تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت دوم

روسيه –سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت دوم

 

در قسمت دوم پارك هاي سن پترزبورگ روسيه به معرفي باقي اين پارك ها براي دوستاني كه در تور روسيه و همچنين عزيزاني كه به دنبال اطلاعات درباره شهر سن پترزبورگ روسيه هستند مي پردازيم.

 

باغ گياه شناسي سن پترزبورگ – روسيه

قديمي ترين باغ گياه شناسي روسيه و معروف به باغ گياه شناسي كوماروف Komarov مي باشد. اين باغ مجموعه اي از گياهان خانگي و صحرايي دارد كه در شمال شرقي جزيره آپتكارسكي در سن پترزبورگ روسيه واقع شده و متعلق به موسسه گياه شناسي دانشكده علوم روسيه است. مساحت اين باغ ۱۸/۹ هكتار است كه توسط پطر اول در سال ۱۷۱۴ به عنوان باغ سبزيجات براي كشت گياهان دارويي تاسيس شد.

در سال ۱۸۲۳ به عنوان باغ گياه شناسي سلطنتي در روسيه شروع به كار كرد و در سال ۱۹۳۰ زير نظر دانشكده علوم جماهير شوروي ( روسيه ) قرار گرفت. در سال ۱۹۳۱ با موزه گياه شناسي ادغام شد و به صورت موسسه گياه شناسي به فعاليت پرداخت.

 

باغ الكساندر – روسيه

اين باغ با وسعت ۲۰۰ هكتار، در مركز شهر سن پترزبورگ روسيه ، نزديك ميدان كاخ و پشت اداره نيروي دريايي روسيه واقع شده است. در آغاز قرن ۱۹، خياباني به موزات اداره نيروي دريايي اصلي ساخته شد و به سرعت تبديل به مكاني امروزي براي طبقه اشراف سن پترزبورگ روسيه شد كه محلي براي تفرج و رد و بدل كردن آخرين اخبار در ميان طبقات اجتماعي سطح بالاي روسيه باشد.

در سال ۱۸۸۰، به دستور الكساندر گشواند  Alexander Geschewend فواره اي در ميان باغ ساخته شد. معروف است كه اين فواره موزيكال و رقصان مي باشد و اين به خاطر عكس العملي است كه نسبت به هر نوع موسيقي در باغ نشان مي دهد. در اواخر قرن ۱۹، مجسمه شخصيت هاي فرهنگي در ميان باغ نصب گرديد.

 

باغ كاترين – روسيه

باغي عمومي مقابل تئاتر الكساندرينسكي و خيابان نوسكي مي باشد كه در سال ۱۸۲۰ با طراحي كارلو روسي Carlo Rossi ساخته شد، در سال ۱۸۷۳ مجسمه كاترين كبير The Great Catherine در باغ نصب شد و نام خود را از او گرفت.

 

باغ تابستاني – روسيه

قديمي ترين پارك در سن پترزبورگ روسيه است كه در سال ۱۷۰۴ به دستور پطر كبير در حوالي اولين اقامتگاه تابستاني او بنا شد. پطر كبير همچنين بر اساس قوانين هندسي نقشه اصلي باغ را كه جايگاهي براي مجموعه قديمي از مجسمه هاي سنگي درون پارك ها مي باشد، تنظيم نمود.

 

باغ مايكل – روسيه

نام اين باغ از قصر و دژ مايكل گرفته شده است كه بين سال هاي ۱۸۱۹ تا ۱۸۲۵ در روسيه ساخته شده است. در طول تاريخ طولاني و متنوعش، باغي به سبك فرانسوي، منطقه شكار، گلخانه و در دوران سلطنت اليزابت، محل مارپيچ ها و چشمه ها بوده است. اين باغ تركيبي منحصر به فرد از دو سبك باغباني و گلكاري فرانسوي در كناره ها و انگليسي در مركز است. در شمال شرقي باغ، يك عمارت كلاه فرنگي و يك نماد آزادي در كنار آن، قرار دارد. معمولا در بهار و تابستان كنسرت هاي موسيقي كلاسيكي در اين باغ برگزار مي شود.

 

سرزمين خداي جنگ – روسيه

محوطه اي سر سبز و وسيع مجاور باغ تابستاني كه اين نام را از خداي جنگ ( در اسطوره هاي رومي ) گرفته است و مدت ها به عنوان مكاني براي مارش و تعليمات نظامي جهت رژه گارد سلطنتي محسوب مي شد. طرح اوليه آن تغييري نكرده است اما امروزه جايگاهي براي مشعل Eternal Flame سن پترزبورگ مي باشد.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۳:۰۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :