تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – سن پترزبورگ – ساختمان هاي تاريخي

 

روسيه – سن پترزبورگ – ساختمان هاي تاريخي

 

كلبه پطر كبير – روسيه

در سال ۱۷۰۳ در روسيه سربازان پطر كبير طي سه روز – در روزهاي كه پطر نقشه شهر را طراحي مي كرد – كلبه كوچكي ساختند و اين كلبه بعدها در ساختمان آجري كوچكي در منطقه پروسكايا نگهداري شد. اكنون اين بنا رودخانه و در نزديكي رزومناو آرونا – الهه سپيده دم – در پتروفسكايا نابرژنايا Petrovskaia Naberezhnaia واقع شده است.

 

كاخ تواريد – روسيه

يكي از بزرگ ترين و تاريخي ترين مكان هاي شهر سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين كاخ بناي يادبودي از معماري دوره نئوكلاسيك است كه در سال ۱۷۸۳ – ۱۷۸۹ (روسيه) براي شاهزاده جي.اي پوتمكين – تاواريشكي شاهزاده تواريد شد. ساختمان دو طبقه مركزي، داراي گنبدي كوتاه و پايه گنبد كوتاه، مزين به ۶ ستون به سبك يونان باستان و سنگفرش هاي سه گوش است.

 

كاخ پولوسك – روسيه

پاول اول Paul I اين اقامتگاه مجلل را در قرن هجدهم در نزديك شهر سن پترزبورگ ( روسيه ) ساخت. پس از مرگ وي، اين كاخ محل اقامت بيوه اش ماريا فيدورونا شد. اين كاخ و باغ انگليسي اطراف آن اكنون تبديل به موزه دولتي و پارك عمومي شده است. در سال ۱۷۷۷ ملكه كاترين دوم به مناسبت به دنيا آمدن نوه اش الكساندر اول، هزار هكتار جنگل در امتداد رودخانه ويندينگ ساليونكا و چهار كيلومتر از محل اقامتش در تسارسكويي سيلو را به پسرش پاول اول و عروسش ماريا فيدورونا اهدا كرد. اين كاخ در اين زمين اهدايي قرار دارد.

 

كاخ زمستاني – روسيه

اين كاخ زيبا در بين سال هاي ۱۷۵۴ و ۱۷۶۲ در كنار رودخانه نوا روسيه ساخته شده است. نماي آن تركيبي از رنگ هاي سفيد و سبز است كه زيبايي خاصي به آن داده است. امروزه اين كاخ در قلمرو موزه آرميتاژ روسيه قرار دارد و مجموعه اي استثنايي از نقاشي با بيش از ۳۰۰ پرتره از رهبران روسيه را دارا مي باشد.

 

كاخ الكساندر – روسيه

اين كاخ در پارك الكساندر قرار دارد و به سفارش كاترين كبير براي هديه ازدواج نوه مورد علاقه اش و امپراتور آينده روسيه پرنس الكساندر اول ساخته و در سال ۱۷۹۶ تكميل شده است. امروزه اين كاخ براي نمايش سال هاي آخر روسيه تزاري اختصاص داده شده است. به همين منظور قسمت هاي از اتاق پذيرايي و مطالعه نيكلاي دوم و اتاق نقاشي الكساندر اول بازسازي شده اند.

 

كاخ آنيچكوف – روسيه

قدمت اين كاخ به اواسط قرن هجدهم بر مي گردد و نام خود را از پلي به همين نام كه در نزديكي آن قرار دارد، گرفته است. پس از انقلاب اكتبر، كاخ تبديل به موزه شهر شد.

 

كنيسه بزرگ ادموند جي سفرا – روسيه

دومين كنيسه بزرگ در كل اروپاست كه طي سال هاي ۱۸۸۰ – ۱۸۸۸ ساخته شده است و برجي به ارتفاع ۵۰ متر و ظرفيت ۱۰۰۰ نفر را دارد. پس از اهدا حدود پنج ميليون دلار توسط سفرا در سال ۱۹۹۹، نام اين خانواده به آن اضافه شد.

 

كاخ منشيكوف – روسيه

اين كاخ در اوايل دهه ۱۷۰۰ ساخته شده و بخش مهمي از تاريخچه شهر سن پترزبورگ روسيه را در بر دارد و اولين ساختمان سنگي شهر است كه از سال ۱۹۸۱ بعنوان موزه عمومي – شعبه موزه آرميتاژ – در شهر خدمت مي كند. لين كاخ داراي نماي زرد و سفيد و سالن رقصي در داخل است. الكساندر منشيكوف ۱۶۷۳-۱۷۲۹ يكي از دوستان صميمي پطر كبير بود كه از جانب وي در سال ۱۷۰۷ عنوان دوك به او اعطا گرديد و همچنين استاندار سن پترزبورگ شد.

 

كاخ مرمر – روسيه

اين كاخ يكي از اولين كاخ هاي ساخته شده به سبك نئو كلاسيك در شهرسن پترزبورگ روسيه است. در ساخت آن بيش از سي نوع سنگ مرمر مختلف استفاده شده، اسم كاخ مرمر به همين دليل به آن داده شده است. اين كاخ به دستور كنت گريگوري ارلف Count Grigory Orlov  در سال ۱۷۶۸ توسط آنتونيو رينالدي Antonio Rinaldi  ساخته شده است. در اين مكان، موزه رهبر قبلي اتحاد جماهير شوروي ( روسيه كنوني )، ولاديمير لنين وجود دارد.

 

قلعه پيتر و پل – روسيه

اين قلعه براي حفظت شهر در برابر تهاجم احتمالي سوئد در سال ۱۷۰۳ توسط پطر كبير پايه گذاري شد و ساخت آن بر اساس طرح دومنيكو ترازيني Domenico Trezzini معمار سوئيسي – ايتاليايي است و ساخت آن طي سال هاي ۱۷۰۶ – ۱۷۴۰ طول كشيد.

 

ستون الكساندر – روسيه

در خارج از كاخ زمستاني قرار دارد. اين برج گرانيتي داراي ۴۷ متر ارتفاع بوده و بيانگر پيروزي روسيه در برابر ناپلئون مي باشد. ستون الكساندر در تابستان ۱۸۳۴ پرده برداري شد.

 

سوار كاري از جنس  برنز – روسيه

بناي يادبودي از بنيان گذار شهر سن پترزبورگ؛ پطر كبير، كه در ميدان سناتسكايا پلوشاد روبروي رودخانه نوا واقع شده و توسط اداره نيروي دريايي، كليساي جامع سن اسحاق و ساختمان مجلس سناي سابق و شوراي مذهبي – مدني هيئت حاكمه پيش از انقلاب كمونيستي، احاطه شده است. اين بنا به دستور ملكه كاترين، به منظور تكريم پطر كبير، ساخته شد.

 

بناي يادبود كاترين كبير

واقع در ميدان اوستروفسكي Ostrovsky است و به شكوه و جلال روسيه ، ملكه كاترين تقديم شده است كه توسط مردان و زنان برجسته زيادي از دربار سلطنتي احاطه شده است.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۱:۵۹ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :