تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها – قسمت اول

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت اول

 

بسياري شهر سن پترزبورگ روسيه را شهر موزه ها مي نامند. پطر كبير موزه كانست كامرا را بعنوان اولين موزه تاسيس كرد و شهر سن پترزبورگ روسيه اكنون به داشتن بيش از دويست موزه از موزه هرميتاژ يا آرميتاژ – يكي از مشهورترين موزه هاي جهان – تا موزه هايي كوچك به خود مي بالد. بعضي از مهمترين موزه هاي شهر سن پترزبورگ روسيه عبارتند از :

 

موزه آرميتاژ – روسيه

موزه آرميتاژ واقع در سن پترزبورگ روسيه ، با ۳ ميليون اثر هنري يكي از بزرگترين موزه هاي جهان و از قديمي ترين گالري هاي هنري و موزه هاي تاريخ و فرهنگ بشري در جهان است.

در سال ۱۷۶۴، كاترين كبير با خريد بيش از ۲۰۰ نقاشي در اروپا، جمع آوري اين مجموعه مشهور را در روسيه آغاز كرد. سفراي روس در كشورهاي مختلف ماموريت يافتند بهترين مجموعه هاي هنري ارائه شده براي فروش – مانند مجموعه هاي برول سياستمدار ايالت زاكسن آلمان، كروزا، كلكسيونر فرانسوي و نگارخانه والپول در انگلستان – بودند.

كاترين كبير، نگارخانه خود را گوشه عزلت يا خلوتگاه خود مي ناميد زيرا تنها افرادي انگشت شمار اجازه ورود و تماشاي آثار موجود در آن را به دست مي آوردند. اين مجموعه كاخي عظيم است كه شامل موزه اي از جالب ترين مجموعه هاي تاريخي با بيش از سه ميليون شي از سراسر دنيا مي باشد و برجسته ترين جاذبه گردشگري درسن پترزبورگ ( روسيه ) محسوب مي شود. اين موزه مجموعه آثار متعددي دارد كه از جمله آنها مي توان به نشان ها، البسه و جواهرات سلطنتي روسيه ، مجموعه متنوعي از جواهرات ساخته فابرژه و بزرگ ترين كلكسيون موجود در جهان از طلاي باستاني متعلق به اروپاي شرقي و آسياي غربي اشاره كرد.

در اين موزه آثار ارزشمندي از رامبراند، داوينچي، ميكل آنژ، روبن و ساير نقاشان دوره رنسانس وجود دارد مجموعه عظيم آرميتاژ روسيه در شش بنا به نمايش گذاشته شده است. بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است. موزه آرميتاژ شعبه هاي بين المللي در لاس و گاس، آمستردام و لندن نيز دارد.

 

كانست كامرا – روسيه

اين مجموعه با گردآوري حدود دو ميليون نمونه از سراسر دنيا، در سال ۱۷۱۴ در روسيه توسط پتر كبير شروع به فعاليت نمود و در سال ۱۷۲۷ بناي آن تكميل شد. اين موزه به عنوان اولين موزه در روسيه محسوب مي شود كه امروزه به شكل موزه بزرگ انسان شناسي و نژاد شناسي پتر كبير تكامل يافته است. اين موزه مقابل كاخ زمستاني موزه آرميتاژ قرار دارد.

 

موزه روسيه

موزه بسيار بزرگي از هنرهاي بزرگ روسيه است. اين موزه در تاريخ ۱۳ آوريل (۲۴ فروردين) سال ۱۸۹۵ همزمان با تاجگذاري نيكولاي دوم و در جشن يادبود پدرش، الكساندر سوم احداث شد. ساختمتن اصلي، يعني كاخ ميخائيلوفسكي، مكاني براي نمايشگاه هاي اصلي است و موزه روس نيز بر نمايشگاه هاي موقت و دائمي كه در كاخ هاي استروگانوف و ماربل و قلعه ميخائيلوفسكي بر پا مي گردد، نظارت مي كند.

 

موزه مركزي نبروي دريايي – روسيه

اين موزه در بخش شرقي جزيره واسيليوفسكي قرار دارد – در ساختمان سابق اوراق بهادار – يكي از قديمي ترين موزه هاي روسيه و يكي از بزرگ ترين موزه هاي نيروي دريايي دنيا است. اين موزه رسما در سال ۱۷۰۹ در روسيه ( سن پترزبورگ ) شروع به فعاليت نمود و روايت هاي جالبي از رشد و توسعه و موفقيت هاي نيروي درياييروسيه را نقل مي كند.

با بيش از ۸۰۰ هزار شي و برخي از خاطرات جالب پرسنل نيروي دريايي روسيه ، تسليحات، تجهيزات دريايي و نقاشي هاي تاريخي و قابل توجه هنرمندان به چشم مي خورد. وجود قايق پتر كبير كه به پدر بزرگ نيروي دريايي روسيه معروف است از افتخارات آن است. در همين قايق بوده كه پتر كبير قايق راني و ساخت قايق را فرا گرفته است و نهايتا منجر به تاسيس نيروي دريايي روسيه شده است. بناي اين موزه بيانگر معماري قديمي يونان است كه بين سال هاي ۱۸۰۵ تا ۱۸۱۰ توسط توماس  دوتومون طراحي شده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۸:۳۴ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :