تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت اول

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت اول

 

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها

سن پترزبورگ سر سبزترين شهر روسيه است. بيش از ۲۰۰ پارك، حدود هزار بلوار و خيابان درخت كاري شده، هفتصد ميدان مشجر و تعداد زيادي گلخانه و در مجموع حدود ۲۵ هزار هكتار فضاي سبز دارد؛ يعني به ازاي هر نفر از چهار و نيم ميليون شهروند، ۵۶ متر مربع فضاي سبز وجود دارد. مهمترين پارك ها و فضاهاي سبز شهرسن پترزبورگ روسيه عبارتند از:

 

پارك پاولوسك – روسيه

اين پارك نمونه خوبي از طراحي باغ هاي اروپايي در قرون ۱۸ و ۱۹ است كه بوسيله چارلز كامرون و وينچنزو برنا طراحي شده است. سبك اروپايي در ناحيه قصر، سبك ايتاليايي در تپه گريت سيركل Great Circle، سبك هلندي درباغ خصوصي Private Garden و سبك انگليسي در روستاي سيويانكا روسيه قابل مشاهده است. اين پارك با وسعت ۶۰۰ هكتار در حومه جنوب شهر ( ۳۰ كيلومتري سن پترزبورگ – روسيه ) قرار دارد و يكي از بزرگ ترين باغ هاي تزئيني دنياست. در اين باغ بخش هاي مختلفي وجود دارد از جمله: عمارت كلاه فرنگي، الهه هاي زيباي كامرون Cameron’s Pavilion، معبد دوستي Temple to Friendship، لانه پرندگان و تالار آپولو Apollo Colonnade. اين پارك و قصر داخل آن در مجموعه ميراث جهاني سن پترزبورگ قرار دارد.

 

سوس نوفكا – روسيه 

بزرگ ترين پارك محدوده شهري با مساحت ۳۰۳ هكتار است. سوس نوفكا  Sosnovka بقاياي جنگل بزرگ كاجي است كه در بخش شمالي شهر سن پترزبورگ روسيهقرار داشت. در سال ۱۹۲۳، اين جنگل به عنوان بخشي از آكادمي مهندسي جنگل Forestry Engineering Academy درآمد. پاركي جنگلي به همين نام در دهه ۱۹۷۰ در اين منطقه ايجاد شد.  يك فرودگاه نظامي در سال ۱۹۴۱ در محدوده اين پارك راه اندازي شد. بنايي تاريخي و يك گورستان نيز در آن وجود دارد كه مربوط به خلبان هايي است كه جان خود را در حين دفاع از سن پترزبورگ و روسيه از دست دادند.

بعضي از درختان اين پارك بيش از ۲۰۰ سال عمر دارند. از امكانات اين پارك مي توان به زمين و تنيس، شش استخر شنا و … اشاره كرد.

 

پارك پيروزي ناوگان دريايي – روسيه

در جزيره كرستوفسكي Krestovsky واقع شده است و يك پارك وابسته به شهرداري سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين پارك در سال ۱۹۴۵ به منظور يادبود اتحاد براي پيروزي عليه نازي هاي آلمان طي جنگ جهاني دوم افتتاح شد. اين پارك با مساحتي بالغ بر ۲۴۳ هكتار، داراي زمين هاي تفريحي، فضاي سبز و مناظر بسيار زيبا مي باشد و در سال ۲۰۱۰ يك استاديوم فوتبال نيز در غرب جزيره ساخته شد. مجسمه برنزي ماهيگير درياي سياه و دختري چشم انتظار فاتحان جنگ در اين پارك قرار دارد.

 

باغ و قصر تواريد – روسيه

در اطراف كاخ تواريد ( روسيه ) واقع شده است. بيشترين درختاني كه در آنجا كاشته شده بلوط، افرا، زبان گنجشك، غان نقره اي، كاج سيبريه اي، صنوبر آبي، بيد و سپيدار مي باشند. اين باغ در سال هاي ۱۷۸۹ – ۱۷۸۳ پايه گذاري شد و طراحي آن با ساخت آبراهه ها و بركه ها و زمين گلكاري شده بديع و زيبا، بسيار جالب است.

 

پارك دانشكده جنگلداري – روسيه

اين پارك ۶۵ هكتاري در سال ۱۸۲۷ پايه ريزي شده و يكي از مناظر ديدني سن پترزبورگ و از قديمي ترين باغ هاي گياه شناسي روسيه است كه بناي يادبود و طراحي به سبك قرن ۱۹ و زمين هاي تفريحي و بازي براي شهروندان دارد. پارك به عنوان واحد فرهنگي، آموزشي و تحقيقاتي دانشكده گياه شناسي و بخشي از مجموعه باغ هاي گياه شناسي روسيه محسوب مي شود. اين باغ ها، مجموعه اي غني از درختان، بوته ها و ساير گونه هاي رستني دارند.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۲:۲۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :