين پارك ملي در منطقه مسكو است كه با مساحتي بالغ بر ۱۲۶ كيلو متر مربع دارد و در شمال پارك سوكولنيكي واقع شده است. اين پارك، شهر جنگل هاي هميشه  سبز نيز نام دارد و در آن گوزن شمالي يافت مي شود

 

باغ گياهان دارويي تي  سيتسين

مربوط به دانشكده علوم است كه در سال ۱۹۴۵ در شمال مسكو بنا شده است و در نوع خود بزرگ ترين پارك اروپاست. اين باغ، ۳۶۱ هكتار مساحت دارد و در مجاورت مركز نمايشگاههاي روسيه واقع شده است.

 

باغ ليلاك

در سال ۱۹۵۸ تاسيس شد و معروفيت آن به خاطر نمايشگاهي دائمي از مجسمه ها و سنگ ها از باغ گل سرخ است.

 

باغ وحش مسكو

از ديگر مكان هاي مورد علاقه مردم مي باشد كه مكاني براي تقريبا هزار گونه و نمونه مختلف با بيش از ۸۲۷۰ حيوان است. وسعت اين باغ وحش در حدود  ۲۱٫۵ هكتار است و هر ساله، و بيش از ۱٫۲ ميليون بازديد كننده دارد. اين باغ وحش در سال ۱۸۶۴، توسط گروهي از دانشمندان زيست شناسي دانشگاه دولتي مسكو، تاسيس شده است. در سال ۱۹۱۷، اين باغ وحش ملي شد و در سال ۱۹۲۲، مالكيت آن به شهر مسكو واگذار شد.

 

پارك پيروزي 

روي تپه پو كلونايا  گورا قرار دارد. اين پارك در اواسط دهه ۹۰ كامل شد و آخرين بازمانده از هنر و آيين سنتي شوروي است. پارك در اطراف تپه پو كلونايا تپه اي كه در آن ناپلئون، هنگامي كه مسكو توسط سپاهيانش دررسال ۱۸۱۲ محاصره شد و بيهوده در انتظار ورود به شهر بود واقع شده است، اين پارك، سرگذشتي گره خورده با تاريخ جنگ هاي روسيه دارد. ابتدا در سال ۱۹۶۱ پارك پيروزي، بر روي زميني با مساحتي بيش از ۹۸ هكتار قرار  داشت. از دهه ۱۹۸۰، در اين پارك موزه اي براي گراميداشت پيروزي شوروي در جبهه شرقي جنگ جهاني دوم ساخته شده است و ساختمان اصلي موزه بين سال هاي ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ تاسيس گرديده است، در تالار افتخارات  اين موزه، نقش هاي  برجسته اي از ۱۲ شهر كه در طول جنگ اتحاد جماهير شوروي  با آلمان  شركت داشتند و نيز اسامي چندين هزار قهرمان ديگر بر روي ديوارهايي از جنس سنگ مرمر وجود دارد. در طبقه پايين، تالاري به نام تالار يادآوري وجود دارد كه شامل بخشي به نام كتاب هاي يادآوري ست كه نام بيش از ۲۶ميليون نفر از مردم اتحاد جماهير شوروي كه در جنگ كشته شدند، گردآوري شده است.

پارك پيروزي و ميدان فاتحان، از بخش هاي مهم موزه در فضاي باز هستند. در دهه ۱۹۹۰، يك ستون سنگي با نوك هرمي با مجسمه اي از نيك – الهه پيروزي در يونان باستان – و سنت جرج و اژدهايش، به اين پارك افزوده شد كه طراح هر دوي آنها زوراب تسرتلي بود. ارتفاع آن ستون سنگي نوك هرمي دقيقا ۱۴۱٫۸ متذ است كه هر ده سانتي متر آن بيانگر يك روز از جنگ است. در بين سال هاي ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ يك كليساي طلايي گنبدي شكل ارتودوكسي در بالاي اين تپه ساخته شد كه در كنار آن مسجد يادواره – به ياد عده اي از مسلمانان روسيه كه در جنگ جهاني دوم شركت جسته و در راه دفاع از وطن خويش كشته شده بودند – و يك كنيسه يادبود هولاكو نيز افزوده شد.

نماي ظاهري مسجد كه طراح آن الياس تاجيوف، يكي از معماران مشهور مسكو است، بيان كننده سبك معماري مدارس مسلمانان شرق از جمله تاتاري، ازبكي و قفقازي است. در حال حاضر در كنار مسجد يادواره كه زيباي خاصي را به چهره شهر مسكو بخشيده است، مدرسه علميه و انجمني داير است.

 

باغ يادبود مسكو

اين پارك كه به پارك مجسمه نيز معروف است، در سال ۱۹۹۲ در شهر مسكو راه اندازي شد. در اين پارك مجسمه هايي از افرادي كه در طول جنگ و پس از آن جان خود را از دست داده اند، وجود دارد. اين باغ در نزديكي موزه ترتياكوف واقع شده است.

 

روسيه – تور روسيه – تور مسكو

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۷:۴۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :