تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

تور هند – موقعيت جغرافيايي كشور هند

تور هند – موقعيت جغرافيايي كشور هند

 

در اين قسمت به بررسي موقعيت جغرافيايي كشور هند مي پردازيم كه اين امر سبب آشنايي عزيزاني كه در تور هند ثبت نام كرده اند و يا قصد سفر به كشور هند را دارند  مي كند.

 

موقعيت جغرافيايي – تور هند

كشور هند در نيمكره ي شمالي، جنوب آسيا و بين مدار ۸ تا ۳۸ درجه عرض شمالي و نصف النهار ۶۶ تا ۹۷ درجه ي طول شرقي قرار دارد. مساحت هند ۳/۲۸۷/۵۹۰ كيلومتر مربع است. اين كشور از نظر وسعت، هفتمين كشور جهان و مساحت آن تقريبا دو برابر مساحت ايران است.

طول مرزهاي خشكي هند ۱۵۲۰۰ كيلومتر و طول ساحل دريايي آن تقريبا ۵۶۸۶ كيلومتر است. اين كشور از شمال به چين، نپال و بوتان، از شمال شرق به ميانمار يا برمه و بنگلادش، از شرق و جنوب و غرب به اقيانوس هند و از شمال غربي به پاكستان محدود است. بنگلادش، طولاني ترين و بوتان، كوتاهترين خطوط مرزي را با هند دارند.

 

اين كشور از لحاظ خغرافيايي به چهار منطقه تقسيم مي شود:

الف- منطقه كوهستان هيماليا؛

ب- منطقه رود گنگ و شاخه هاي آن؛

ج- منطقه فلات جنوبي؛

د- منطقه بياباني شمال غربي؛

 

آب و هوا

با توجه به اين كه خاك هند از منطقه استوايي آغاز شده و به منطقه معتدل منتهي مي شود و با وجود كوهستان هاي پر برف هيماليا، اين كشور آب و هوايي متنوع ( استوايي، سردسير، پرباران، خشك، سرسبز جنگلي و بياباني ) دارد. اين نوع آب و هوا سه فصل متمايز در سال ايجاد مي كند. در اين كشور، فصل سرما از اكتبر (مهر) تا آخر فوريه (بهمن)، فصل گرما از اول مارس (اسفند) تا آخر ژوئن (تير) و فصل بارش از اول ژوئن تا آخر سپتامبر (شهريور) ادامه دارد.

ميانگين حرارت در شمال هند در آخر زمستان ۱۳ الي ۱۶ درجه ي سانتيگراد و در جنوب هند به ۲۴ درجه ي سانتيگراد مي رسد. دو ماه خرداد و تير اشعه آفتاب بر بيشتر شبه جزيره به طور عمودي مي تابد، گرم ترين ماه هاي سال هستند؛ همچنين گاهي حرارت هوا در ماه خرداد در شمال اين كشور از ۳۸ درخه سانتيگراد تجاوز مي كند.

ريزش باران در اين كشور، تابع وضع مناطق آب و هوايي اين كشور است و ميزان آن از ۱۰۰ ميلي متر (در منطقه راجستان و لاداك) تا ۲۰۰۰ ميلي متر در مناطق سواحل غربي (آسام و بنگال) تفاوت مي كند. در منطقه چراپونجي در ايالت مگالاياي، سالانه حدود ۱۰ متر باران مي بارد. سراسر هند را دو جريان هوايي حامل باران مي پوشاند كه به مونسون معرف است.

به هنگام جريان مونسون در جنوب غربي اي هند ، باران فروان مي بارد. بيشتر باران هاي موسمي از ناحيه ي درياي عمان و ساحل جنوب غربي هند سرچشمه مي گيرد. طبق گزارش فائو FAO متوسط بارندگي در اين كشور، سالانه ۱۴۳۲ ميلي متر است.

 

تور هند – تور گوا

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۵:۳۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور هند – نگاهي اجمالي به كشور هند

تور هند – نگاهي اجمالي به كشور هند

 

درود به همه عزيزان و علاقمندان سفر به هند و تور هند . در اين قسمت نگاهي اجمالي و كوتاه به كشور هندوستان مي اندازيم، كه اين امر به دوستاني كه مي خواهند در تور هند ثبت نام كنند و يا قصد سفر به اين كشور زيبا را دارند شناخت كافي مي دهد.

 

تور هند – تور گوا

هند يا بهارات از جمله كشورهاي پر جاذبه اي است كه توجه مردم جهان به ويژه ايرانيان را به خود جلب كرده است. نگاه ايرانيان به هند كه به كشور هفتاد دو ملت شهرت يافته است، متفاوت از ديگران و ريشه در روابط تنگاتنگ تاريخي – فرهنگي اين دو كشور دارد.ايرانيان ساليان متمادي در مديريت اين كشور در كنار سلاطين و حكمرانان هند نقش به سزايي داشته اند كه تاريخ گواه آن است.

 

دوستاني كه توسط تور هند به هندوستان سفر كرده اند به اين امر واقف هستند كه  به دلايل مختلف از جمله قرابت فرهنگي، ايرانيان بسياري به هند مهاجرت كرده اند. از جمله برخي شاعران عصر صفوي كه سبك هندي در شعر پارسي بنيان نهادند. زبان پارسي يكي از زبان هاي متداول هند بوده و تاثير آن امروزه به صورت برگزاري شب شعر پارسي در ايالت شمالي و حتي مركزي مشهود است. زبان فارسي در برخي دانشگاه هاي اين ايالت داراي كرسي و تدريس و مورد استقبال نيز قرار گرفته است.

 

شكر شكن شوند همه طوطيان به هند            زين قند پارسي كه به بنگاله مي رود

از ديد هنري و تور هند و همچنين دوستاني كه توسط تور هند به اين كشور سفر كرده اند تاج محل، معروف ترين و زيباترين بناي هند ، نشان از معماري ايراني دارد. چنانچه در تور هند همراه ما باشيد به اين موضوع پي مي بريد كه تنوع فرهنگي در اين كشور باستاني و بسيار غني را در هيچ كشوري در جهان نمي توان مشاهده نمود. به طور مثال در هند ۱۳ زبان رسمي و دهها زبان غير رسمي رايج است. تنوع اديان نيز در هند زبانزده خاص و عام است.

مسلمانان هند ۱۲ در صد از جمعيت آن را تشكيل مي دهند و آزادانه مراسم خود را برگزار مي كنند. دو كشور مسلمان پاكستان و بنگلادش در زمان استقلال هند از استعمار انگلستان از آن جدا شدند با اين وجود هند هم اكنون سومين كشور پر جمعيت جهان از نظر تعداد شهروند مسلمان است. ( تمامي اين موضوعات در طي تور هند و تور گوا ذكر و توضيح داده مي شود )

تور هند – تور گوا

تنوع آب و هوايي اين كشور پهناور نيز بسيار است. در شمال هند رشته كوه هيماليا كه مرتفع ترين رشته كوه جهان است قرار دارد كه تمام سال پوشيده از برف است. هيماليا سرچشمه رود خانه هاي بزرگي چون گنگ، براهماپوترا، يامونا، پنجاب و دهها رود ديگر است. جنوب هند آب و هوايي استوايي دارد. گرماي شديد در برخي مواقع سبب تلفات نيز مي شود. در صحراي “تار” در غرب بارندگي بسيار محدود است، اما در شمال شرق سالانه چند هزار ميلي متر باران مي بارد.

 

تور هند – تور گوا

تامين غذايي جمعيت يك ميليارد يكصد ميليون نفري هند و صادرات برخي اقلام كشاورزي از معجزاتي است كه كشاورزان هند به كمك رودخانه هاي پر آب و مديريت صحيح محقق كرده اند.

 

تور هند – تور گوا

همان طور كه توسط متخصصين تور هند در طي برگزاري تور هند و تور گوا به آن اشاره مي شود، اين كشور از نظر سياسي نيز پر جاذبه است. مردم هند مبارزاتي استقلال طلبانه را به رهبري گاندي پشت سر گذاشته كه به رهايي اين كشور از استعمار انگلستان در سال ۱۹۴۷ منجر شد و نقطه آغازين بود كه اين كشور در ابعاد مختلف پيشرفت كند. به گو نه اي كه در راس كشورهاي دموكراتيك قرار گيرد و از نظر اقتصادي سومين توليد ناخالص جهاني را به خود اختصاص دهد و در بسياري از صنايع رشد چشمگيري يابد.

 

 

تور هند تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان 

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۵:۰۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

هند – درياچه ها – جزاير – بيابان ها – پو شش گياهي – تور هند

هند – درياچه ها – جزاير – بيابان ها – پو شش گياهي – تور هند

 

درياچه ها

هند درياچه ي بزرگ و مهمي ندارد و فقط دره ي كشمير، چند درياچه دارد كه سرچشمه ي چندين رود هستند.

 

جزاير هند

مجمع الجزاير آندومان و نيكوبار در شرق سرزمين اصلي و نزديكي ميانمار و اندونزي و مجمع الجزاير لاكاديو و محاني كوي و كامين دوي ( كه اكنون لاكشاوديپ خوانده مي شود) در غرب سرزمين اصلي نيز قسمتي از خاك هند را تشكيل مي دهند. تمام اين جزاير، آب و هواي حاره اي دارند و با صخره هاي مرجاني و آب هاي گرم احاطه شده اند.

 

بيابان ها

منطقه ي بياباني هند به دو بيابان بزرگ و كوچك تقسيم مي شود: بيابان بزرگ، از ران كوچ در سواحل گجرات آغاز شده و به طرف شمال امتداد مي يابد و شامل قسمت اعظم ايالت راجستان و نواحي مرزي با ايالت سند پاكستان است و بيابان كوچك نيز شامل مناطق شرقي راجستان و نواحي شمالي اين ايالت است. در واقع، تنها منطقه ي بياباني در  هند به نام  صحراي تار Thar در غرب اين كشور، در مجاورت پاكستان و شرق رود سند قرار دارد.

 

پوشش گياهي – تور هند

هند نه تنها به دليل جغرافيا، تاريخ و فرهنگش هويت ويژه اي دارد، بلكه تنوع چشمگير اكوسيستم طبيعي آن نيز منحصر به فرد است. حدود يك سوم گياهان موجود در هند ، بومي آن منطقه هستند كه در مقايسه با ساير كشورهاي بزرگ دنيا رقم قابل توجهي است. حدود ۴۵ هزار گونه گياه در هند وجود دارند، گياه شناسان، شانزده نوع اصلي گياه جنگلي را در اين هند شناسايي كرده اند كه تقريبا يك پنجم وسعت كشور را پوشش داده است. گونه هاي گياهي در سراسر كشور هند متناسب با نوع بارش پراكنده شده اند. اين پوشش گياهي از جنگل هاي خودروي حاره اي و هميشه  سبز جزاير آندامان و نيكوبار تا گات هاي غربي و ايالت هاي شمالي تا جنگل هاي كاج مناطق مرتفع كوه هاي هيماليا متفاوت است.

 

در ميان اين دو نوع پوشش گياهي، موقعيت خاص هند وجود اكوسيستم هاي متفاوت را امكان پذير مي نمايد. در گات هاي غربي، گونه هاي گوناگوني از درختان يافت مي شود كه ارزش اقتصادي زيادي دارند و از مهم ترين آنها مي توان به صندل سرخ و ساج اشاره كرد. حدود ۷۵ ميليون هكتار زمين جنگلي در هند وجود دارد. جنگل هاي هميشه سبز، بيشتر در ايالت هاي آسام و كرالا و قسمتي از اوريسا و جزاير آندومان و نيكوبار واقع شده است. درخت ها در اين جنگل ها بلند و بافت جنگلي، طبقه طبقه است. در ميان انبوه درختان جنگل هاي هند ، درخت انبه و انجير هندي بيشتر از بقيه به چشم مي خورد. هندو ها براي درخت انجير هندي احترام خاصي قائلند. چوب بامبو هم يك كالاي رايج تجاري است.

 

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۳:۱۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – بررسي تحصيلات و تاريخچه شهر نوو سيبريسك

روسيه – بررسي تحصيلات و تاريخچه شهر نوو سيبريسك – تور روسيه

 

 

تاريخچه نوو سيبريسك روسيه

شهر نوو سيبريسك روسيه در سال ۱۸۹۳ در محلي كه پل راه آهن سيبربه از رودخانه بزرگ اوب عبور مي كند، ايجاد شد و به افتخار سن نيكولاس Saint Nicholas و تزار نيكولاس دوم، نوونيكولايوفسك نام گرفت. ساخت اين پل در بهار سال ۱۸۹۷ به اتمام رسيد، و اين مكان تبديل به قطب حمل و نقل منطقه اي گرديد. همراه با تكميل راه آهن تركستان – سيبريه در اوايل قرن بيستم،بر اهميت آينده اين شهر افزوده شد. راه آهن جديد نوو سيبريسك روسيه را به آسياي ميانه و دريايي خزر مرتبط ساخت.

 

در جريان صنعتي سازي استالين، شهر نوو سيبريسك روسيه جايگاه خود را به عنوان مركز صنعتي سيبريه محكم نمود. رشد سريع شهر محركي براي ساخت ايستگاه توليد نيروي هيدرو الكتريك ( برق آبي ) با ظرفيت توليد ۴۰۰ مگا وات گرديد. در تاريخ ۲ سپتامبر ( ۱۱ شهريور ) سال ۱۹۶۲، جمعيت نووسيبريسك روسيه به يك ميليون نفر رسيد و جوان ترين شهر در جهان با داشتن بيش از يك ميليون جمعيت لفب گرفت. در سال ۱۹۷۹، كار ساخت سيستم حمل و نقل متروي نووسيبريسك روسيه آغاز شد و اولين خط آن در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد.

 

تحصيلات در شهر نووسيبريسك – روسيه

در نووسيبريسك روسيه موسسات آموزشي مختلفي وجود دارند، از جمله:

 

دانشگاه دولتي نووسيبريسك Novosibirsk State University

اين دانشگاه يكي از معروفترين دانشگاه هاي روسيه محسوب مي گردد و در ۲۰ كيلومتري جنوب شهر نووسيبريسك واقع شده است و مركز فرهنگي و صنعتي سيبريه مي باشد؛ تعداد دانشجويان اين دانشگاه حدود پنج هزار نفر است.

 

دانشكده فني دولتي نووسيبريسك Novosibirsk state Technical University

يكي از مراكز تحقيقي و آموزشي روسيه و نيز يكي از دانشگاه هاي فني عالي (تاپ تكنيك) واقع در نووسيبريسك مي باشد. كادر تدريس آن داراي ۹۶۸ استاد به صورت تمام وقت و پاره وقت است كه شامل ۱۸۴ پرفسور و دكتراي علوم، ۷۶۲ استاديار و داوطلب پرفسوراي علوم مي باشد.

 

دانشگاه دولتي علوم اطلاعات و ارتباطات سيبريه اي Siberian State University of Telecommunication and Information Science

اين دانشگاه در سال ۱۹۵۳ تاسيس شد و از سال ۲۰۰۵، نمايشگاه تحصيلي Education Fair در اين شهر بر پا مي شود كه بيش از ۱۵۰ موسسه آموزشي از روسيه و ديگر كشور هاي دنيا در آن شركت مي كنند. هدف از برپايي اين نمايشگاه، ارتباط طولاني مدت ميان دانشجويي، دانشگاه ها، كالج ها و مدارس زبان روسي و خارجي است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۲:۴۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

در حال به روز رساني

.....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۳۷:۰۶ توسط:مركز تور ايران موضوع: