تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت دوم

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت دوم

 

با سلام، در اين قسمت به ادامه بررسي قسمت دوم موزه هاي شهر سن پترزبورگ ( روسيه ) مي پردازيم. اميدواريم اين اطلاعات، كمك كوچكي به دوستان و عزيزاني كه در تور روسيه ثبت نام كرده اند و يا هموطنان عزيزي كه قصد سفر به روسيه را دارند كند.

 

موزه حيات وحش – روسيه

دانشكده علوم جانور شناسي روسيه ، مسئول موزه حيات وحش است. اين موزه در سد يونيورسيتتكايا امبنك منت واقع شده است و يكي از ۱۰ موزه بزرگ تاريخ طبيعي دنيا است. در اين موزه بيش از ۱۷ ميليون قطعه وجود دارد ولي تنها ۵۰۰ هزار قطعه در ساختمان متعلق به قرن نوزدهم آن، قابل نمايش است. در اين نمايشگاه، تنوعي از دايناسور عظيم، اسكلت هاي نهنگ و همچنين مجموعه اي منحصر به فرد از پروانه ها وجود دارد. اين موزه از مجموعه اصلي جانور شناسي كانست كامر شكل گرفته كه در سال ۱۸۳۲ در روسيه تاسيس شد و در سال ۱۸۳۸ به روي عموم باز شد. اين موزه از سال ۱۸۹۸ در مكان امروزي خود در كشور روسيه مشغول به فعاليت مي باشد.

 

موزه راه آهن – روسيه

بدون شك بهترين موزه راه آهن در روسيه است. از زماني كه اولين لوكوموتيو بخار روسي توسط خانواده چرپانوف ساخته شد تا زماني كه راه آهن هاي جديد و موتورهاي مدرن به بازار آمدند. نقشه و تصاوير خطوط راه آهن و توسعه آن در روسيه در آن موجود است. يكي از مهم ترين مدل هاي موجود در اين موزه، يكي از ايستگاه هاي باربري با واگن هاي آن است.

 

موزه حصار لنينگراد – روسيه

اين موزه كوچك ولي بي نهايت تاثر آور ، ياد آور دلخراش ترين دوران اين شهر يعني محاصره ۹۰۰ روزه لنينگراد ( سن پترزبورگ كنوني ) در جنگ جهاني دوم توسط آلمان نازي است. در طول اين دو سال و نيم محاصره، مردم شهر لنينگراد روسيه محروميت هاي شديد و بمباران هاي زيادي را تحمل كردند. در طول اين محاصره، چند صد هزار نفر  جان خود را از دست دادند و فداكاري و استقامت فوق العاده بازماندگان، بعث غرور و همچنين اندوه عظيمي شده است. اين موزه ياد آور خاطرات اين دوران سخت در روسيه است.

 

موزه تاريخ سن پترزبورگ – روسيه

ابتدا نام آن موزه تاريخ لنينگراد بود. در سال ۱۹۳۸ موزه تاريخ و تمدن لنينگراد نام گرفت. اين موزه بيش از يك ميليون شئ از جمله مجموعه اي از اسناد معماري، عكس و نقشه از شهر سن پترزبورگ در قرون ۱۸ تا ۲۰ دارد.

 

موزه ادوات، طرح ها و علائم نظامي – روسيه

اين موزه متعلق به ارتش و موزه توپخانه معروف است. در سال ۱۸۶۹ توسط پطر اول، كلكسيوني از تجهيزات نظامي روسي و خارجي، يونيفرم ها و مدال ها، در قلعه پيتر و پل واقع در حاشيه سمت راست رودخانه نوا نزديك به پارك الكساندر گرد آوري شد و در سال ۱۷۰۳ موزه در روسيه تاسيس شد.

 

موزه مردم شناسي – روسيه

مجاور موزه روسي در كاخ ميخائيلوفسكي است. اين موزه با نمايش جالب و آموزنده از سنن و البسه گروه هاي نژادي مختلف، در سرزمين هاي امپراطوري سابق روسيهتاسيس شد. همان طور كه امپراطوري بريتانيا، نژاد هاي مختلفي را از سراسر دنيا نزد هم گرد آورد، امپراطوري روسيه نيز در قرن ۱۸ و ۲۰، مردمي را متحد ساخت كه در محدوده بيت درياي بالتيك در غرب تا اقيانوس آرام در شرق زندگي مي كردند. روش زندگي اين مردم در كارها هنري آنها موثر بود كه در اين موزه نشان داده شده است. در اين موزه مجموعه هاي جالبي در مورد فرهنگ و تاريخچه روسيه ، اكراين، بلاروس، قبايل قفقاز، آسياي مركزي و سيبري وجود دارد

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۹:۵۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :