تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – سن پترزبورگ – ساختمان هاي تاريخي

 

روسيه – سن پترزبورگ – ساختمان هاي تاريخي

 

كلبه پطر كبير – روسيه

در سال ۱۷۰۳ در روسيه سربازان پطر كبير طي سه روز – در روزهاي كه پطر نقشه شهر را طراحي مي كرد – كلبه كوچكي ساختند و اين كلبه بعدها در ساختمان آجري كوچكي در منطقه پروسكايا نگهداري شد. اكنون اين بنا رودخانه و در نزديكي رزومناو آرونا – الهه سپيده دم – در پتروفسكايا نابرژنايا Petrovskaia Naberezhnaia واقع شده است.

 

كاخ تواريد – روسيه

يكي از بزرگ ترين و تاريخي ترين مكان هاي شهر سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين كاخ بناي يادبودي از معماري دوره نئوكلاسيك است كه در سال ۱۷۸۳ – ۱۷۸۹ (روسيه) براي شاهزاده جي.اي پوتمكين – تاواريشكي شاهزاده تواريد شد. ساختمان دو طبقه مركزي، داراي گنبدي كوتاه و پايه گنبد كوتاه، مزين به ۶ ستون به سبك يونان باستان و سنگفرش هاي سه گوش است.

 

كاخ پولوسك – روسيه

پاول اول Paul I اين اقامتگاه مجلل را در قرن هجدهم در نزديك شهر سن پترزبورگ ( روسيه ) ساخت. پس از مرگ وي، اين كاخ محل اقامت بيوه اش ماريا فيدورونا شد. اين كاخ و باغ انگليسي اطراف آن اكنون تبديل به موزه دولتي و پارك عمومي شده است. در سال ۱۷۷۷ ملكه كاترين دوم به مناسبت به دنيا آمدن نوه اش الكساندر اول، هزار هكتار جنگل در امتداد رودخانه ويندينگ ساليونكا و چهار كيلومتر از محل اقامتش در تسارسكويي سيلو را به پسرش پاول اول و عروسش ماريا فيدورونا اهدا كرد. اين كاخ در اين زمين اهدايي قرار دارد.

 

كاخ زمستاني – روسيه

اين كاخ زيبا در بين سال هاي ۱۷۵۴ و ۱۷۶۲ در كنار رودخانه نوا روسيه ساخته شده است. نماي آن تركيبي از رنگ هاي سفيد و سبز است كه زيبايي خاصي به آن داده است. امروزه اين كاخ در قلمرو موزه آرميتاژ روسيه قرار دارد و مجموعه اي استثنايي از نقاشي با بيش از ۳۰۰ پرتره از رهبران روسيه را دارا مي باشد.

 

كاخ الكساندر – روسيه

اين كاخ در پارك الكساندر قرار دارد و به سفارش كاترين كبير براي هديه ازدواج نوه مورد علاقه اش و امپراتور آينده روسيه پرنس الكساندر اول ساخته و در سال ۱۷۹۶ تكميل شده است. امروزه اين كاخ براي نمايش سال هاي آخر روسيه تزاري اختصاص داده شده است. به همين منظور قسمت هاي از اتاق پذيرايي و مطالعه نيكلاي دوم و اتاق نقاشي الكساندر اول بازسازي شده اند.

 

كاخ آنيچكوف – روسيه

قدمت اين كاخ به اواسط قرن هجدهم بر مي گردد و نام خود را از پلي به همين نام كه در نزديكي آن قرار دارد، گرفته است. پس از انقلاب اكتبر، كاخ تبديل به موزه شهر شد.

 

كنيسه بزرگ ادموند جي سفرا – روسيه

دومين كنيسه بزرگ در كل اروپاست كه طي سال هاي ۱۸۸۰ – ۱۸۸۸ ساخته شده است و برجي به ارتفاع ۵۰ متر و ظرفيت ۱۰۰۰ نفر را دارد. پس از اهدا حدود پنج ميليون دلار توسط سفرا در سال ۱۹۹۹، نام اين خانواده به آن اضافه شد.

 

كاخ منشيكوف – روسيه

اين كاخ در اوايل دهه ۱۷۰۰ ساخته شده و بخش مهمي از تاريخچه شهر سن پترزبورگ روسيه را در بر دارد و اولين ساختمان سنگي شهر است كه از سال ۱۹۸۱ بعنوان موزه عمومي – شعبه موزه آرميتاژ – در شهر خدمت مي كند. لين كاخ داراي نماي زرد و سفيد و سالن رقصي در داخل است. الكساندر منشيكوف ۱۶۷۳-۱۷۲۹ يكي از دوستان صميمي پطر كبير بود كه از جانب وي در سال ۱۷۰۷ عنوان دوك به او اعطا گرديد و همچنين استاندار سن پترزبورگ شد.

 

كاخ مرمر – روسيه

اين كاخ يكي از اولين كاخ هاي ساخته شده به سبك نئو كلاسيك در شهرسن پترزبورگ روسيه است. در ساخت آن بيش از سي نوع سنگ مرمر مختلف استفاده شده، اسم كاخ مرمر به همين دليل به آن داده شده است. اين كاخ به دستور كنت گريگوري ارلف Count Grigory Orlov  در سال ۱۷۶۸ توسط آنتونيو رينالدي Antonio Rinaldi  ساخته شده است. در اين مكان، موزه رهبر قبلي اتحاد جماهير شوروي ( روسيه كنوني )، ولاديمير لنين وجود دارد.

 

قلعه پيتر و پل – روسيه

اين قلعه براي حفظت شهر در برابر تهاجم احتمالي سوئد در سال ۱۷۰۳ توسط پطر كبير پايه گذاري شد و ساخت آن بر اساس طرح دومنيكو ترازيني Domenico Trezzini معمار سوئيسي – ايتاليايي است و ساخت آن طي سال هاي ۱۷۰۶ – ۱۷۴۰ طول كشيد.

 

ستون الكساندر – روسيه

در خارج از كاخ زمستاني قرار دارد. اين برج گرانيتي داراي ۴۷ متر ارتفاع بوده و بيانگر پيروزي روسيه در برابر ناپلئون مي باشد. ستون الكساندر در تابستان ۱۸۳۴ پرده برداري شد.

 

سوار كاري از جنس  برنز – روسيه

بناي يادبودي از بنيان گذار شهر سن پترزبورگ؛ پطر كبير، كه در ميدان سناتسكايا پلوشاد روبروي رودخانه نوا واقع شده و توسط اداره نيروي دريايي، كليساي جامع سن اسحاق و ساختمان مجلس سناي سابق و شوراي مذهبي – مدني هيئت حاكمه پيش از انقلاب كمونيستي، احاطه شده است. اين بنا به دستور ملكه كاترين، به منظور تكريم پطر كبير، ساخته شد.

 

بناي يادبود كاترين كبير

واقع در ميدان اوستروفسكي Ostrovsky است و به شكوه و جلال روسيه ، ملكه كاترين تقديم شده است كه توسط مردان و زنان برجسته زيادي از دربار سلطنتي احاطه شده است.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۱:۵۹ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت دوم

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت دوم

 

با سلام، در اين قسمت به ادامه بررسي قسمت دوم موزه هاي شهر سن پترزبورگ ( روسيه ) مي پردازيم. اميدواريم اين اطلاعات، كمك كوچكي به دوستان و عزيزاني كه در تور روسيه ثبت نام كرده اند و يا هموطنان عزيزي كه قصد سفر به روسيه را دارند كند.

 

موزه حيات وحش – روسيه

دانشكده علوم جانور شناسي روسيه ، مسئول موزه حيات وحش است. اين موزه در سد يونيورسيتتكايا امبنك منت واقع شده است و يكي از ۱۰ موزه بزرگ تاريخ طبيعي دنيا است. در اين موزه بيش از ۱۷ ميليون قطعه وجود دارد ولي تنها ۵۰۰ هزار قطعه در ساختمان متعلق به قرن نوزدهم آن، قابل نمايش است. در اين نمايشگاه، تنوعي از دايناسور عظيم، اسكلت هاي نهنگ و همچنين مجموعه اي منحصر به فرد از پروانه ها وجود دارد. اين موزه از مجموعه اصلي جانور شناسي كانست كامر شكل گرفته كه در سال ۱۸۳۲ در روسيه تاسيس شد و در سال ۱۸۳۸ به روي عموم باز شد. اين موزه از سال ۱۸۹۸ در مكان امروزي خود در كشور روسيه مشغول به فعاليت مي باشد.

 

موزه راه آهن – روسيه

بدون شك بهترين موزه راه آهن در روسيه است. از زماني كه اولين لوكوموتيو بخار روسي توسط خانواده چرپانوف ساخته شد تا زماني كه راه آهن هاي جديد و موتورهاي مدرن به بازار آمدند. نقشه و تصاوير خطوط راه آهن و توسعه آن در روسيه در آن موجود است. يكي از مهم ترين مدل هاي موجود در اين موزه، يكي از ايستگاه هاي باربري با واگن هاي آن است.

 

موزه حصار لنينگراد – روسيه

اين موزه كوچك ولي بي نهايت تاثر آور ، ياد آور دلخراش ترين دوران اين شهر يعني محاصره ۹۰۰ روزه لنينگراد ( سن پترزبورگ كنوني ) در جنگ جهاني دوم توسط آلمان نازي است. در طول اين دو سال و نيم محاصره، مردم شهر لنينگراد روسيه محروميت هاي شديد و بمباران هاي زيادي را تحمل كردند. در طول اين محاصره، چند صد هزار نفر  جان خود را از دست دادند و فداكاري و استقامت فوق العاده بازماندگان، بعث غرور و همچنين اندوه عظيمي شده است. اين موزه ياد آور خاطرات اين دوران سخت در روسيه است.

 

موزه تاريخ سن پترزبورگ – روسيه

ابتدا نام آن موزه تاريخ لنينگراد بود. در سال ۱۹۳۸ موزه تاريخ و تمدن لنينگراد نام گرفت. اين موزه بيش از يك ميليون شئ از جمله مجموعه اي از اسناد معماري، عكس و نقشه از شهر سن پترزبورگ در قرون ۱۸ تا ۲۰ دارد.

 

موزه ادوات، طرح ها و علائم نظامي – روسيه

اين موزه متعلق به ارتش و موزه توپخانه معروف است. در سال ۱۸۶۹ توسط پطر اول، كلكسيوني از تجهيزات نظامي روسي و خارجي، يونيفرم ها و مدال ها، در قلعه پيتر و پل واقع در حاشيه سمت راست رودخانه نوا نزديك به پارك الكساندر گرد آوري شد و در سال ۱۷۰۳ موزه در روسيه تاسيس شد.

 

موزه مردم شناسي – روسيه

مجاور موزه روسي در كاخ ميخائيلوفسكي است. اين موزه با نمايش جالب و آموزنده از سنن و البسه گروه هاي نژادي مختلف، در سرزمين هاي امپراطوري سابق روسيهتاسيس شد. همان طور كه امپراطوري بريتانيا، نژاد هاي مختلفي را از سراسر دنيا نزد هم گرد آورد، امپراطوري روسيه نيز در قرن ۱۸ و ۲۰، مردمي را متحد ساخت كه در محدوده بيت درياي بالتيك در غرب تا اقيانوس آرام در شرق زندگي مي كردند. روش زندگي اين مردم در كارها هنري آنها موثر بود كه در اين موزه نشان داده شده است. در اين موزه مجموعه هاي جالبي در مورد فرهنگ و تاريخچه روسيه ، اكراين، بلاروس، قبايل قفقاز، آسياي مركزي و سيبري وجود دارد

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۹:۵۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها – قسمت اول

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت اول

 

بسياري شهر سن پترزبورگ روسيه را شهر موزه ها مي نامند. پطر كبير موزه كانست كامرا را بعنوان اولين موزه تاسيس كرد و شهر سن پترزبورگ روسيه اكنون به داشتن بيش از دويست موزه از موزه هرميتاژ يا آرميتاژ – يكي از مشهورترين موزه هاي جهان – تا موزه هايي كوچك به خود مي بالد. بعضي از مهمترين موزه هاي شهر سن پترزبورگ روسيه عبارتند از :

 

موزه آرميتاژ – روسيه

موزه آرميتاژ واقع در سن پترزبورگ روسيه ، با ۳ ميليون اثر هنري يكي از بزرگترين موزه هاي جهان و از قديمي ترين گالري هاي هنري و موزه هاي تاريخ و فرهنگ بشري در جهان است.

در سال ۱۷۶۴، كاترين كبير با خريد بيش از ۲۰۰ نقاشي در اروپا، جمع آوري اين مجموعه مشهور را در روسيه آغاز كرد. سفراي روس در كشورهاي مختلف ماموريت يافتند بهترين مجموعه هاي هنري ارائه شده براي فروش – مانند مجموعه هاي برول سياستمدار ايالت زاكسن آلمان، كروزا، كلكسيونر فرانسوي و نگارخانه والپول در انگلستان – بودند.

كاترين كبير، نگارخانه خود را گوشه عزلت يا خلوتگاه خود مي ناميد زيرا تنها افرادي انگشت شمار اجازه ورود و تماشاي آثار موجود در آن را به دست مي آوردند. اين مجموعه كاخي عظيم است كه شامل موزه اي از جالب ترين مجموعه هاي تاريخي با بيش از سه ميليون شي از سراسر دنيا مي باشد و برجسته ترين جاذبه گردشگري درسن پترزبورگ ( روسيه ) محسوب مي شود. اين موزه مجموعه آثار متعددي دارد كه از جمله آنها مي توان به نشان ها، البسه و جواهرات سلطنتي روسيه ، مجموعه متنوعي از جواهرات ساخته فابرژه و بزرگ ترين كلكسيون موجود در جهان از طلاي باستاني متعلق به اروپاي شرقي و آسياي غربي اشاره كرد.

در اين موزه آثار ارزشمندي از رامبراند، داوينچي، ميكل آنژ، روبن و ساير نقاشان دوره رنسانس وجود دارد مجموعه عظيم آرميتاژ روسيه در شش بنا به نمايش گذاشته شده است. بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است. موزه آرميتاژ شعبه هاي بين المللي در لاس و گاس، آمستردام و لندن نيز دارد.

 

كانست كامرا – روسيه

اين مجموعه با گردآوري حدود دو ميليون نمونه از سراسر دنيا، در سال ۱۷۱۴ در روسيه توسط پتر كبير شروع به فعاليت نمود و در سال ۱۷۲۷ بناي آن تكميل شد. اين موزه به عنوان اولين موزه در روسيه محسوب مي شود كه امروزه به شكل موزه بزرگ انسان شناسي و نژاد شناسي پتر كبير تكامل يافته است. اين موزه مقابل كاخ زمستاني موزه آرميتاژ قرار دارد.

 

موزه روسيه

موزه بسيار بزرگي از هنرهاي بزرگ روسيه است. اين موزه در تاريخ ۱۳ آوريل (۲۴ فروردين) سال ۱۸۹۵ همزمان با تاجگذاري نيكولاي دوم و در جشن يادبود پدرش، الكساندر سوم احداث شد. ساختمتن اصلي، يعني كاخ ميخائيلوفسكي، مكاني براي نمايشگاه هاي اصلي است و موزه روس نيز بر نمايشگاه هاي موقت و دائمي كه در كاخ هاي استروگانوف و ماربل و قلعه ميخائيلوفسكي بر پا مي گردد، نظارت مي كند.

 

موزه مركزي نبروي دريايي – روسيه

اين موزه در بخش شرقي جزيره واسيليوفسكي قرار دارد – در ساختمان سابق اوراق بهادار – يكي از قديمي ترين موزه هاي روسيه و يكي از بزرگ ترين موزه هاي نيروي دريايي دنيا است. اين موزه رسما در سال ۱۷۰۹ در روسيه ( سن پترزبورگ ) شروع به فعاليت نمود و روايت هاي جالبي از رشد و توسعه و موفقيت هاي نيروي درياييروسيه را نقل مي كند.

با بيش از ۸۰۰ هزار شي و برخي از خاطرات جالب پرسنل نيروي دريايي روسيه ، تسليحات، تجهيزات دريايي و نقاشي هاي تاريخي و قابل توجه هنرمندان به چشم مي خورد. وجود قايق پتر كبير كه به پدر بزرگ نيروي دريايي روسيه معروف است از افتخارات آن است. در همين قايق بوده كه پتر كبير قايق راني و ساخت قايق را فرا گرفته است و نهايتا منجر به تاسيس نيروي دريايي روسيه شده است. بناي اين موزه بيانگر معماري قديمي يونان است كه بين سال هاي ۱۸۰۵ تا ۱۸۱۰ توسط توماس  دوتومون طراحي شده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۸:۳۴ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – اماكن مذهبي

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – اماكن مذهبي

 

مسجد سن پترزبورگ – روسيه

هنگامي كه در سال ۱۹۱۳ مسجد سن پترزبورگ در روسيه افتتاح شد؛ بزرگ ترين مسجد در اروپا محسوب مي شد، با مناره هايي به ارتفاع  ۹۴ متر و گنبدي جذاب كه ۳۹ متر ارتفاع دارد. اين مسجد در مركز شهر سن پترزبورگ و در ساحل رودخانه واقع شده، گنبد لاجوردي رنگ آن از روي پل تثليت بر روي رودخانه نوا ( روسيه ) قابل رويت مي باشد. اين مسجد بزرگ، مي تواند پذيراي پنج هزار نمازگزار روسي باشد.

 

كليساي جامع سن اسحاق – روسيه

در نزديكي نيروي دريايي روسيه قرار گرفته است. اين كليسا در سال ۱۸۱۸ در روسيه و در شهر سن پترزبورگ ساخته شده است و بزرگ ترين كليساي ارتودوكس شرقي در زمان تكميل و يكي از جاذبه هاي شهر سن پترزبورگ و روسيه است. گنبد اين كليسا با ۱۰۱/۵ متر ارتفاع، سومين گنبد بلند در دنيا است. مردم براي ديدن چشم اندازي زيبا از شهر به بالاي اين كليسا مي روند، از روي گنبد آن مي توتنيد منظره بسيار زيبايي از شهر را پيش چشم داشته باشيد، البته براي كساني كه مايلند از سيصد پله بالا بروند.

اين كليسا به سنت اسحاق از دالماتيا اختصاص داده شده كه شخصي مقدس و حامي پطر كبير بوده كه در روز جشن به دنيا آمده است.

 

كليساي مسيح خونين – روسيه

اين كليساي زيباي روسي كه با چندين مناره و گنبد كوچك به سبك سنتي ساخته شده، در نقطه اي قرار دارد كه سزار الكساندر دوم در سال ۱۸۸۱ ( روسيه ) در آن خودكشي كرد. داخل آن علاوه بر داشتن نقاشي هاي متعدد به طرز بسيار استادانه اي توسط ۶۰۰۰ كاشي، تزئين شده است.

 

كليساي جامع كازان – روسيه

نماي بيروني آن به سبك نئو كلاسيك و بسيار زيبا مي باشد و نماي داخل نيز به طرز جالبي آراسته شده است. مقبره ژنرال ميخائيل كوتوزوف قهرمان جنگ سال ۱۸۰۱۲ با ناپلئون، در آنجا واقع شده است.

 

صومعه الكساندر نوفسكي – روسيه

در انتهاي شرقي خيابان نوفسكي نزديك رودخانه نوا قرار گرفته است. گورستان تيخويينگ نيز در اين مكان واقع شده كه آرامگاه هاي آهنگسازان مشهور جهان همچون چايكوفسكي، ريمسكي-كورساكوف، موزرگسكي و بورودين و نيز نويسندگاني چون فئودر داستايوفسكي و ساير اشخاص معروف روسي را در خود جاي داده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۱۰:۲۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – تور روسيه – بررسي موزه آرميتاژ

موزه ارميتاژ (Hermitage Museum) واقع در سن پترزبورگ روسيه ، با ۳ ميليون اثر هنري (كه البته همه به طور همزمان نمايش داده نميشوند)، يكي از بزرگترين موزه هاي جهان و از قديميترين گالريهاي هنري و موزه هاي تاريخ و فرهنگ بشري در جهان است.
بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است.
مجموعه عظيم ارميتاژ در شش بنا به نمايش گذاشته شده است. بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است. موزه ارميتاژ شعبه هايي بين المللي در آمستردام، لندن و لاس وگاس نيز دارد. از جمله هنرمنداني كه آثارشان نقاط قوت مجموعه هنر غرب در موزه ارميتاژ هستند، ميتوان به ميكل آنژ، لئوناردو داوينچي، روبنس، ون دايك، رامبراند، رودن، مونه، سزان، ون گوگ، گوگن و پيكاسو اشاره كرد.
البته اين موزه مجموعه آثار متعددي دارد كه از جمله آنها ميتوان به نشانها، البسه و جواهرات سلطنتي، مجموعه متنوعي از جواهرات ساخته فابرژه (Fabergé) و بزرگترين كلكسيون موجود در جهان از طلاي باستاني متعلق به اروپاي شرقي و آسياي غربي اشاره كرد.

پيدايش موزه آرميتاژ روسيه

 

در سال ۱۷۶۴، كاترين كبير با خريد بيش از دويست نقاشي در اروپا، جمع آوري اين مجموعه مشهور را آغاز كرد. سفراي روس در پايتختهاي بيگانه مامور يافتن بهترين مجموعه هاي هنري ارايه شده براي فروش- مانند مجموعه هاي برول (Brühl) سياستمدار ايالت ساكسوني (Saxony) آلمان، كروزا (Crozat) ، كلكسيونر فرانسوي و گالري والپول (Walpole) در انگلستان –بودند. كاترين كبير، گالري خود را (my hermitage) (گوشه عزلت يا خلوتگاه خود) ميناميد زيرا تنها افرادي انگشت شمار اجازه ورود و تماشاي آثار موجود در آن را به دست مي آوردند.
او در يكي از نامه هاي خود با تاسف چنين گفته است:” تنها موشها و من ميتوانيم تمام اين [زيباييها] را تحسين كنيم.” كاترين تئاتر خصوصي خود را كه در نزديكي گالري و در طي سالهاي ۱۷۸۳ و ۱۷۸۷ ساخته شده بود نيز، ارميتاژ ميناميد.

 توسعه در قرن نوزدهم

به تدريج، كلكسيونهاي سلطنتي با آثار باستاني و فرهنگي يونان و سيت كه در طي حفاريهاي انجام شده در پرشچپينا (Pereshchepina)، پازيريك (Pazyryk) و ديگر مقابر باستاني كه در جنوب روسيه يافته شده بود، غني تر شد. به اين ترتيب ايجاد يكي از غني ترين مجموعه هاي طلاي باستاني آغاز شد. اين مجموعه اكنون شامل بخش قابل توجهي از گنجهاي تروا است كه توسط هاينريش اشلايمن (Heinrich Schliemann) كشف و از زير خاك خارج شد و در سال ۱۹۴۵ توسط ارتش سرخ از موزه برلين ضبط گرديد.
تزار نيكولاس اول براي جاي دادن مجموعه در حال توسعه عتيقه جات يونان، روم و مصر از معمار سبك نئوكلاسيك آلماني به نام ليو فون كلنز (Leo von Klenze) خواست تا بناي موزه عمومي را طراحي كند. اين بنا كه در سال ۱۸۵۲ براي بازديد عموم گشوده شد، به احتمال بسيار اولين گالري در اروپاي شرقي است كه از ابتدا به همين قصد طراحي و ساخته شده است.
همچنان كه تزارهاي روس به توسعه مجموعه هنري خود مشغول بودند، آثار متعددي از داوينچي، يان ون ايك (Jan van Eyck) و رافائل در ايتاليا خريداري شدند. بزرگترين مجموعه آثار رامبراند در جهان نيز متعلق به موزه ارميتاژ است.

 

 فراز و نشيبهاي قرن بيستم

در طي انقلاب روسيه در سال ۱۹۱۷، موزه سلطنتي ارميتاژ جزو اموال خصوصي اعلام شد. پس از ملي شدن مجموعه هاي هنري عمومي ملي، دامنه آثار موجود در موزه وسعت بيشتري يافت. به خصوص ورود هنر مدرن از كلكسيونهايي چون مجموعه هنري سرگئي شكوكين (Sergei Shchukin) و ايوان موروزوف (Ivan Morozov) بسيار جالب توجه بود.
از جمله آثار اضافه شده به موزه ميتوان از اكثر آثار سالهاي اخير گوگن، ۴۰ اثر سبك كوبيسم پيكاسو و آثاري مشهور از بزرگان هنر مدرن مانند تابلو ” رقص” La danse اثر ماتيس و “كافه شبانه” (Night Café) اثر ون گوگ اشاره كرد.
حكومت شوروي  توجه چنداني به نگهداري از هنر “منحط طبقه بورژوا” نداشت. به دستور استالين تعدادي از با ارزشترين آثار موجود در موزه ارميتاژ در خارج از كشور به فروش رسيد. از جمله اين آثار ميتوان شاهكارهاي بي رقيبي چون (Alba Madonna) اثر رافائل، “ونوس در مقابل آينه” (Venus with a Mirro) اثر تيشين (Titian) و”بشارت” (Annunciation) اثر ون ايك را نام برد.
بسياري از اين آثار كه توسط اندرو ملون (Andrew Mellon) تهيه شد، اكنون هسته مركزي گالري هنر ملي (National Gallery of Art) در واشنگتن را تشكيل داده است. از ديگر موارد از دست رفته موزه كه البته موارد مشابه آنها يافت ميشود ميتوان به هزاران اثر هنري كه از موزه ارميتاژ خارج شده و به موزه پوشكين در مسكوو موزه هاي ديگري در سراسر اتحاد شوروي فرستاده شد اشاره كرد.
تعدادي از كلكسيونهاي موزه نيز در طي محاصره لنينگراد در جنگ جهاني دوم، هنگامي كه ساختمان موزه به عنوان پناهگاه در مقابل حمله هوايي استفاده شد، قرباني بمباران شد.
اين دوره غم انگيز در تاريخ موزه ارميتاژ در سال ۱۹۴۵ به پايان رسيد. در اين زمان دولت كوشش ميكرد با انتقال دادن تعدادي از آثار هنري به موزه كه در طي جنگ جهاني دوم توسط ارتش سرخ از آلمان تصرف شده بود، خسارات وارده را جبران كند. گرانقيمت ترين بخش اين غنيمت جنگي نقاشيهاي هنرمندان امپرسيونيست بود كه از مجموعه هاي خصوصي طبقه ممتاز آلمان به دست آمده بود.
اين نقاشيها تا سال ۱۹۹۵ كه موزه آنها را در معرض ديد عموم قرار داد، گمشده تلقي ميشدند. به گفته دولت روسيه اين آثار تنها ميتوانند بخش كوچكي از خسارات جبران ناپذيري كه تهاجم آلمان به ميراث فرهنگي روسيه وارد كرده اند- از جمله تخريب كامل كاخها و باغهاي پترهوف (Peterhof) و تزارسكو سلو (Tsarskoe Selo) را جبران كند. از طرفي دولت روسيه قانوني را تصويب كرد كه به موجب آن بازگرداندن اين آثار به صاحبان قبلي آن ممنوع اعلام شده است زيرا اين افراد به خاطر تامين هزينه رژيم نازي گناهكار شناخته شده اند.

 ورود به قرن ۲۱

در سالهاي اخير، ارميتاژ بيش از پيش توسعه يافته و عمارت ستاد فرماندهي را نيز در بر گرفه است و به انجام پروژه هاي بزرگي در خارج از كشور نيز پرداخته است كه موزه ارميتاژ گوگنهايم (Guggenheim Hermitage Museum) در لاس وگاس، اتاقهاي ارميتاژ در عمارت سامرست (Somerset House) در لندن و ارميتاژ آمستردام در هلند از آن جمله اند.
مقامات موزه در ماه جولاي سال ۲۰۰۶ اعلام كردند كه ۲۲۱ فقره آثار كوچك مانند جواهرات، شمايلهاي ارتودوكس، ظروف نقره و اشيائي با ميناكاري فراوان از موزه به سرقت رفته است. ارزش اين اشياء كه تا كنون يافته نشده اند، ۵۴۳ هزار دلار برآورد شده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

Http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۹:۵۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – حمل و نقل

روسيه – سن پترزبورگ – حمل و نقل

 

حمل و نقل 

سن پترزبورگ قطب اصلي حمل و نقل نيز مي باشد . اولين خط آهن روسيه در سال ۱۸۳۷ در سن پترزبورگ احداث گرديد، از آن زمان به بعد، سازمان حمل و نقل همگام با توسعه شهري پيشرفت نمود. سن پترزبورگ ، داراي سيسيتم وسيع راه و ترابري و مسيرها و خطوط آهن درون شهري مي باشد و سيستم حمل و نقل عمومي كاملي شامل اتوبوس، تراموا و مترو در آن فعاليت مي كنند. در اين شهر براي انتقال مسافران، خدمات داخل رودخانه اي نيز با عملكردي موثر و نسبتا راحت، موجود مي باشد.

 

سن پترزبورگ به واسطه تعداد بسياري بزرگراه فدرال، مسيرها و راه آهن هاي ملي و بين المللي به ساير نقاط روسيه و كشورهاي ديگر متصل شده است. فرودگاه بين المللي پولكوف، مسئوليت خدمت رساني به اكثريت پروازهاي ورودي و خروجي شهر را بر عهده دارد و در سال ۲۰۰۸ بيش از هفت ميليون مسافر از اين فرودگاه تردد كرده اند.

راه آهن: امروزه اين شهر، مقصد نهايي شبكه خط درون شهري و برون شهري آن منطقه است و در آن، براي رفت و آمد ميان بخش هاي فدرال، پنج پايانه راه آهن مختلف و تعداد زيادي ايستگاه راه آهن درون شهري وجود دارد. همچنين از سن پترزبورگ قطارهاي به شهرهاي هلسينكي – پايتخت فنلاند – و برلين پايتخت آلمان و جمهوري هاي سابق اتحاد جماهير شوروي تردد دارد. راه آهن هلسينكي در سال ۱۸۷۰ به طول ۴۴۳ كيلومتر احداث شد و قطار آن روزي چند مرتبه در رفت و آمد است كه هر بار حدود ۵ ساعت و نيم به طول مي انجامد.

 

در سال ۱۸۵۱ خط آهن مسكو – سن پترزبورگ به طول ۶۵۱ كيلومتر افتتاح شد و امروزه سفر تا مسكو با آن ۴ ساعت و نيم زمان مي برد. در سال ۲۰۰۹ ، راه آهن روسيه قطاري سريع السير را در مسير مسكو – سن پترزبورگ راه اندازي نمود. اين قطار جديد كه ساپسان نام دارد، مشابه قطار معروف زيمنس ولارو ( كه مدل هاي متنوع آن در بسياري از كشورهاي اروپايي فعاليت كرده اند) مي باشد. اين قطار در تاريخ ۷ مي (۱۷ ارديبهشت) ۲۰۰۹ با سرعت متوسط ۲۹۰ كيلومتر عنوان سريع ترين قطار روسيهرا به نام خود ثبت كرد.

 

امكانات هوايي: سن پترزبورگ داراي فرودگاه بين المللي پولكوف، و نيز سه فرودگاه كوچكتر باري و بازرگاني در حومه شهر مي باشد. در سال ۱۹۳۱ فرودگاه كوچك پولكوف در جنوب شهر سن پترزبورگ ، شروع به فعاليت نمود. با توسعه اين فرودگاه طي سال هاي مختلف و از سال ۲۰۰۷ به بعد، چهارمين فرودگاه پر تردد پس از فرودگاهاي دومودوف، شري ميتوو، و وينوكوف در مسكو شد. اين فرودگاه با داشتن دو پايانه اصلي (يك پايانه داخلي و يك پايانه بيت المللي)، يكي از بزرگ ترين و مدرن ترين فرودگاه هاي روسيه محسوب مي شود و در آن به طور منظم اتوبوس و ميني بوس هاي مختلف براي انتقال مسافران از فرودگاه به مركز شهر فعاليت مي كنند.

 

امكانات دريايي و رودخانه اي: سن پترزبورگ داراي بنادر مسافربري و باري در دهانه رودخانه نوا در خليج فنلاند و درياي بالتيك است و نيز بندر گاهي با امكانات بيشتر از نوا و ده ها ايستگاه مسافربري كوچكتر در دو سمت سواحل رودخانه نوا دارد. همچنين سن پترزبورگ مقصد نهايي مسيرهاي آبي ولگا – بالتيك مي باشد. در سال ۲۰۰۴ پلي طويل به طول ۲۸۳۴ متر به نام پل ابوخوفسكي در سن پترزبورگ افتتاح شد. از ماه مي الي اكتبر (ارديبهشت تا مهر)، قايق هاي موتوري مختلفي از جمله قايق هاي پر سرعت هيدروفويلد ، كار جابجايي مردم از مركز شهر را به شهر هاي ساحلي چون كرونشتاد، لومونوسف، پيترگوف، سسترورسك و زلنوگروسك انجام مي دهند.

 

حمل و نقل زميني شهري و بين شهري: سن پترزبورگ داراي شبكه وسيع حمل و نقل عمومي ( اتوبوس، تراموا، و واگن برقي) و شبكه تاكسي راني مارشاتكاس است كه در چند صد مسير خدمت مي كنند. تراموا همواره اصلي ترين وسيله حمل و نقل عمومي سن پترزبورگ بوده است. در سال ۱۹۸۰ ، لنينگراد ( سن پترزبورگ ) بزرگ ترين شبكه تراموا در دنيا را داشت  اما بسياري از اين خطوط تا سال ۲۰۰۰ از رده خارج شدند. اتوبوس ها، روزانه بيش از ۳ ميليون مسافر را در بسياري از مسيرهاي شهري و برون شهري جابه جا مي كنند. در سال ۱۹۵۵ شبكه زير زميني سن پترزبورگ ، افتتاح شد و امروزه ۵ خط و ۶۴ ايستگاه دارد كه هر ۵ پايانه نيز با يكديگر مرتبط اند.

به علت حجم سنگين خودرو در مسيرهاي اداري و مركز شهر و در هنگام برف شديد در زمستان، ترافيك در شهر امري عادي است. بين سال هاي ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰، در سن پترزبورگ ۶ حلقه راه كمربندي بهره برداري شد.شهر سن پترزبورگ در مسيري كه كشورهاي اسكانديناوي شامل كشورهاي نروژ، سوئد، دانمارك، فنلاند، جزاير ايسلند و فارو را به روسيه و اروپاي شمالي متصل مي سازد قرار گرفته است.

 

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۹:۰۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – جشنواره ها

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – جشنواره ها

درود فراوان خدمت علاقه مندان سفر به روسيه و تمام افرادي كه در تور روسيه ما ثبت نام كردند و كم كم آماده سفر به اين كشور ميشوند.امروز با توضيحاتي پيرامون جشنواره هاي كشور روسيه الخصوص شهر مسكو  در خدمتتون هستيم .

 

كريسمس ارتودكسي روسي

اين جشن دو هفته بعد از ساير كشورها، در هفتم ژانويه (دي) برگزار مي شود. اختلاف زماني به اين دليل است كه روس هاي ارتودكس از تقويم سزار استفاده مي كنند.

 

اسويتكي 

جشن ايام كريسمس روسي از ۷ ژانويه الي ۱۹ ژانويه (دي) اين ماه است، كه بين كريسمس ارتودكسي و اپيفني (۱۹ ژانويه (دي)) برگزار مي شود و رابطه نزديكي با طالع بيني، سرودخواني و ساير سنت هاي عيد ميلاد مسيح دارد. در روز تجلي عيسي مسيح، در نوزدهم ژانويه، شنا كردن در آب يخ بسته رودخانه براي برخي مسيحيان يكي از سنت ها مي باشد

 

روز اپيفني 

روز جشن كريسمس در ۱۹ ژانويه (دي) است كه پديدار شدن خدا به شكل انساني يعني به شكل عيسي مسيح را جشن مي گيرند.

 

جشن مذهبي ماسلنيتسا 

در آخر فوريه (اسفند) به مدت يك هفته تمام برگزار مي شود و كارناوال هاي سنتي بسياري براي سرگرمي تمامي سنين برپا مي گردد كه شامل موسيقي زنده، رقص، غذاهاي دلچسب روسي و نمايشي از آتش بازي شبانه است.

 

نمايش باشكوه سن پاتريك

۱۷ مارس (۲۷ اسفند) جشن هايي با ريشه ايراندي كه بيشتر نقاط مسكو را در بر مي گيرد و برجسته ترين رويداد در اين روز، سركشيدن پيمانه هاي لبريز از جينس (نوعي آبجو بسيار قوي ايرلندي) مي باشد

 

يك شنبه عيد پاك 

از ۲۳ آوريل تا ۹ مي (ارديبهشت)، روز مذهبي براي مسيحيان است، در عيد پاك مراسم بسياري در كليساهاي روسيه و مسكو از جمله كليساي زيباي عروج عيسي مسيح برگزار مي گردد.

 

تعطيلات تپه سرخ ادد

اولين يكشنبه پس از عيد پاك، زماني است براي جشن گرفتن به خاطر فرا رسيدن بهار و گرم شدن هوا، ازدواج در اين روز براي مردم مسكو يكي از سنت هاست.

 

روز پيروزي 

اول مي (ارديبهشت)، ياداور برخي از پيروزي هاي مهم روسيه مي باشد، نظير پيروزي هايي كه در شهر استالينگراد در اطراف پارك پبودي مسكو كه امروزه معروف به پارك پيروزي مسكو مي باشد رخ داد. آتش بازي هاي شبانه اين جشن بسيار تماشايي مي باشد.

 

روز كارگر

در اول مي (۱۱ ارديبهشت) است كه به عنوان روز جهاني همبستگي كارگران شناخته شده و اين روز در مسكو تعطيل عمومي مي باشد.

 

ستارگان مسكو

جشنواره رسمي، شامل انواع موسيقي زنده، رقص و اجراي تحسين برانگيز از گروه باله بولشوآ كه سراسر ماه مي (ارديبهشت- خرداد) برگزار مي شود.

 

ترويستا

سراسر ماه مي( ارديبهشت – خرداد)، جشن فرا رسيدن بهار است، هنگامي كه بيشتر مردم مسكو خانه هاي خود را با انواع گياهان و گل هاي تازه مي آرايند.

 

روز استقلال 

۱۲ مي (ارديبهشت)، معروف به رو.ز خودگرداني، تجليل از روزي كه روسيه استقلال خود را در سال ۱۹۹۰ پس از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي اعلام كرد. اين روز تعطيل عمومي مي باشد.

 

جشنواره بين المللي فيلم مسكو

در ماه هاي جون (خرداد) و جولاي (تير) برگزار مي گرددكه امروزه يكي از برجسته ترين رويدادهاي كشور روسيه است و سابقه اي ۳۰ ساله دارد. در اين جشنواره همه نوع فيلم كوتاه، بلند خارجي و مستندهاي روسي به معرض نمايش گذاشته مي شود.

 

روز ايوان كوپالو 

۶ جولاي (تير) روزي تعطيل كه همه در اطراف شهر آتش روشن مي كنند و زوج هاي جوان به نشانه عشق و تعهدي كه نست به يكديگر دارند، از روي آتش مي پرند.

 

جشنواره آداب و رسوم اجدادي

از اواخر آگوست ( شهريور) تا آواسط دسامبر (آذر)، به مدت ۴ماه درون باغ هرميتاژ برگزار مي گردد. در اين جشنواره، مي توان از موسيقي اصيل و سنتي بسياري از گروه هاي اروپايي استفاده كرد.

 

اكوييروس

در روزهاي آخر ماه آگوست (شهريور)، دوستاران اسب و سواركاري براي بازديد نمايشگاه، به مسكو مي آيند. اكوييروس، يك نمايشگاه تجاري برجسته مربوط به اسب و سواركاري مي باشد كه در آن كليه لوازم مربوطه به فروش مي رسد.

 

نمايشگاه بين الكمللي كتاب مسكو

نمايشگاه اصلي كتاب در روسيه است كه همه ساله در ماه سپتامبر (شهريور) در شهر مسكو به مدت ۵ روز برگزار مي شود. در آن مجموعه اي از بهترين ناشران بين المللي به معرض نمايش گذاشته مي شود.

 

روز شهر(City Day) به روسي(Den’ Goroda)

در اوايل سپامبر (شهريور)، جشني در مورد پيدايش تاريخي شهر مسكو است كه شامل جشن و سرور و بزم هاي متنوع خياباني و در كنار آن اجراي كنسرتي رايگان در خيابان تورسكايا يوليتسا مي باشد.

 

جشنواره بين المللي تبليغات در مسكو 

در اوايل سپتامبر (شهريور) برگزار مي شود، نمايشي است از صنعت رو به رشد تبليغاتي كه در حال حاضر در روسيه فعاليت دارند.

 

جام كرملين

در اوايل اكتبر(مهر)، به مدت ۸روز در استاديوم ورزشي المپيك برگزار مي گردد. اين مسابقات برترين رويداد در بازي هاي تنيس روسيه به شمار مي رود.

 

جنشواره پاييزي مسكو

در اواسط اكتبر (مهر)، كه در آن موسيقي معاصر پاپ توسط هنرمندان هنرستان موسيقي بر گزار مي گردد و كنسرت هاي متنوعي به معرض نمايش گذاشته مي شود.

 

روز سازش و مصالحه

در اوايل نوآمبر (آبان)، روز يادآوري انقلاب تاريخي كمونيستي در اوايل قرن بيستم مي باشد. جشني پرشور و باشكوه در اطراف ميدان سرخ مسكو و نزديكي كاخ كرملين  بر پا مي گردد.

 

اسكيت روي يخ در پارك گوركي مسكو

از دسامبر (آذر) تا فوريه (بهمن)، مردم براي سرسره بازي به سوي ميادين گوركي مي روند كه صداي بلند موسيقي فضايي شاد و مرفهي را در آنجا به وجود مي آورد.

 

جنشواره زمستاني روسيه

اين جشنواره همزمان با ساير جشنواره هاي زمستاني در سرتاسر روسيه مي باشد.اما آنچه از اواسط دسامبر (آذر) تا اواسط فوريه (بهمن) در مسكو برگزار مي شود، به علت امكانات بيشتر و شهرت مسكو، رويداد بزرگتري قلمداد مي گردد. اين جشنواره، از جشن ها و سنت هاي مرسومي همچون كريسمس روسي، سال نو روسي و اسوياتكي يا مراسم ايام كريسمس كه رسما در طي تعطيلات زمستاني اجرا مي گردند، سود مي برد. چنانچه در اين روزها به مسكو سفر كنيد، بهره بردن از اين جشنواره كه به نوعي تجليل از فرهنگ روسي محسوب مي گردد بهترين راه براي لذت بردن از شهر مسكو به شمار مي رود.

 

جشنواره بين المللي فيلم كودكان

آخر دسامبر همراه با نمايش فيلم هايي است براي كودكان و خانواده ها در سينماهاي مسكو.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۸:۲۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – پارك ها

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – پارك ها

۹۶ پارك و ۱۸ باغ در مسكو موجود مي باشد كه ۴تا از آنها باغ گياهان دارويي مي باشد. همچنين در مسكو ۴۵۰ كيلومتر مربع فضاي سبز و ۱۰۰ كيلومتر مربع جنگل نيز مي باشد. مسكو در مقايسه با ساير شهرهاي هم طراز خود در اروپاي غربي و آمريكا سرسبزتر مي باشد. در مسكو ۲۷، پاريس ۶و لندن ۷٫۵ و نيويورك ۸٫۶ متر مربع به ازاي هر نفر به طور متوسط پارك و فضاي سبز وجود دارد.

 

باغ الكساندر

يكي از اولين پارك هاي موجود در مسكو مي باشد. اين باغ، سرتاسر باغ غربي حصار كاخ كرملين، روبروي ميدان مانژ را در برگرفته است. برجسته ترين ويژگي اين پارك، چشم اندازي از برج كوتافيا مقابل كاخ كرملين است. در سال ۱۸۴۱ طبق طرح باو، در زير برج مهمات مياني، يك غار مصنوعي ساخته شد. در و پنجره هاي مشبك آن ياداور پيروزي روسيه عليه ناپلئون مي باشد. در سال ۱۹۶۷، آرامگاه سرباز گمنام را با مشعلي دائمي كه آن را از سن پترزبورگ آورده بودند در اين پارك ساخته اند.

 

پارك تفريحي فرهنگي گوركي

اين پارك را به افتخار ماكسيم گوركي نويسنده معروف، پارك گوركي نام نهاده اند، در سال ۱۹۲۸ تاسيس شده است. قسمت اصلي اين پارك كه در امتداد رودخانه موسكوا قرار دارد شامل سكوها، سرگرمي هايي براي كودكان، زمين هاي نرمش و تنيس، و ساير تسهيلات ورزشي مي باشد. پارك گوركي، مورد علاقه عموم مردممسكو از تمام سنين است و زمستان ها، مكان مناسبي براي اسكيت روي يخ و نيز ميزبان رقابت هاي مجسه يخي مي باشد.

 

باغ نسكوچني

با مساحت ۴۰۸۰۰۰ متر مربع قديمي ترين پارك در مسكو و محل اقامت امپراطوران سابق است كه در قرن هجدهم در نتيجه تلفيق سه ملك پديد آمده است. اين باغ، محل اجراي تئاتر سبز مي باشد و يكي از بزرگ ترين آمفي تئاترهاي روباز اروپاست كه ۱۵۰۰۰ ظرفيت دارد.

 

پارك ايزمايلوفسكي

اين پارك در سال ۱۹۳۰ در شرق شهر به وجود آمده و با ۳۳۲ متر هكتار مساحت، يكي از بزرگ ترين و قديمي ترين پارك هاي روسيه است. در اين پارك يك فروشگاه به همين نام كه انواع سوغاتي ها در آن به چشم مي خورد و يك بركه نيز وجود دارد. بر روي اين بركه قايق هايي براي كرايه وجود دارد. در برخي از تعطيلات آخر هفته، توسط سيرك دولتي مسكو اجراهايي در اين مكان برپا مي شود كه ورودي آن رايگان است.

 

پارك سوكولنيكي

نام خود را از شكار شاهين كه در گذشته در اين منطقه انجام مي شده، گرفته است.سوكولنيكي يكي از قديمي ترين پارك ها در شمال شرقي مسكو است و مساحت آن ۶ كيلومتر مربع مي باشد. معابري با با درختان غان، بلوط و افرا در آن ديده مي شود كه از حلقه مركزي منشعب مي شوند و در آن سوي پارك، در كنار بركه گوزن ها، منطقه اي پر پيچ و خم متشكل از مسير هاي سبز ديده مي شود.

 

پارك ملي لوزيني استرو

اولين پارك ملي در منطقه مسكو است كه با مساحتي بالغ بر ۱۲۶ كيلو متر مربع دارد و در شمال پارك سوكولنيكي واقع شده است. اين پارك، شهر جنگل هاي هميشه  سبز نيز نام دارد و در آن گوزن شمالي يافت مي شود

 

باغ گياهان دارويي تي  سيتسين

مربوط به دانشكده علوم است كه در سال ۱۹۴۵ در شمال مسكو بنا شده است و در نوع خود بزرگ ترين پارك اروپاست. اين باغ، ۳۶۱ هكتار مساحت دارد و در مجاورت مركز نمايشگاههاي روسيه واقع شده است.

 

باغ ليلاك

در سال ۱۹۵۸ تاسيس شد و معروفيت آن به خاطر نمايشگاهي دائمي از مجسمه ها و سنگ ها از باغ گل سرخ است.

 

باغ وحش مسكو

از ديگر مكان هاي مورد علاقه مردم مي باشد كه مكاني براي تقريبا هزار گونه و نمونه مختلف با بيش از ۸۲۷۰ حيوان است. وسعت اين باغ وحش در حدود  ۲۱٫۵ هكتار است و هر ساله، و بيش از ۱٫۲ ميليون بازديد كننده دارد. اين باغ وحش در سال ۱۸۶۴، توسط گروهي از دانشمندان زيست شناسي دانشگاه دولتي مسكو، تاسيس شده است. در سال ۱۹۱۷، اين باغ وحش ملي شد و در سال ۱۹۲۲، مالكيت آن به شهر مسكو واگذار شد.

 

پارك پيروزي 

روي تپه پو كلونايا  گورا قرار دارد. اين پارك در اواسط دهه ۹۰ كامل شد و آخرين بازمانده از هنر و آيين سنتي شوروي است. پارك در اطراف تپه پو كلونايا تپه اي كه در آن ناپلئون، هنگامي كه مسكو توسط سپاهيانش دررسال ۱۸۱۲ محاصره شد و بيهوده در انتظار ورود به شهر بود واقع شده است، اين پارك، سرگذشتي گره خورده با تاريخ جنگ هاي روسيه دارد. ابتدا در سال ۱۹۶۱ پارك پيروزي، بر روي زميني با مساحتي بيش از ۹۸ هكتار قرار  داشت. از دهه ۱۹۸۰، در اين پارك موزه اي براي گراميداشت پيروزي شوروي در جبهه شرقي جنگ جهاني دوم ساخته شده است و ساختمان اصلي موزه بين سال هاي ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۵ تاسيس گرديده است، در تالار افتخارات  اين موزه، نقش هاي  برجسته اي از ۱۲ شهر كه در طول جنگ اتحاد جماهير شوروي  با آلمان  شركت داشتند و نيز اسامي چندين هزار قهرمان ديگر بر روي ديوارهايي از جنس سنگ مرمر وجود دارد. در طبقه پايين، تالاري به نام تالار يادآوري وجود دارد كه شامل بخشي به نام كتاب هاي يادآوري ست كه نام بيش از ۲۶ميليون نفر از مردم اتحاد جماهير شوروي كه در جنگ كشته شدند، گردآوري شده است.

پارك پيروزي و ميدان فاتحان، از بخش هاي مهم موزه در فضاي باز هستند. در دهه ۱۹۹۰، يك ستون سنگي با نوك هرمي با مجسمه اي از نيك – الهه پيروزي در يونان باستان – و سنت جرج و اژدهايش، به اين پارك افزوده شد كه طراح هر دوي آنها زوراب تسرتلي بود. ارتفاع آن ستون سنگي نوك هرمي دقيقا ۱۴۱٫۸ متذ است كه هر ده سانتي متر آن بيانگر يك روز از جنگ است. در بين سال هاي ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ يك كليساي طلايي گنبدي شكل ارتودوكسي در بالاي اين تپه ساخته شد كه در كنار آن مسجد يادواره – به ياد عده اي از مسلمانان روسيه كه در جنگ جهاني دوم شركت جسته و در راه دفاع از وطن خويش كشته شده بودند – و يك كنيسه يادبود هولاكو نيز افزوده شد.

نماي ظاهري مسجد كه طراح آن الياس تاجيوف، يكي از معماران مشهور مسكو است، بيان كننده سبك معماري مدارس مسلمانان شرق از جمله تاتاري، ازبكي و قفقازي است. در حال حاضر در كنار مسجد يادواره كه زيباي خاصي را به چهره شهر مسكو بخشيده است، مدرسه علميه و انجمني داير است.

 

باغ يادبود مسكو

اين پارك كه به پارك مجسمه نيز معروف است، در سال ۱۹۹۲ در شهر مسكو راه اندازي شد. در اين پارك مجسمه هايي از افرادي كه در طول جنگ و پس از آن جان خود را از دست داده اند، وجود دارد. اين باغ در نزديكي موزه ترتياكوف واقع شده است.

 

روسيه – تور روسيه – تور مسكو

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۷:۴۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – بناها

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – بناها و ساختمان ها

 

ميدان سرخ مسكو

ميداني در در مركز شهر مسكو است كه كاخ كرملين، كاخ سلطنتي سابق و اقامتگاه كنوني رئيس جمهور روسيه را از محله تاريخي بازرگاني جدا ساخته است. از آنجا كه خيابان ها و بزرگراه هاي اصلي از اين ميدان، به تمام جهات منشعب مي شوند، اغلب به عنوان ميدان مركزي مسكو و كل روسيه محسوب مي شود. در سال ۱۹۹۰، ميدان سرخ و كرملين با همديگر جزء فهرست ميراث فرهنگي در آمدند. در اين ميدان و اطراف آن جاهاي ديدني زيادي وجود دارد كه در زير به آنها مي پردازيم:

 

آرامگاه بزرگ لنين

آرامگاه ولادمير لنين رهبر انقلابي كمونيستي شوروي مي باشد. بدن موميايي شده او اندكي پس از مرگش در سال ۱۹۲۴ به معرض نمايش عموم گذاشته شد. نماي گرانيتي ام كوچك آن، با عناصري از آرامگاه هاي باستاني همچون اهرام ثلاثه مصر يا مقبره كوروش كبير، آميخته است.

 

لوبنوي مستو

معروف به مكان جمجمه ها، سكوي بلند سنگي با ارتفاع ۱۳ متر واقع در ميدان سرخ، روبروي كليساي جامع سن باسيل مي باشد. اين نام از واژه روسي لاب  به معناي پيشاني و مستو به معناي مكان مشتق شده است. به نظر مي رسد اين سكو كه در سال ۱۵۳۰ از آجر ساخته شده و اولين بار در سال ۱۵۴۷ از آن ياد شده، روزگاري ايوان چهارم  واسيليوچ از آنجا براي اهالي مسكو سخنراني مي كرده است.

 

كيلومتر صفر

در بسياري از كشورها، اين نقطه، يا مشابه آن در زبان هاي ديگر، مكان به خصوصي است كه در زمان هاي قديم واحد مسافت از آنجا ( اغلب پايتخت كشورها ) محاسبه مي شده است. اين نظريه همچنين  براي جاده ها و خيابان ها و نيز شهر هاي جداگانه وجود دارد (معمولا از اداره پست مركزي آن شهر بدين منظور استفاده مي گردد). كيلومتر صفر مسكو در قسمت شمال ميدان سرخ و اتصال آن با ميدان مَنِگ قرار دارد.

كاخ سلطنتي كرملين

كاخ كرملين مسكو يك قلعه تاريخي است كه بصورت مجتمعي تاريخي از برج و بارو در قلب شهر مسكو، مشرف به رودخانه موسكوا (در سمت جنوب) كليساي جامع سن باسيل، ميدان سرخ (در سمت شرق) و باغ الكساندر (در سمت غرب) ساخته شد. اين بنا در ميان دژهاي نظامي جهان بهترين است و شامل چهار قصر، چهار كليساي جامع و ديواري در اطراف آن با برج هاي ديده باني مي باشد. اين مجتمع، به عنوان محل اقامت رسمي رئيس جمهور روسيه استفاده مي گردد. نام كرملين، در صورت مجازي به معناي دولت اتحاد جماهير شوروي سابق و يا روسيه فعلي و اعضاي عالي رتبه آن به كار مي رود.

 

كولومنسكوي

ملكي سلطنتي است كه در ۹ كيلومتري جنوب شرقي مسكو در جاده اي قديمي كه به شهرستان كولومنا منتهي مي گردد و نام خود را از آن گرفته است، قرار دارد. در سال ۱۹۶۰ اين منطقه خوش منظره، كه مشرف به سواحل شيب دار رودخانه موسكوا مي باشد، بخشي از مسكو شد. كليسايي با ستون هاي سفيد رنگ كه در آن قرار دارد كه در سال ۱۹۹۴ به ليست ميراث فرهنگي دنيا افزوده شد. اين مكان مجموعه اي از ساختمان هاي قرون ۱۶ و ۱۷ مي باشد و شامل ساختمان هايي چوبي است كه توسط دولت شوروي از منطقه كارليا در شمال غربي روسيه به اين منطقه منتقل شد. اكنون به محلي محبوب براي آخر هفته هاي اهالي مسكو تبديل شده است.

دروازه معاد يا ايبري

تنها دروازه باقيمانده از كيتاي  گورود – ناحيه اي در مسكو كه نام ديگر آن محله چيني هاست مي باشدكه انتهاي شمال غربي ميدان سرخ را به به ميدان مانژ متصل

مي كند و ديوارهايش آجري است. اين دروازه، ساختمان زيباي شهرداري را به شرق و موزه تاريخي دولتي را به غرب مسكو پيوند مي دهد. كليساي چوبي در محله كيتا گورود قرار دارد در سا ۱۶۶۹ ساخته شده است. اين كليسا به همراه دروازه اش در سال ۱۹۳۱ خراب شدند ولي در بين سال هاي ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ دوباره ساخته و احيا شدند.

كاخ سفيد

معروف به كاخ سفيد روسي، يك ساختمان دولتي در مسكو است كه توسط دميتري چچولين و پي شتلر طراحي شده است.ساخت اين بنا در سال ۱۹۶۵ آغاز شده و در سال ۱۹۸۱ به پايان رسيده است. تصوير اين كاخ بر روي سكه هاي ۵۰ كوپكي، در سال ۱۹۹۱ نقش بست، تا نشان افتخار براي مقاومت در برابر شكست كودتاي ۱۹۹۱ باشد.

 

خيابان آربات جديد

در نزديكي خيابان آربات قديم قرار كرفته و محلي براي پياده روي و گردش مي باشد. از آنجا كه اشراف مسكو بيشتر در اين منطقه رويت مي شوند، گران قيمت ترين رستوران ها و كلوپ ها در آنجا واقع شده اند.

 

كتابخانه دولتي روسيه

يكي از بزرگترين كتابخانه هاي دنياست و تمام افراد بالاي ۱۸ سال (روس يا خارجي) مي توانند به صورت رايگان از رسانه هاي الكترونيكي آن استفاده نمايند و دسترسي به ساير موارد، با تهيه كارت عضويت مقدور مي باشد.

 

برج ٱستانكينو

برج راديو و تلويزيون با ارتفاع ۵۴۰ متر در مسكو مي باشد و توسط نيكولاي نيكيتين طراحي شده است. در حال حاضر اين برج بلندترين برج اروپا و چهارمين برج بلند جهان مي باشد.

 

تئاتر بولشوي

تئاتر تاريخي كه توسط معمار جوزف باو طراحي شده و تئاتر باله و اپرا در آن اجرا مي شود. اين بنا يكي از قديمي ترين و بزرگ ترين ساختمان هاي باله و اپراهاي جهان است. اين مجموعه در سال ۱۷۶۶ توسط شاهزاده پيتر ٱروسوف و مايكل مدوكس تاسيس شد.

 

http://www.travelrussia.ir


 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۴:۰۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مكانهاي ديدني مسكو – موزه ها

مكانهاي ديدني مسكو – موزه ها

موزه هنرهاي زيباي پوشكين

اين موزه بزرگ ترين موزه هنر اروپايي در مسكو است كه در خيابان ولخونكا، درست مقابل كليساي جامع مسيح ناجي قرار گرفته است.از آنجايي كه در اين موزه اثري از اشعار معروف روسي يافت نمي شود، نام آن كمي گمراه كننده به نظر مي رسد. كازر ساخت اين موزه از سال ۱۸۹۸ شروع و تا سال ۱۹۱۲ ادامه داشت. تيسوتوف، فردي ثروتمند و خير به نام يوري نوچفمالتسف و يك معمار امروزي به نام رومن كلين را متقاعد ساخت كه مسكو نياز مبرمي به يك موزه هنرهاي زيبا دارد و در نتيجه آن را راه اندازي كردند.

 

موزه تاريخ شناسي دولتي 

موزه تاريخ روسيه كه در حد فاصل ميدان سرخ و ميان مانش واقع شده است.در اين موزه ، طيف گسترده اي از آثار باستاني به جاي مانده از قبايل بدوي ماقبل تاريخ كه در روسيه كنوني مي زيسته اند، وجود دارد. همچنين در اين موزه آثار قيمتي و گرانبهايي كه توسط اعضاي خاندان رومانف به دست آمده، نيز وجود دارد. شمار كل اشيا موجود در اين موزه به بيش از يك ميليون مي رسد. اين موزه در سال ۱۸۷۲ توسط ايوان زابلين الكسي يواروف و ساير علاقه مندان به فرهنگ اسلاوي نژادي اروپاي مركزي و شرقي و علاقه مندان به ترويج تاريخ روسيه و خود آگاهي ملي تاسيس شد.

 

موزه بزرگ جنگ ميهن پرستانه مسكو

در پوكلونايا گورا كه در استعاره، تپه اطاعت و پرستش نام دارد،قرار گرفته. نمايشگاهي از وسايل نقليه نظامي، هواپيما، توپ و غيره كه در جنگ جهاني دوم استفاده شده اند، در ساختمان مركزي اين موزه و در فضاي باز در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

 

گالري ترتياكوف

يك گالري هنرهاي زيبا در مسكو مي باشد كه كلكسيوني درجه يك از هنرهاي زيباي روسي را دارد. پيشينه اين گالري به سال ۱۸۵۶ باز مي گردد، زماني كه بازرگاني ازمسكو به نام پاول ميخائلويچ ترتياكوف آثار هنرمندان روسي عصر خود را با هدف تشكيل كلكسيون خريداري كرد، كه بعدها به صورت موزه هنرهاي ملي ارتقا يافت.

 

موزه علوم فني 

موزه علوم مسكو است كه تاكيد بر پيشرفت علم و تكنولوژي و همچنين اختراعات مدرن و پيشرفته شوروي دارد و در سال ۱۸۷۲، پس از اولين نمايشگاه علوم فنيروسيه، در روز دويستمين سالگرد پطر كبير تاسيس شد.

 

موزه معدن شناسي فرسمن 

يكي از بزرگ ترين موزه هاي مواد كاني در دنياست و بيش از ۱۳۵۰۰۰ نمونه، همچون انواع كريستال، سنگ، خاك، بلور و ساير مواد معدني در آن يافت مي شود. نام اين موزه از الكساندر فرسمن معدن شناس گرفته شده است.

 

موزه هنرهاي مدرن مسكو 

موزه اي از هنرهاي مدرن و معاصر كه در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده.پروژه ساخت آن توسط زوراب تيسرتلي، رئيس دانشكده هنر روس راه اندازي و اجرا گرديد.

 

اسلحه خانه كاخ كرملين

يكي از قديمي ترين موزه هاي مسكو است كه در سال ۱۸۰۸ تاسيس شد و در كاخ كرملين مسكو قرار گرفت. اين اسلحه خانه در سال ۱۵۰۸ براي مهمات جنگي سلطنتي ايجاد شد. پيش از منتقل شدن دربار سلطنتي به سن پترزبورگ، اين مكان مسئوليت ارائه، خريد و انبار كردن اسلحه، جواهرات و لوازم خانگي امپراور را بر عهده داشت.

 

خزانه الماس كاخ كرملين 

كلكسيون بي نظيري از طلا و جواهرات است كه در كاخ كرملين نگهداري و به معرض نمايش گذارده مي شود، تاريخچه اين گنجينه باز مي گردد به خزانه پادشاهي روس كه در سال ۱۷۱۹ توسط پطر اول روسيه تاسيس گرديد.

 

خانه عكاسي مسكو

كلكسيون بزرگي از شاهكارهاي عكاسي قديمي و معاصر روسي مي باشد و همچنين پروژه ها و جشن هاي بزرگ را برنامه ريزي و سازماندهي  مي كند. اين موزه، مجموعه اي از شاهكارهاي هنر عكاسي روسي را گردآوري كرده است كه شامل آثار الكساندر گرينبرگ، مكس پنسون، الكساندر روجنكو و دميتري بالترمنتس مي باشد.

 

موزه تانك كوبينكا 

موزه بزرگي از وسايل نقليه مسلح و جنگي مي باشد كه در خارج از شهر مسكو واقع شده است و تعداد بسياري از تانك هاي معروف جنگ هاي جهاني اول و دوم و دوران جنگ سرد در آن قرار دارند.

 

موزه مركزي نيروهاي هوايي مونينو

اين موزه در فرودگاه مونينو و در ۴۰ كيلومتري شرق مسكو قرار گرفته است و يكي از بزرگ ترين موزه هاي نيروي هوايي در دنيا و بزرگ ترين موزه هواپيمايي روسي مي باشد.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۲:۵۳ توسط:مركز تور ايران موضوع: