تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

Russia

جلسات هماهنگي و كنفرانس‌هاي مطبوعاتي ديدارهاي عراق – تايلند و ايران – هند فردا در آكادمي ملي فوتبال برگزار خواهد شد.

 سايت رسمي فدراسيون فوتبال: زمانبندي جلسات هماهنگي و كنفرانس هاي مطبوعاتي ديدارهاي عراق – تايلند و ايران – هند از سري رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه فردا چهارشنبه 4 فروردين 95 در آكادمي ملي فوتبال به شرح زير برگزار خواهد شد: 
 
جلسه هماهنگي ديدار عراق و تايلند: ساعت 9:30 لغايت 10:30 
 
جلسه هماهنگي ديدار ايران و هند: ساعت 10:30 لغايت 11:30 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي تايلند: ساعت 11:30 لغايت 12:00 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي عراق: ساعت 12:00 لغايت 12:30 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي هند: ساعت 12:30 لغايت 13:00 
 
كنفرانس مطبوعاتي سرمربي تيم ملي ايران: ساعت 13:00 لغايت 13:30 
 
 
لازم به توضيح است، ديدار ايران و هند روز پنج شنبه 5 فروردين 95 در ورزشگاه آزادي و ساعت 19:00 برگزار خواهد شد.  
 
همچنين ديدار عراق و تايلند و تور روسيه نيز روز پنج شنبه 5 فروردين 95 در ورزشگاه پاس قوامين و ساعت 18:30 برگزار مي شود. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۲۵:۴۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

طفره دشان از صحبت راجع به بنزما

تور روسيه

 

ديديه دشان،‌سرمربي تيم ملي فرانسه از صحبت كردن راجع به آينده كريم بنزما در اين تيم طفره رفت.
ورزش سه: مهاجم رئال مادريد كه در بازگشتش به ميادين در روز يكشنبه موفق به گلزني شد،‌ به تيم ملي فرانسه براي ديدارهاي دوستانه مقابل هلند و روسيه دعوت نشد. اين در حاليست كه پس از پرونده اخاذي عليه بنزما، او از همراهي تيم ملي فرانسه محروم شده بود ولي منع حضورش در جمع آبي پوشان حذف شد و او مانع قانوني براي اين كار ندارد. با اين حال،‌دشان او را در ليست آخر خود قرار نداد و از صحبت كردن راجع به اين موضوع نيز طفره رفت. 

او گفت:" من در اين رابطه صحبت نخواهم كرد. 23 بازيكن اينجا هستند و من فقط راجع به آنها صحبت مي‌كنم. بعدا در اين رابطه بحث خواهيم كرد. بنزما در بازگشت از تور روسيهميادين گل خيلي قشنگي زد و نقش مهمي در  پيروزي رئال داشت. او آماده است و تاثير زيادي روي تيمش دارد." 

دشان ادامه داد:" بهتر است پلن بي و سي هم داشت. هيچوقت نخواهم دانست كه چه زماني بازيكنانم مشكل فيزيكي خواهند داشت. مي‌دانيم كه به كجا مي‌خواهيم برويم و با چه كساني اين مسير را طي خواهيم كرد. ولي چيزهايي هست كه انتظارش را نداريد،‌مثل اتفاقات جام جهاني گذشته."


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۲۴:۵۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

چند قرارداد پس از برجام امضاء شد؟

تور روسيه در ايران

حميد بعيدي نژاد، در يادداشتي در ويژه نامه نوروزي روزنامه ايران با مرور بر مهمترين تحولات سياسي و اقتصادي پس از برجام، آماري كلي از موفقيتهاي دولت تدبير و اميد در عرصه سياسي، اقتصادي و ديپلماتيك ارائه كرده است.
سرويس سياسي فردا: حميد بعيدي نژاد، در يادداشتي در ويژه نامه نوروزي روزنامه ايران با مرور بر مهمترين تحولات سياسي و اقتصادي پس از برجام، آماري كلي از موفقيتهاي دولت تدبير و اميد در عرصه سياسي، اقتصادي و ديپلماتيك ارائه كرده است.
١- چند هفته از اجرايي شدن برجام مي‌گذرد و مهم‌ترين امري كه جامعه ما مايل است از آن مطلع باشد دستيابي به يك ارزيابي واقع بينانه از نحوه اجراي تعهدات مندرج در برجام از طرف مقابل و دستاوردهاي عيني از اجراي برجام براي ايران است. براي آنكه بتوانيم به چنين ارزيابي برسيم، اشاره به محورهاي اصلي اجراي برجام و آثار آن اجرا براي ايران است.
٢- بي‌شك مهم‌ترين دستاورد و اثر عيني برجام از بين بردن ايران هراسي در سطح جهاني بوده است. شوراي امنيت با صدور 6 قطعنامه تحريمي برنامه هسته‌اي ايران را تهديد عليه صلح و امنيت جهاني تشخيص داده بود و از همه كشورها خواسته بود با اين تهديد مقابله نمايند. با فشارهاي مضاعف همزمان امريكا عليه ايران و بويژه با فشارهاي سياسي صهيونيست‌ها اقدامات ايران هراسانه به يك دستور كار مشخص سياسي براي كشورهاي غربي تبديل شده بود و مراكز و مؤسسات مهم و تصميم ساز غربي از هيچگونه اقدامي براي گسترش اين ايران هراسي دريغ نمي‌ورزيدند. ايران هراسي به يك قاعده تبديل شده بود.
خوشبختانه با توافق در مورد برجام طرح ايران هراسي به محاق فراموشي رفت و با اشتياقي كه براي كار با ايران به وجود آمده است روابط ايران با كشورهاي مختلف جهان در عالي‌ترين سطح و با سرعتي زياد آغازي پرشكوه يافته است. در همين فرصت كوتاه پس از برجام با سفر رئيس جمهوري و وزير خارجه ايران به كشورهاي ديگر و همچنين سفر مقامات عالي ديگر كشورها به تهران، قراردادها و توافق‌هاي بسياري براي از سرگيري روابط در همه زمينه‌ها منعقد شده است.
٣- رئيس جمهوري اتريش و چين و تور روسيه از نخستين سراني بودند كه بلافاصله پس از برجام به ايران سفر كردند. ايران و اتريش امكان كار مشترك در خصوص انرژي و ديگر حوزه‌هاي فني و مهندسي دارند و ميزباني مذاكرات هسته‌اي توسط اتريش فرصت خوبي را براي دو كشور جهت گسترش روابط فراهم نموده است.
همچنين حدود 14 سال (2002 ميلادي) از سفر رئيس جمهوري اسبق چين (جيانگ زمين - تور روسيه ) به ايران مي‌گذشت كه شي جين پينگ رئيس جمهوري خلق چين در رأس هيأتي سياسي - اقتصادي شامل سه معاون نخست‌وزير و 6 وزير، هيأتي از بازرگانان و رسانه‌هاي چيني در هفته گذشته به تهران آمد. سفر شي جين پينگ در هفته دوم پس از لغو تحريم‌ها به ايران و بلافاصله پس از سفر به عربستان و مصر در شرايط پر تنش رياض- تهران، نشان مي‌دهد چيني‌ها به آرامش و گسترش روابط راهبردي خود در قلب انرژي جهان مي‌انديشند. دو كشور پس از اجرايي شدن برجام و لغو تحريم‌ها درصدد آن هستند با دستيابي به توافق گسترده، روابطي مبتني بر «مشاركت جامع راهبردي» بنا كنند. پايه‌گذاري روابط راهبردي 25 ساله، امضاي 17 سند همكاري و رساندن سطح تبادل تجاري به 600 ميليارد دلار در 10 سال آينده از مهمترين نتايج سفر شي جين پينگ رئيس جمهوري چين به تهران و ملاقات‌هاي او با مقامات ارشد جمهوري اسلامي ايران به حساب مي‌آيد.
٤- سفر دكتر روحاني به همراه 6 وزير به ايتاليا و فرانسه كه قرار بود پيش از اين انجام شود و به دليل اقدامات تروريستي در فرانسه به تأخير افتاده بود، نخستين سفر رئيس جمهوري ايران پس از 11 سال به كشورهاي عضو اتحاديه اروپا محسوب مي‌شود.
مهم‌ترين دستاورد سفر 3 روزه رئيس جمهوري اسلامي ايران به ايتاليا، امضاي 14سند همكاري دوجانبه در زمينه‌هاي اقتصادي و تجاري به ارزش حدود 17 ميليارد دلار بود.
دكتر روحاني كه در صدر يك هيأت سياسي و اقتصادي 120 نفره به ايتاليا رفته بود، علاوه بر ديدار و گفت‌و‌گو با سرجو ماتارلا رئيس جمهوري و متئو رنتزي نخست‌وزير ايتاليا، از مناطق باستاني رم قديم و آثار چند هزار ساله برجاي مانده در پايتخت ايتاليا همچون مجموعه سنگي عظيم كلوسئو نيز بازديد كرد.
دكتر روحاني همچنين در سفر به ايتاليا، به واتيكان نيز رفت و علاوه بر پاپ فرانسيس رهبر مذهبي كاتوليك‌هاي جهان با نخست‌وزير واتيكان نيز ديدار و درباره روابط دو جانبه، مسائل منطقه‌اي و جهاني گفت‌و‌گو كرد.
واتيكان كشوري مستقل و در قلب رم و تور روسيه قرار دارد و ديدار هفته دوم بعد از اجرايي شدن برجام دكتر روحاني با پاپ، نخستين ديدار رئيس جمهوري ايران با رهبر مذهبي كاتوليك‌ها پس از 16 سال (از سال 1999) بود.
٥- دكتر حسن روحاني در شرايطي در صدر يك هيأت سياسي - اقتصادي به پاريس وارد شد و مورد استقبال فرانسوا اولاند رئيس جمهوري فرانسه قرار گرفت، كه اين سفر به خاطر حملات تروريستي (آبان ماه) گروه داعش در پاريس به تعويق افتاده بود.
روحاني در اين سفر 2 روزه پيش از ديدار با فرانسوا اولاند همتاي فرانسوي خود با حدود 20 نفر از صاحبان صنايع فرانسه، تور روسيه ديدار كرد. بيشتر تحليلگران اهداف اين سفر را برقراري روابط اقتصادي ميان دو كشور پس از تنش‌هاي مربوط به پرونده هسته‌اي و تحريم‌هاي تحميل شده بر ايران در 10 سال گذشته ارزيابي كردند.
امضاي 20 سند همكاري از جمله خريد 118 فروند هواپيماي ايرباس به ارزش تقريبي 23 ميليارد يورو (معادل 25 ميليارد دلار)، تفاهم همكاري سرمايه‌گذاري مشترك شركت پژو- سيتروئن و كارخانه ايران خودرو مبني بر سرمايه‌گذاري 400 ميليون يورو (436 ميليون دلار) در طول پنج سال در ايران و امضاي قرارداد با شركت توتال مبني بر خريد 150 تا 200 هزار بشكه در روز نفت خام از ايران، از دستاوردهاي سفر رئيس جمهوري ايران به فرانسه به شمار مي‌آيد. سال 2015 ميلادي سيصدمين سال روابط سياسي ميان ايران و فرانسه محسوب مي‌شود. آخرين بار نيز 17 سال پيش بود (سال 1998) كه براي نخستين بار رئيس جمهوري ايران به فرانسه رفته بود.
٦- در هفته سوم بعد از اجرايي شدن برجام دكتر ظريف وزيرامورخارجه كشورمان پس از 12 سال راهي لندن پايتخت انگلستان شد تا در اجلاس بين‌المللي كمك به مردم سوريه شركت كند. مسأله جمع‌آوري كمك‌هاي بشردوستانه براي بيش از 13 ميليون تن كه از بحران انساني در سوريه رنج مي‌برند و همچنين بيش از 4 ميليون سوري كه از كشورشان گريخته‌اند، در نشست لندن بررسي شد. دكتر ظريف در حاشيه اجلاس لندن علاوه بر مقامات سياسي برخي از كشورهاي جهان در اين سفر با ديويد كامرون نخست‌وزير، فيليپ هاموند وزير امور خارجه، جورج آزبورن وزير دارايي انگليس، لرد لامونت فرستاده تجاري انگليس به ايران، جرمي كوربين رهبر حزب كارگر و ريچارد بيكن رئيس گروه دوستي ايران و انگليس ديدار و گفت‌و‌گو كرد.
در طي اين ديدار وزيران خارجه ايران و انگليس تصميم گرفتند كه صدور ويزاي سفارتخانه‌هاي دو كشور در تهران و لندن آغاز شود كه گام مهمي براي تسهيل كار كنسولي ايرانيان است. رئيس دستگاه ديپلماسي با حضور در پارلمان انگليس توافق هسته‌اي را گامي مثبت در بهبود روابط ميان ايران و جامعه جهاني برشمرد.
٧- در اين فرصت كوتاه پس از برجام علاوه بر اين ديدارها هفته‌اي نيست كه يك هيأت عاليرتبه براي تعميق روابط با ايران به تهران سفر نداشته باشد. در ديدار رؤساي جمهوري سوئيس، غنا و آذربايجان در تور روسيه كه هر يك با دستور كار مشخصي براي بنيان گذاردن روابطي پايدار به ايران مي‌آمدند تفاهمنامه‌ها و قراردادهاي مهمي هم بين دو طرف منعقد شده است.
بدين ترتيب تمامي رؤسا يا وزيران امور خارجه كشورهاي 5+1 شامل چين ، روسيه، فرانسه، انگلستان، آلمان و اتحاديه اروپايي همه در صدر هيأت‌هاي سياسي، اقتصادي و تجاري به ايران سفر داشته‌اند و حتي برخي مانند وزير خارجه آلمان براي دومين بار پس از برجام به ايران آمده بودند. اين سفرها از تمامي قاره‌ها و مناطق و با هدف ارتقاي روابط در همه سطوح سياسي و اقتصادي و علمي صورت مي‌گيرد. از جمله در جريان سفر معاون نخست‌وزير تايلند در امور اقتصادي به ايران كه در صدر يك هيأت بلندپايه شامل 70 نفر، از جمله وزيران امور خارجه، علوم و فناوري، دارايي، انرژي، بازرگاني و رؤساي سازمان‌هاي گردشگري، شوراي تجارت و فدراسيون صنعت و گروهي از بانكداران و بازرگانان انجام مي‌شد، اسناد همكاري تهران - بانكوك در بخش‌هاي بازرگاني، نانوتكنولوژي، دارويي و بيوتكنولوژي به امضا رسيد.
٨- بنابراين آنچه مي‌توان بر آن تأكيد كرد پايان ايران هراسي و آغاز دوره‌اي از همكاري‌هاي ايران با كشورهاي مختلف از غرب و شرق و درحال توسعه است كه نويد تحولات مهمي را در عرصه‌هاي مختلف سياسي، بين‌المللي، صنعتي، فرهنگي و علمي مي‌دهد.
٩- تشديد تلاش‌هاي بين‌المللي در خصوص حل بحران سوريه به موازات نهايي شدن برجام را واقعاً بايد از آثار سياسي و بين‌المللي برجام دانست. امريكا، كشورهاي غربي و متحدين منطقه‌اي آنها كه همواره ايران را متهم به دخالت‌هاي غيرمسئولانه در سوريه مي‌كردند حالا با استفاده از شرايط مناسب سياسي پسابرجام مشاركت ايران را بخش بسيار مهمي از راه حل سوريه مي‌دانستند.
خوشبختانه تلاش‌هاي به عمل آمده در چارچوب گروه بين‌المللي سوريه كه ايران يكي از اعضاي آن بشمار مي‌آيد به ابتكار تصويب قطعنامه شوراي امنيت و تعيين نقشه راهي براي حل بحران سوريه منجر شد و روسيه بعد از آن تلاش‌هاي سياسي براي آغاز گفت‌و‌گوهاي سوري-سوري و به دنبال آن اعلام آتش‌بس در سوريه به دست آمد. خوشبختانه در سايه اين تلاش‌ها مردم سوريه براي نخستين بار پس از چند سال مي‌توانند طعم صلح و آرامش را در شهرهاي خود حس كنند.
١٠- اما مهم‌ترين دستاورد ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران موفقيت در لغو تحريم‌ها و تلاش بر تضمين از بين رفتن محدوديت‌ها عليه بخش‌هاي اقتصادي و بانكي ايران در دوره پسا برجام است. بعد از دوره‌اي طولاني از اِعمال محدوديت‌ها و ممنوعيت‌ها عليه ايران، طبيعتاً انتظار لغو اين ممنوعيت‌ها از اولويت‌هاي كشورمان در دوره پسابرجام است. اين هدف در طول تمامي مشورت‌ها و بحث‌ها با اعضاي 1+5 يك و در جريان ديدارهاي رسمي با رؤسا و مقامات عالي كشورهاي ديگر بخوبي به‌عنوان يك اولويت پيگيري شده است كه خوشبختانه نتايج مهمي در برداشته است.
١١- اما به نظر مي‌رسد كه در كنار تلاش‌هاي جدي كشورمان براي تحقق بخشيدن عملي به لغو محدوديت‌ها بعد از توافق برجام، يك سوءبرداشتي در داخل كشورمان نسبت به نحوه اجراي برجام و اتخاذ اقدامات مشخص در مبادلات تجاري و اقتصادي و همچنين تبادلات بانكي و مالي از سوي كشورهاي ديگر وجود دارد. گاهي مشاهده مي‌شود كه اين سوءبرداشت بويژه در خصوص نقش و وظيفه كشورهاي اروپايي و امريكا در لغو تحريم‌ها موجب يك كرختي و بي‌حركتي در طرف بنگاه‌هاي تجاري و بازرگاني طرف ايراني مي‌شود.
١٢- بايد روشن باشد كه آنچه طرف امريكايي و اروپايي و مسكو در برجام متعهد شده‌اند، لغو تمامي صادرات از جمله نفت و گاز و پتروشيمي و كشتيراني و حمل و نقل و خارج كردن تمامي شركت‌هاي مربوط از فهرست شركت‌هاي تحت تحريم از يك طرف و لغو تحريم‌ها و محدوديت‌هاي اقتصادي، مالي، بانكي و تجاري عليه ايران و شركت‌هاي ايراني از سوي ديگر است. اما بي‌شك لغو محدوديت‌ها و تحريم‌ها الزاماً به معناي برقرار شدن فوري و خود بخود تمامي روابط عادي بازرگاني، اقتصادي و بانكي ميان ايران و ديگر كشورها نيست، بلكه شرط لازم آن است. ما بايد از شرايط لغو تحريم‌ها و محدوديت‌ها استفاده كامل را ببريم و با تلاش مضاعف خود تمامي روابط اقتصادي، بازرگاني و بانكي و مالي از دست رفته در اين ساليان گذشته را باز‌سازي و برقرار كنيم. تصور اشتباهي كه اينجا وجود دارد آن است كه اين روابط بدون تلاش ما بايد خودكار برقرار شوند.
اين يك برداشت قطعاً نادرست است كه فكر كنيم همه براي برقراري اين روابط با ايران خود پيشقدم خواهند شد. طبيعي است كه بسياري از كشورها و شركت‌ها خود پيشقدم خواهند شد اما بخشي از بزرگ‌ترين شركت‌ها و مؤسسات مالي و بانكي در كشورهاي غربي كه بدليل جريمه‌هاي سنگيني كه براي روابط گذشته خود با ايران پرداخته‌اند قدري احتياط بيشتري خواهند كرد. اين طرف ايراني است كه بايد با ابتكار عمل و برنامه دقيق به سمت برقراري روابط با اين‌گونه مؤسسات وارد عمل شوند. آنچه برجام ايجاب مي‌كند لغو تحريم‌هاست و برقراري روابط اقتصادي و بانكي به عهده كشور ما و تور روسيه و نمايندگان طرف‌هاي مقابل ماست كه به تلاش و حركت مستمر و پيگيري مداوم نياز دارد.
١٣- يكي از تحريم‌هاي اصلي ظالمانه عليه ايران تحريم عليه صادرات نفت ايران بود كه باعث شد از حداقل حدود هفت سال پيش صادرات نفت ايران از دو و نيم ميليون بشكه بتدريج كاهش و از چهار سال پيش به يك ميليون كاهش پيدا كند و اگر تفاهم هسته‌اي نبود باز هم به سير نزولي خود ادامه مي‌داد. نخستين مقاصد تحريم نفت ايران، اروپا بود كه صادرات نفت ايران به آن كشورها در چند سال گذشته به صفر رسيد. متأسفانه سهم كاهش سهام نفتي بازار ايران را سريعاً رقباي ايران بويژه عربستان گرفتند. عربستان امروز بيش از 10 ميليون بشكه نفت در روز صادر مي‌كند كه سهم يك ميليوني ايران در برابر آن بسيار ناچيز است. اما فارغ از مسائل مختلف، افزايش صادرات نفت ايران در سايه لغو تحريم‌هاي نفتي بسيار مهم است. خوشبختانه قدم اول را ايران محكم برداشت و روز گذشته بعد از چند سال نخستين محموله‌هاي نفت ايران در سه محموله به ارزش چهار ميليون تن به مقصد اروپا صادر شد.
اين صادر كردن نفت به اروپا نتيجه يك كار منسجم و پيگير در دوره مذاكرات و پس از آن بود كه خوشبختانه عملياتي شد. براي آغاز دوباره صادرات نفت چند كار لازم بود انجام گيرد:
١- لغو تحريم ثانويه امريكا بر صادرات نفت ايران،
٢- لغو تحريم اروپا بر واردات نفت ايران،
٣- لغو تحريم ثانويه امريكا و اروپا بر حمل نفت ايران توسط نفتكش‌هاي بين‌المللي،
٤- لغو تحريم ثانويه امريكا و اروپا بر بيمه نفتكش‌هاي نفتي،
٥- لغو تحريم اتحاديه شركت‌هاي بيمه معروف به پي‌اند آي در امريكا و اروپا كه بيمه نفتكش‌هاي نفتي در برابر حوادث غيرمترقبه در دريا را بر عهده دارند.
با وجود آنكه همه اين موارد براي صادرات نفت ايران به اروپا لازم بودند هر يك از اين موارد به طور جداگانه به تلاش‌هاي منسجم و كار دقيق نيازمند بوده‌اند كه به لطف الهي با كار مذاكراتي فشرده در سطوح سياسي و فني با امريكا و اروپا و روسيه نهايي شدند.
قصد ايران آن است كه در دو مرحله صادرات نفت خود را ابتدا با 500 هزار بشكه افزايش به يك و نيم ميليون بشكه در روز برساند. بازاريابي نفت البته در اين مقطع از وضعيت بازار خود پيچيدگي‌هاي زيادي دارد كه همين اقدامات اخير نشان از زحمات متخصصين ما و اشتياق اروپا به از سرگيري كار با ايران دارد.
١٤- تحريم‌هاي هواپيمايي عليه ايران از سوي امريكا قديمي‌ترين نوع تحريم‌هاست كه از اوايل انقلاب عليه ايران اعمال شدند و دسترسي كشورمان را به هواپيماهاي جديد و ايمن ممنوع كردند. شركت‌هاي بزرگ هواپيمايي يا مانند بوئينگ، امريكايي هستند يا مانند ايرباس قطعات مهمي از آنها امريكايي هستند كه در هر دو صورت امكان دسترسي ايران به هواپيماهاي مدرن را غير ممكن ساخته بود. اين بتدريج باعث شد كه هواپيماهاي ايراني از رده خارج شوند و ايرلاين‌هاي خارجي جاي هواپيماي ملي ايران را در سفرهاي خارجي بگيرند. ايرلاين‌هاي خارجي روزانه از طريق صد پرواز، مسافرين ايراني را با ترانزيت به كشورهاي مختلف آسيا، اروپا و كانادا مي‌برند كه سودهاي هنگفتي را متوجه اين شركت‌هاي خارجي مي‌كند.
چهار مشكل عمده تحريم شركت‌هاي ايراني، كمبود هواپيما، كمبود قطعات، مشكل تعميرات وبالاخره ممنوعيت شركت‌هاي نفتي خارجي براي عرضه سوخت به هواپيماهاي ايراني در فرودگاه‌هاي خارجي بوده‌اند. خوشبختانه اين محدوديت‌ها همه بر اساس توافقات جديد برداشته شده‌اند و صنعت هوايي ايران در آستانه يك تحول عمده قرار گرفته است. اميدواريم كه بتوانيم با كار بيشتر سهم پروازهاي از دست رفته خود در سال‌هاي اخير را بگيريم و ايراني بتواند با هواپيماي ايراني پرواز كند. جمعيت 80 ميليوني فعال ايراني مي‌تواند موتور حركت جدي صنعت هوايي در داخل و خارج كشور باشد و اين صنعت مي‌تواند بازار مناسبي را براي جذب جوانان كشورمان فراهم كند.
قرارداد جديد ايران با ايرباس در جريان سفر رئيس جمهوري ايران به پاريس نخستين فرصتهاي لازم را براي صنعت هوايي ايران فراهم خواهد كرد. آري زنگ‌هاي خطر بخصوص براي شركت‌هاي همسايه مثل روسيه كه واقعاً با وجود استفاده سرشار از بازار ايران درحق ملت ما حق‌شناسي نداشتند به صدا درآمده است.
١٥- لغو تحريم‌هاي بانكي از مهم‌ترين تعهدات كشورهاي 1+5 يك بر اساس برجام بوده است. با توجه به جريمه‌هاي بسيار سنگين دولت امريكا عليه بانك‌هاي بزرگ جهان كه با ايران در گذشته كار مي‌كرده‌اند، اين بانك‌ها در ورود به بازار ايران با تأني عمل خواهند كرد. اما اين به معني ترديد در لغو تحريم‌ها نيست. بعد از برجام با ارتباطات مؤثر طرف‌هاي ايران و اشتياق طرف‌هاي خارجي، ارتباطات بسياري ميان بانك‌ها و مؤسسات مالي ايراني با طرف‌هاي امريكايي واروپايي شكل گرفته است كه مي‌تواند براحتي توسعه يابد.
يكي از شرايط لازم براي برقراري دوباره مراودات مالي و اداري ميان بانك‌ها و مؤسسات مالي اتصال سوييفت است كه از روز اول لغو تحريم‌ها در دستور كار بانك‌هاي ايراني قرار گرفت و الان خوشحاليم كه تمامي بانك‌هاي ايراني كه از فهرست تحريم خارج شده‌اند به سوييفت وصل شده‌اند.
به هر صورت همان‌طور كه توضيح داده شد امروزه تمامي تحريم‌ها عليه كار بانكي با ايران لغو شده است و بر ماست كه زمينه‌هاي تور روسيه بازسازي دوباره همكاري‌هاي بانكي را اجرايي كنيم. بديهي است كه اگر بانكي نه به علت سياست مديديت خود بلكه بدليل ملاحظات يا مخالفت‌هاي ساز و كارهاي نظارتي امريكا و اروپا در كار با نظام بانكي ايران ترديد داشته باشد، اين تعهد براي اروپا و امريكا وجود دارد كه نگراني‌هاي اين بانك‌ها را حل و فصل كنند وگرنه خلاف تعهدات خود در برجام عمل كرده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۲۳:۳۹ توسط:مركز تور ايران موضوع:

ليست تاسيسات اتمي اسرائيل را داريم/ تروريستي خواندن حزب‌الله تصميم عربستان است

نصرالله گفت كه اسرائيل بدون موافقت آمريكا وارد جنگي جديد نميشود و در آينده نزديك هم بعيد است چنين كاري كند چون دولت فعلي آمريكا در حال رفتن است.

تروريستي خواندن حزب‌الله تصميم عربستان است/ ليست تاسيسات اتمي اسرائيل را داريم

سرويس بين الملل فردا؛ خبرگزاري فارس نوشت: 
«سيد حسن نصرالله»‌ دبير كل حزب‌الله لبنان در دومين مصاحبه اختصاصي خود با شبكه الميادين لبنان طي دو سال و نيم گذشته،‌ مجموعي از مهم‌ترين مسائل منطقه را تشريح كرد.

اسرائيل بدون چراغ سبز آمريكا وارد جنگ نميشود
در مرحله حساس كنوني منطقه، موضوع رژيم صهيونيستي از اصلي‌ترين موضوعاتي بود كه «سيد مقاومت» به آن پرداخت و از افزايش نگراني عمومي در سطح منطقه از تشديد وضعيت نظامي در منطقه سخن گفت؛ وضعيتي كه اسرائيل بخشي از عوامل آن است.
نصرالله با بيان اينكه مقاومت در لبنان تحركات نظامي اسرائيل را در ميدان و در شمال فلسطين اشغالي كاملا تحت نظر دارد، پيامي مهم و واضح و مستقيم براي سران اسرائيل فرستاد و موضع مقاومت را در قبال هر اقدام احتمالي تل‌آويو روشن كرد.
نصرالله گفت كه اسرائيل بدون موافقت آمريكا وارد جنگي جديد نميشود و در آينده نزديك هم بعيد است چنين كاري كند چون دولت فعلي آمريكا در حال رفتن است.
عربستان و تشديد اوضاع عليه حزب‌الله
عربستان سعودي موضوع ديگري بود كه سيد حسن نصرالله به آن پرداخت و علل اينكه عربستان سعودي حزب‌الله و سران آن را در ليست تروريستي قرار داد،‌ تشريح كرد و پاسخ‌هايي شفاف به چرايي اقدامات رياض و افق آينده اين موضوع ارائه كرد.
علل خروج جزئي روسيه از سوريه
دبير كل حزب‌الله در اين مصاحبه همچنين دلايل خروج جزئي تجهيزات و نيروهاي روس از سوريه را تشريح كرد و راهبرد و ديدگاه محور مقاومت در قبال وضعيت سوريه و شخص بشار اسد رئيس جمهوري سوريه را توضيح داد.
وضعيت داخلي لبنان
سيد حسن نصرالله همچنين در اين مصاحبه از وضعيت داخلي لبنان و گزينه مقاومت (و 8 مارس - تور روسيه ) براي كرسي رياست جمهوري و آينده روابط با نخست‌وزير پيشين لبنان نيز سخن گفت و تشريح كرد كه اگر مسائل داخلي لبنان از جمله مسئله رياست جمهوري حل نشود،‌ چه خطراتي و نگراني‌هاي امنيتي، لبنان را تهديد مي‌كند.
مشروح گفت‌وگوي و دو ساعت‌واندي سيد حسن نصرالله را در ادامه بخوانيد:
نصرالله در پاسخ سوال اول درباره تهديدهاي اسرائيل، اعلام كرد كه هرگونه اقدام اسرائيل عليه لبنان را بعيد دانست.
اسرائيل بدون اجازه آمريكا جنگي آغاز نمي‌كند
او در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است تجاوزي با اجازه آمريكا توسط اسرائيل انجام شود، گفت: ما ميدانيم كه اسرائيل بدون موافقت آمريكا جنگي آغاز نمي‌كند. تجربه‌هاي پيشين ما اين را ثابت كرده است.  اسرائيل جنگ سال 2006 را به درخواست آمريكا با هدف تغيير خاورميانه انجام داد. اسرائيل جنگي آغاز نميكند مگر با اجازه آمريكا و بعيد مي‌دانيم كه دولت اوباما چنين اجازه‌اي بدهد چون دارد مي‌رود [و دوره‌اش رو به پايان است] و هر جنگ جديد اسرائيل عليه لبنان، ماجراجويي‌اي است كه نتيجه‌اش معلوم نيست.
نصرالله افزود: متاسفانه برخي عرب‌ها نزد اسرائيل كار مي‌كنند از جمله در سازمان‌هايي و براي جاسوسي. اين سازمان‌ها معلوم هستند و شناخته شده... اسرائيل حساب و كتاب ميكند و اهداف [جنگ] بايد كاملا روشن باشد چرا كه هزينه بشري، معنوي و اقتصادي خيلي برايش مهم است.
دبير كل حزب‌الله در ادامه بر آمادگي مقاومت براي مقابله با هر اقدام اسرائيل اشاره كرد و گفت: مقاومت با آمادگي و درايت و مواضعش اسرائيل را به اين اطمينان رسانده كه هر جنگي عليه لبنان، هزينه‌اش هنگفت استو بايد سود و زيانش را بسنجد . اسرائيل خيلي جان شهركنشينان براي مهم است و اين نقطه‌اي است كه با آن تحت فشار است. ما از جنگي حرف ميزنيم كه داريم از خودمان دفاع ميكنيم از ملت و كشورمان. يعني اينكه ما وضعيت تجاوز نداريم. زمانيكه در چنين وضعيتي [حالت دفاع از خود] قرار بگيريم از سرزمين‌مان حمايت مي‌كنيم. اسرائيل ميگويد ميخواهد زيرساخت لبنان را ويران كند و لبنان را به 300 سال پيش برگرداند. ما هم تاكيد ميكنيم كه ضعيف نيستيم.

اگر اسرائيل تجاوزي كند، حق ماست كه زيرساختهايش را بزنيم - تور روسيه
نصرالله ادامه داد و تهديد كرد: مشكل [اسرائيل فقط] در انبارهاي آمونياك نيست كه در حيفاست. كارخانه‌هاي ديگري نيز هست. اسرائيل به نظر مي‌رسد ضمانت بين‌المللي و عربي ندارد يا حتي به رژيم‌هاي عربي خوش‌بين نيست. اين رژيم با موشك‌هاي حقيقي هدف گرفته نشده [تا الان]. زيرساخت‌هاي پتروشيمي و آنچه بيولوژيكي است، تاسيسات اتمي و انبارهاي اتمي و زرادخانه‌هاي كلاهك‌هاي اتمي.. اينها كارخانه‌ها و تاسيساتي است كه در شهرها و در جوار شهرهاي اسرائيلي موجود است. اينها اهدافي است كه اگر اسرائيل بخواهد زيرساخت‌هاي ما را بزند، حق ماست كه هر هدفي كه براي دشمن بازدارندگي ايجاد كند، هدف بگيريم.
نصرالله افزود: فرض كنيم كه ما اين اهداف را در رژيم صهيونيستي زديم. به كجا بازخواهد گشت [اين رژيم؟] اگر اينها اهداف در شهرها باشد، ما حق داريم اين شهرها را گلوله‌باران كنيم. اسرائيل اينجا هزارجور حساب كتاب خواهد كرد. ما ليستي كامل از كارخانه‌ها و انبارها و مراكز با مختصات جغرافيايي آن داريم. با امكاناتي كه مقاومت دارد، هيچ چيزي به اسرائيل كمك نخواهد كرد. اسرائيل ميداند كه هزينه اين جنگ هنگفت است.
در جنگ جديد هيچ خط قرمزي نمي‌شناسيم
دبير كل حزب‌الله سقف تهديد براي رژيم صهيونيستي را بالاتر برد و گفت: در هر جنگ جديدي عليه لبنان سقف و مرز و هيچ خط قرمزي نمي‌شناسيم. مقاومت از طرف اسرائيل و اعراب هدف گرفته شده و ما بعد از توكل بر خدا، با جديت تلاش مي‌كنيم هرچند وقوع جنگ را بعيد مي‌دانيم. ما قدرت داريم كه هر نقطه‌اي در فلسطين اشغالي را هدف بگيريم.
نصرالله ادامه داد: مراكز بيولوژيكي وجود دارد كه آنچه آنها نياز دارند و صادر مي‌كنند، ميسازد زماني كه به اين رژيم نگاه مي‌كنم مي‌گويم آنها مي‌دانند كه كشورهاي عربي داراي موشكهاي دقيقي هستند بنابراين چگونه نيروگاهها و كارخانه ها را در درون شهرها ساختند و چگونه اين شهرها را ساختند؟ نمي توانم تفسيري كنم مگر اينكه بگويم تضمين‌هايي از برخي رژيم‌هاي عربي گرفته‌اند.
نصرالله گفت: ما به دشمن تضمين امنيتي نمي‌دهيم بلكه به دشمن مي گوييم تجاوز نكند. زماني كه از توانايي ها سخن مي گوئيم كاملا مشخص مي كنيم كه  ما ميخواهيم از كشور و مردم مان حمايت كنيم. هيچ كس از ما نمي خواهد كه تضمين بدهيم و اساسا ما در موقعيت ارسال پيام به دشمن اسراييلي نيستيم و اساسا خود را موظف به پاسخگويي هم نمي دانيم. معادله ما كاملا مشخص است : «هرگونه تجاوز به لبنان  با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد».
نصرالله ادامه داد : لازم نيست كه پرده از سلاح مقاومت برداريم. اما اين حق مقاومت ، ارتش لبنان، مردم و ارتش هاي منطقه است كه هر سلاحي را داشته باشند كه بتوانند از طريق آن از وجود و حاكميت‌شان دفاع كنند. رژيم صهيونيستي فقط تهديد نمي كند بلكه شب و روز عمل هم مي‌كند. از 14 آگوست سال 2006 نبرد ديگر ظاهري نيست بلكه دشمن از ان زمان به بعد كاملا آماده است. نتانياهو حق دارد سلاح اتمي داشته باشد  اما ما حق نداريم سلاح دفاعي داشته باشيم؟
اسرائيل دنبال «درگيري بين جنگي» است
نصرالله با اشاره به رزمايش‌هاي مكرر اسرائيل گفت: از سال 2006، هرچه درباره رزمايش‌ها و آمادگي و تمرين‌هاي اسرائيلي‌ها گفته‌اند، جديد نيست. اسرائيلي‌ها بعد از جنگ تموز [33 روزه] كميته وينوگراد را تشكيل دادند و تحقيقات كردند و تلاش ميكنند ضعف‌ها را پوشش بدهند و دريافتند كه ارتش‌ آنان قدرت مشاركت در جنگ را در هر زماني ندارد. [گادي] ايزنكوت [رئيس ستاد مشترك ارتش] الان دارد طرح‌هايي را آماه مي‌كند و ما هم از حيث اطلاعاتي دنبالش ميكنيم. آنها بررسي مي‌كنند و ارزيابي مي‌كنند. برخي ميگويند حزب‌الله در سوريه مشغول است اما ما تيمي داريم كه فقط روي موضوع اسرائيل كار مي‌كند.
نصرالله ادامه داد: رژيم اسرائيل وارد جنگ نمي‌شود بلكه ممكن است اقدامي نظامي بكند و برخي اهداف را بزند و فكر كند كه مقاومت پاسخ نمي‌دهد يا اينكه با تكيه بر جو داخل لبنان تكيه كند و فكر كند كه مقاومت پاسخ ضعيف يا نامتناسبي مي‌دهد پس دنبال اهداف جديدي ميگردد تا آن را بزند و اين را «درگيري بين جنگي» مينامند.
به هر اقدام اسرائيل واكنش نشان مي‌دهيم
نصرالله تاكيد كرد كه به هر اقدام اسرائيل واكنش نشان ميدهد و گفت : الان در رژيم صهيونيستي كساني وجود دارند كه اينگونه فكر مي كنند ولي من به آنها مي گويم كه شما اشتباه مي كنيد . ما جنگ با اين نوع را نمي پذيريم و راه حل ميانه را هم نمي پذيريم. از زمان اقدام به تجاوز دشمن صهيونيستي عليه جنوب لبنان  از سال 1984 تا سال 2000 و از سال 2000 تا سال 2006  اين منطقه امن و امان بوده است. و از 14 اگوست 2006 تا به امروز اين منطقه امن و امان مانده است.
امروز يك دستاورد بزرگي براي ارتش، مقاومت  و مردم بدست آمده است هرگز كوتاه نخواهيم آمد و هرگز معادله جديدي اسراييلي را نخواهيم پذيرفت. هر گونه اقدامي ماجراجويي غير محاسبه شده اي خواهد بود. ما هرگز تسلين نخواهيم شد و ما  به هرگونه تجاوزي  واكنش نشان خواهيم داد و اسراييل بايد منتظر  هرگونه رفتاري از سوي ما باشد.
نصرالله افزود: آنها در آسمان لبنان شب و روز پرواز مي كنند تا به كي مي توان در مقابل اين كار سكوت كرد؟  اين موضوع داراي دو جنبه است: بعد اول مربوط به حاكميت است و بعد دوم كه خطرناك تر هم است موضوع امنيتي است. الان لبناني ها سرگرم موضوع  اينترنت غير قانوني هستند. بايد از زاويه امنيتي به موضوع نگاه كرد نه فقط از زاويه اقتصادي و مالي . نفوذ هواپيماهاي شناسايي به فضاي لبنان خطرناك تر از نفوذ اينترنت است.
جنگ عليه لبنان اقدام احمقانه‌اي است
نصرالله توضيح داد:  دولت لبنان مسئول مقابله با اين موضوع است ابراز انزجار كافي نيست.  تداوم پرواز هواپيماهاي شناسايي در فضاي لبنان بخشي از مرحله آماده سازي براي هرگونه تجاوزي است. بايد براي ارتش  سلاح لازم جهت ساقط كردن اين هواپيماها جاسوسي  را تامين كرد اما اين موضوع ممنوع است. ما به عنوان مقاومت مي توانيم براي ارتش راه حلي پيدا كنيم... ما كسي را ملزم به چيزي نمي كنيم ما از كشورمان سخن مي گوييم و ديدگاه ما هم كاملا مشخص  و آشكار است. دائما تاكيد مي كنم كه هم پيمانانمان را به چيزي ملزم نمي كنيم. جنگ عليه لبنان كار احمقانه اي است.
محور مقاومت شامل ايران، عراق، لبنان، فلسطين و .. است
نصرالله ادامه داد: ما به اين توجهي نداريم كه پيامي از اسرائيل دريافت كنيم. اگر اطمينان‌بخشي يا تهديدهاي باشد، كشورهاي اروپايي به دولت [لبنان] اعلام مي‌كنند. ديدار سه‌جانبه‌اي كه در ناقوره انجام مي‌شود در همين خصوص است. اسرائيل از پوششي غيرعلني برخوردار است. اسرائيل در جنگ تموز [33 روزه] از پوشش عربي برخوردار بود. اسرائيلي‌ها گفتند كه در جنگ تموز [33 روزه] يا جنگ‌هاي غزه از برخي مسئولان در دولت‌هاي عربي درخواست‌هايي دريافت كرده‌اند مبني بر اينكه جنگ اسرائيل متوقف نشود . اسرائيل تمايل اين كشورهاي عربي را مي‌داند. فايده اين سخنان علني فايده روحيه‌بخشي است اما آنچه اسرائيل بدان توجه مي‌كند مصلحت و موافقت آمريكا با جنگ جديد است و منتظر پوشش عربي نمي‌ماند.
نصرالله گفت: مقاومت در لبنان وقتي كه از موضوع اسرائيل حرف مي‌زند، بايد در نظر بگيريد كه اين محور شامل مقاومت لبنان، فلسطين،‌ سوريه،‌عراق و ايران مي‌شود و بخشي از ملت‌هاي عربي و اسلامي و آزادگان دنيا نيز با ما هستند... هر كدام از اينها در موقعيت خود تلاش مي‌كنند. توصيف كردن محور [مقاومت] به طور كامل غيردقيق است، مثلا برخي سياسيون داخلي اين ايراد را به مقاومت گرفتند كه روسيه با اسرائيل ارتباط دارد. روسيه كشوري بزرگ و يكي از قدرتهاي بزرگ است كه روابط و منافع خودش را دارد كه برخي از آن در منطقه است اما اين به اين معني نيست كه روسيه جزئي از محور مقاومت است و خودش هم چنين طبقه‌بندي نميكند. اما در سوريه ما و ايران و روسيه در سنگري واحد هستيم. در كليت جنگ و ارتباطات در جبهه‌هاي مختلف ما احساس مي‌كنيم كه در يك موضع هستيم.

ورود نظامي روسيه به سوريه با ايران و سوريه بررسي شده بود
برخي در دنيا مي‌گويند كه تصميم روسيه براي ورود به سوريه تصميم غافلگيركننده‌اي بود در حالي كه اين مسئله با سران ايران و سوريه بحث و بررسي شد و ما از اين مباحث مطلع بوديم. زمانيكه [ولاديمير] پوتين تصميمش را گرفت،‌ براي سوريه و ايران غافلگيركننده نبود بلكه در عالي‌ترين سطوح بررسي شده بود.
موضوع بين سه كشور در سطح سران عالي و وزارت خارجه‌ها و در سطح رؤساي ستاد مشترك بررسي و كميته عملياتي در بغداد تشكيل شد و در آن نمايندگاني از عراق،‌ روسيه، ايران و سوريه بود. ما هم نظرمان گرفته مي‌شود و يك طرف از طرف‌هاي مشاوره هستيم. مشاوره با ما از جانب ايران و سوريه است و تماس مستقيم هم باروسيه وجود دارد اما ما در مناقشه‌هاي سياسي، نظامي و راهبردي آنان دخالت نمي‌كنيم. ما نقش كمك‌ كننده را داريم و ادعاي بيش از اين نداريم.
چرا روسيه وارد شد و خارج شد؟
نصرالله در خصوص خروج روسيه از سوريه نيز گفت: خروج نيروهاي روسي از سوريه در واقع يك خروج بخشي تقريبا بزرگ بود. موضوع را بزرگ كردند. قدرت روسيه در سوريه در چارچوب يك دورنماي نظامي معيني براي بازپس گيري مناطق  و تغيير معادله  و كمك به عمليات ارتش سوريه و هم پيمانانش صورت گرفت. اما زماني كه تركيه يك فروند هواپيماي روسي را سرنگون كرد روسيه احساس تهديد كرد و اجازه نفوذ هيچ جنگنده تركي را به فضاي سوريه نداد و در پرواز اين هواپيماها را در آسمان سوريه واقع منع كرد؛ امري كه ميتوانست به درگيري روسي – تركي منجر شود. اين امر روسيه را برآن داشت تا نيروي نظامي بيشتري را كه پيش بيني نشده  به سوريه اعزام نمايد. تركها مجبور به رعايت ضوابط روس ها شدند و به اين ترتيب موضوع حل و فصل شد و اوضاع ارام شد و الان هم نيازي ديگر به اين نيرو نبود.

آنچه سوريه از تجهيزات روسي نياز دارد،‌هنوز هم موجود است
نصرالله تشريح كرد: به كساني كه خوشحالند و نگران ميگوييم آنچه نياز ميدان نبرد در سوريه از نيروي هوايي روسيه است همچنان موجود است و پوتين اعلام كرده است چنانچه نيازي به نيروي هوايي باشد در كمتر از ساعتي اعزام خواهد كرد. با ما در اين باره مشورتي نشد اما ما قبل از اجراي اين تصميم از آن آگاه بوديم.
نصرالله ادامه داد: ايران همانند سران سوريه خواهان راه حل سياسي در سوريه است اما طرف  ديگر به شدت آن را رد مي‌كرد. زيرا آنان و هم پيمانانشان ناتوان  بودند و شكست خورده بودند. آمريكا به اين اطمينان رسيده بود كه با ابزار الات نظامي نمي توان به يك راه حل در سوريه رسيد زيرا جايگزين اين راه در واقع  داعش و النصره بود.

هدف،‌ تبديل كردن سوريه به كشوري تابع و مطيع است
نصرالله در ادامه در پاسخ به سوالي درباره سوريه گفت: آمريكا دنبال آن راهكار سياسي است كه در به نفع اهداف خودش و متحدانش باشد. اين هدف، تغيير نظام سوريه و سيطره بر آن است تا اين كشور كشوري از كشورهاي تابعش باشد. جنگ بر سر شخص رئيس جمهور است كه چه كسي باشد و نماينده چه كسي باشد. ميخواهند آنچه را نتوانستند با جنگ بگيرند، تور روسيه در صلح [و مذاكره] بگيرند. راهكار سياسي يعني رسيدن به حل و فصلي كه ساختار اساسي نظام [سوريه] را حفظ كند.
دبير كل حزب‌الله افزود: درست نيست كه راهكار سياسي از بيرون بر سوري تحميل شود بلكه بايد اجازه داده شود كه سوري‌ها خودشان تصميم بگيرند. در قبال مسئله كنار رفتن بشار اسد، تركيه‌اي‌ها ممكن است بيش از سعودي‌ها واقع‌نگر باشد؛ آنكه پيشرفت در راهكار سياسي را مانع شده است،‌ عربستان است. آنكس كه امور را پيچيده مي‌كند تور روسيه و سقط شروط را بالا برده است، عربستاني است كه تمايل ندارد روند سياسي در سوريه آغاز شود.
تروريستي خواندن حزب‌الله تصميم عربستان است
نصرالله در ادامه به دشمني عربستان با حزب‌الله اشاره كرد و گفت: تصميم شوراي همكاري خليج [فارس] براي تروريستي خواندن حزب‌الله،‌ تصميمي سعودي بود و بقيه‌ هم آن را راضي مي‌كنند [با اقداماتشان]. عربستان قدرت مالي و رسانه‌اي و فتوايي [ديني] يعني تكفير ديني و تكفيري‌ها را دارد و هركس را كه با او مخالفت كند، با اينها تهديدش مي‌كند.

آل سعود حقيقت تروريسم است نه عربستان
نصرالله با انتقاد شديد از آل سعود گفت: حقيقت تروريسم از نظر ما آل سعود است نه عربستان. اميدواريم دولت هاي عربي همچين موضعي اتخاذ كنند. اين تصميم به دليل متراكم بودن پرونده هاي منطقه اي است . پروژه سعودي ها تزريق مقادير زيادي پول در لبنان است. از سال 2005 با هدف پايان دادن به مقاومت و جنگ 2006 سعودي ها دائما بر طبل جنگ كوبيدند و تلاش كردند اهداف خود را محقق كنند و ما اطلاعاتي در اين خصوص داريم.
طرح عربستان در سوريه و عراق و يمن شكست خورده است / عربستان 200 ميليارد دلار خرج كرد تا در جنگ عراق،‌ ايران را نابود كند
نصرالله، عربستان را شكست خورده توصيف كرد و گفت:  طرح آنان در سوريه و عراق با شكست مواجه شد. و همچنين در يمن. آل سعود تلاش كرد تا نظام ايران را با اختصاص 200 ميليارد دلار در جريان جنگ صدام عليه ايران از بين ببرد. جنگ عربستان عليه ايران هيچ ارتباطي به موضوع تشيع اين كشور ندارد. مشكل با شاه بود. جنگ عليه ايران را آل سعود راه انداخت و و عراق دوره صدام فقط يك ابزار بود. اين شكست آخري را كل دنيا فهميد كه نظام سعودي همه تلاش خود را كرد تا توافق هسته اي حاصل نشود و زماني كه توافق حاصل شد تلاش كرد كه امضا نشود و اين نظام در اينده هم تلاش خواهد كرد كه اين توافق اجرا نشود.
حزب‌الله در دنياي عربي و اسلامي جايگاهي دارد. ما در كل دنيا جايگاهي داريم و رژيم سعودي تحمل نمي‌كند كسي از او انتقاد كند. گناه شيخ نمر باقر النمر چه بود. او فقط از آنان [آل سعود] انتقاد مي‌كرد. من از وزير خارجه [لبنان] به دليل مواضعش تشكر مي‌كنم. رژيم سعودي اصلا تحمل نمي‌كند كه كسي آن را رد كند. عربستان از حرف حق مي‌ترسد. حزب‌الله چگونه سكوت كند. عربستان مجموعه اقداماتي كرد از جمله اينكه بر لبناني‌ها فشار وارد كند و به همين دليل ما را در ليست تروريسم قرار داد.
حزب‌الله بحريني‌ها را نه تجهيز كرده نه آموزش داده؛ اگر انجام داده بود، وضعيت طور ديگري بود
نصرالله در خصوص بحرين، گفت، آنچه كه درباره حزب الله گفته شده مبني براين كه ما در بحرين كسي را مسلح مي كنيم يك اتهام دروغ است. ما هرگز سلاحي به بحرين نفرستاده ايم.  و هرگز كسي را آموزش نداده ايم و هيچ شبكه تروريستي  در بحرين تشكيل نداده ايم. اگر ما اين كار را مي كرديم الان وضع متفاوت بود. ما همواره ملت بحرين را دعوت به صلح و تبعيت از علما كرده‌ايم. ما نه مشاركت داشته ايم و نه كمك كرده ايم و نه هرگز دخالت كرده ايم. هرگونه اتهام افكني به حزب الله در باره اين موضوع اتهام دروغ و ظالمانه اي است. و اگر تصميم دولت هاي عربي براين امر واقع شده است به نظرم تصميم باطلي است. به وزيران خارجه و داخلي  كشورهاي عربي مي گويم امور را به دقت بررسي كنند.
نصرالله ادامه داد: ما در منطقه از همه دعوت به گفت وگو و ايجاد راه حل سياسي كرده ايم. و هرگز خواهان درگيري با احدي نيستيم. ما فقط با اسراييل در نقاط مرزي مي جنگيم. وقتي ديدم محور مقاومت مورد هدف واقع شده است مجبور شديم به سوريه برويم براي مقابله . سعودي ها گفت و گو را نمي خواهند،  ايراني ها دائما خواستار گفت و گو با سعودي ها هستند. در دولت جديد ايران، در اولين مصاحبه مطبوعاتي ايراني‌ها گفتند كه خواهان گفت‌و‌گو با سعودي‌ها هستند و [محمد جواد] ظريف خواستار سفر به عربستان شد اما زمان سفر او را مشخص نكردند. سعودي ها گفت و گو با ايران،  سوريه و حزب الله را نمي‌خواهد.  ما خواستار هرگونه گفت و گويي هستيم اما مشكل اينجاست كه با رژيمي مواجه هستيم كه با خشم زيادي خواستار جنگ با حزب الله است.
نصرالله افزود: اميدوارم كه همه پايبند و متوجه مسئوليت شان باشند. از چند وقت پيش گفته شد كه گروهي در كويت به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند ولي حكايت رسواكننده اي بود. اعراب در جاهليت جهلشان هم چنين رفتاري را نمي كردند.
دبير كل حزب‌الله گفت: روابط ما با همه گروههاي فلسطيني يك رابطه ممتازي است. منشاي اين رابطه هم اين است كه اين گروهها همگي داراي يك موضع اشكار در برابر اسراييل هستند. ما اتحادهايمان براساس موضوعات سياسي است  نه براساس مسايل ديني يا عقيدتي . در باره [جريان] هشت مارس [در لبنان] هم چنين است. نيروهاي سياسي ، ملي و عربي وجود دارند كه به ما از برخي اسلامگراها هم نزديك ترند.
عربستان است كه گفت‌وگو با ايران، سوريه و با ما را رد مي‌كند
نصرالله گفت:‌ ما هميشه دعوت كرده‌ايم و الان هم به گفت‌وگوي سياسي در منطقه جز با دشمن اسرائيلي دعوت مي‌كنيم. همانطور كه گفتيم،‌ رژيم عربستان گفت‌وگوي سياسي با ايران را رد مي‌كند.
نصرالله با بيان اينكه حزب‌الله خواهان گفت‌وگو از جمله گفت‌وگوي ايران عربستان،‌ ايران و عرب‌هاي خليج [فارس] و گفت‌وگوي عراق عربستان است، افزود: نظام سعودي نه خواستار گفت‌وگو با ايران است نه با سوريه و نه با ما چون در موضع ضعف است. ما به هر گونه گفت‌وگو در سطح دنياي اسلام دعوت مي‌كنيم و مانع هيچ گفت‌وگويي نيستيم و اين اساسا خواسته ماست.
دبير كل حزب‌الله گفت: عربستان مشكلش با ما را بايد بين خودمان نگاه دارد و آن را به كساني كه ارتباطي به آنان ندارد، مرتبط نكند. آنچه عربستان الان انجام مي‌دهد، در دوران جاهليت هم جاهلان مرتكب نشده‌اند... ائتلافهاي عربستان بر اساس دين و تفكر نبوده بلكه ائتلافهايي سياسي بوده است. 

جريان‌هاي مختلف در ايران در حمايت از مقاومت و فلسطين متفق‌القولند
نصرالله در اواخر اين مصاحبه در پاسخ به سوالي درباره ايران و جريان‌هاي مختلف آن و حمايت از فلسطين و مقاومت گفت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در ايران و از زمان امام خميني (ره)، جريان‌هاي سياسي متفاوتي كه در موضوعات اقتصادي و سياست خارجي با هم اختلاف نظر داشتند، وجود داشته است اما اينها در موضوع آرمان فلسطين و مقاومت دربرابر اشغالگري اسرائيل،‌هيچ اختلاف نظري ندارند بلكه در سطح سياسي و عقيدتي متفق‌القولند و روابط قديمي و دوستانه‌اي بين حزب‌الله و سران مختلف اين جريان‌ها وجود دارد. آنچه براي ما مهم است، اين است كه ايران حامي آرمان فلسطين است.

نصرالله: بعد از رئيس شدن روحاني با او ديدار كردم
دبير كل حزب‌الله افزود: روابط من با شيخ روحاني قديمي است و نظام جمهوري اسلامي و رهبر آن و دولتش براي جنبش‌هاي مقاومت بخصوص حزب‌الله احترام قائلند و من با روحاني در ايران پس از انتخابش در انتخابات رياست جمهوري ديدار كردم و ديدار مفصلي بود و در آن بر روابط قديمي ميان ما تأكيد شد.
خروج حزب‌الله از سوريه كذب است
دبير كل حزب‌الله لبنان در ادامه در پاسخ به سوالي درباره سوريه گفت:‌هر آنچه درباره خروج ما از سوريه گفته مي‌شود، نادرست است. باقي ماندن ما در سوريه مرتبط به اهدافمان است. ما در ممانعت از سقوط سوريه در دستان داعش و النصره شريك هستيم. خيلي روشن بود كه اين گروهك‌ها تحمل انتخابات و دموكراسي را ندارند و هر كس از صندوق رأي حرف بزند، تكفيرش مي‌كنند. اگر سوريه به دست داعش و النصره سقوط كند، نه تنها سوريه، بلكه لبنان هم [از دست] مي‌رود.
ما براي اين هدف به سوريه رفتيم و تا زمانيكه اين هدف به ما نياز داشته باشد، آنجا كه بايد باشيم،‌خواهيم بود. ما حزب‌الله، كاركرد و سرنوشتمان با سرنوشت برادرانمان در سوريه يكي است... تور روسيه ما دنبال ممانعت از خونريزي بيشتريم و اينكه برخي خواسته‌هاي بحق معارضه محقق شود.
وضعيت داخلي لبنان/ حزب‌الله از عون حمايت ميكند
نصرالله در خصوص مسائل داخلي لبنان نيز گفت: از ابتداي بازگشت [سعد] حريري [از عربستان به لبنان] حملات عليه حزب الله آغاز شد. با اين وجود گفت و گو ميان حزب الله و المستقبل وجود دارد اما ما آن را مثبت نمي بينيم. آنها تلاش مي كنند اجماعي ميان وضعيت لبنان و مطالبات سعودي ها ايجاد كنند.
نصرالله گفت:‌ما پايبندي اشكاري داريم.  مادامي كه [ميشل] عون [نامزد جريان 8 مارس براي رياست جمهوري] خود را كانديدا بداند ما با او هستيم.  ما خواستار رييس جمهوري هستيم كه نتوان او را با پول خريد و از رسانه ها نترسد و مرعوب قدرتهاي منطقه اي و بين المللي نشود. فرنجيه لياقت رئيس جمهوري را دارد و ما به او اطمينان داريم و او متحد و دوست ماست اما معتقديم فرنجيه نمي تواند ريس جمهور شود چون ما به عون پايبند هستيم و اين پايبندي را الزام اخلاقي خود مي دانيم.
رابطه ما با نبيه بري هم قابل احترام هست. با هم در باره مديريت اختلافاتمان تفاهم داريم. هرگز با [جنبش] امل به مشكل برنخورده ايم و نسبت به مواضع مان پايبنديم.
نصرالله در پايان گفت: اگر گفت وگو ميان حزب الله و المستقبل مي خواهد توفيقي داشته باشد بايد ملاقاتي با سعد حريري صورت گيرد كه من آمادگي اين ملاقات را دارم.  هرگونه ملاقاتي بدون شك به يك نتيجه سياسي منتهي خواهد شد. برادرها با هم ديدار مي كنند و مشكلات را بررسي مي نمايند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۲۲:۴۱ توسط:مركز تور ايران موضوع:

مركز تخصصي تور روسيه در ايران

نارنجك در دست عامل انتحاري منفجر شده و به شخص ديگري آسيب نزده است.

خبرگزاري ايرنا: يك عامل انتحاري امروز (دوشنبه - تور روسيه ) خود را در يك فروشگاه شيريني فروشي در بلگراد پايتخت صربستان منفجر كرد و كشته شد.

رسانه هاي محلي با اشاره به حضور نيروهاي پليس در محل، اعلام كردند كه نارنجك در دست عامل انتحاري منفجر شده و به شخص ديگري آسيب نزده است.

خبرگزاري فرانسه نيز از بلگراد به نقل از پليس صربستان خبر داد: فرد ناشناسي امروز (دوشنبه) در حين فعال كردن يك چاشني انفجاري در يك شيريني فروشي كشته شده است.

بر اساس اطلاعيه پليس، اين انفجار در ساعت 11 و 38 دقيقه به وقت گرينويچ (15 و 8 دقيقه به وقت تهران - تور روسيه ) رخ داد و وزارت كشور صربستان تحقيقات در اين مورد را آغاز كرده است.

به گزارش شبكه خبري «راشاتودي» روسيه، اين فروشگاه شيريني فروشي متعلق به «براتسيلاو پتكوويچ» (Bratislav Petković) وزير سابق فرهنگ صربستان است.

جمهوري صربستان در جنوب شرقي اروپا واقع است. اين كشور با مجارستان در شمال، روماني و بلغارستان در شرق، جمهوري مقدونيه و مونته نگرو در جنوب، كرواسي و بوسني و هرزگوين در غرب هم مرز است. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۱۱:۲۱:۴۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – شهر تاريخي سن پترزبورگ – رستوران ها

روسيه – تور سن پترزبورگ – رستوران ها

 

درود خدمت دوستداران و علاقمندان سفر و تور روسيه

به دليل وجود تنوع غذايي بسيار در روسيه و وجود رستوران هاي متعدد در اين كشور (روسيه )  مركز تخصصي سفر به روسيه در اين قسمت به معرفي برخي از بهترين رستوران هاي شهر سن پترزبورگ روسيه مي پردازد.

 

رستوران ايتاليايي فرانسسكو Francesco – روسيه

يكي از بهترين رستوران هاي ايتاليايي در شهر سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين رستوران با سرو غذاهاي دلچسب و گوارا توجه بسياري از وب سايت ها را در اين زمينه به خود كسب كرده است و همچنين وجود اشيايي شيك و سنتي كشور ايتاليا كه مستقيما از اين كشور به اين رستوران آورده شده است قابل توجه است. هر آنچه از يك رستوران ايده آل انتظار مي رود در اين مكان رعايت شده است. اين مكان از ساعت ۱۲ ظهر الي آخر شب به فعاليت مي پردازد.

Address: Suvorovskiy Prospect 47, St Petersburg

 

رستوران پالكين Palkin – روسيه

اين رستوران تاريخي از سال ۱۸۷۴ شروع به فعاليت نموده و جزو يكي از بهترين رستوران هاي شهر سن پترزبورگ و كشور روسيه است. در اين رستوران انواع غذاها  اعم از گوشت گاو اسكاتلندي، خاويار سياه و همچنين انواع نوشيدني هاي مرغوب و … سرو مي شود.

Address: Nevsky Prospect, St Petersburg Russia

Open: 12pm – 23

 

رستوران و خاويار بار Caviar Bar – سن پترزبورگ – روسيه 

خاويار بار سن پترزبورگ روسيه يكي از رستوران هاي محبوب و معروف اين شهر مي باشد. در اين مكان انواع خاويارهاي مختلف اعم از خاويار سياه و قرمز موجود مي باشد و همچنين انواع غذا هاي روسي از جمله خرچنگ كامچاتكا كه با استفاده از سس شامپاين و بيف استراگانوف سرو مي شود. در اين رستوران موسيقي روسي فضاي گرم و دوست داشتني را ارائه مي كند.

Address:  Belmond Grand Hotel Europe ,Nevsky Prospekt, Mikhailovskaya Ulitsa 1/7, 191186 St Petersburg, Russia

 

كافه رستوران ايديت Idiot – سن پترزبورگ – روسيه

اين كافه رستوران زيبا و دنج در نزديكي ميدان سنت اسحاق و كاخ يوسوپوف واقع شده است كه انواع غذاهاييي سنتي و گياهي بين المللي و روسي را طبخ مي كند. اين رستوران داراي چهار اتاق بسيار زيبا و تزئين شده با وسايل آنتيك به همراه يك كتابخانه شلوغ مي باشد.

كاركنان رستوران ايديت به زبان فارسي و انگليسي مسلط مي باشند بنابراين مكاني مناسب براي عزيزاني است كه توسط مركز تخصصي سفر به روسيه به اين كشور سفر كرده اند. Travel Russia. لازم به ذكر است موسيقي جاز و كلاسيك فضاي دلنشين را براي شما به ارمغان مي آورد.

Address: nab. Reki Moyki, 82, St Petersburg, Russia, 190000

 

 

رستوران تندوري Tandoori Nights – سن پترزبورگ – روسيه 

اين رستوران در سال ۲۰۰۴ شروع به فعاليت نموده و يكي از قديمي ترين رستوران هاي هندي شهر سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين رستوران مقابل كليساي جامع سنت اسحاق قرار گرفته است. اين رستوران در ساليان اخير پذيراي رئيس جمهور هند و اعضاي كابينيه ايشان بوده است و همچنين جشن استقلال هند در تاريخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۴ در اين مكان برگزار شده است.

اين رستوران داراي تنوع غذاي گسترده اي از جمله بره كباب، گوشت بره با سبزيجات معطر هندي، ميگو با سبزيجات خاص، مرغ و … مي باشد.

Address: Voznesensky Ave, 4, St Petersburg, Russia

 

رستوران موليز ميوز Mollie’s Mews – سن پترزبورگ – روسيه

اولين رستوران بار ايرلندي كه از سال ۱۹۹۴ در شهر سن پترزبورگ روسيه فعاليت خود را آغاز نموده است. اين رستوران توانسته با استفاده از وسايل كهنه و از مد افتاده افراد زيادي را جذب خود نماييد. اين رستوران با ارائه يك منو كامل و هوشمندانه غذايي و نوشيدني خود را جزء برترين ها در اين زمينه قرار دهد. اين رستوران در قلب شهر سن پترزبورگ روسيه با دسترسي آسان قرار گرفته است.

Address: Ulitsa Bol’shaya Konyushennaya, 5

Nearest Subway Station: Admiralteyskaya, Nevskiy Prospekt, Gostiny Dvor

 

 

رستوران نپ Nep Cabaret – سن پترزبورگ – روسيه

رستوران نپ در سال ۱۹۲۱ توسط لنين احداث گرديد و هم اكنون يكي تز معروف ترين رستوران هاي شهر سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين مكان در مركز شهر سن پترزبورگ روسيه و نزديك به ميدان كاخ اين شهر واقع شده است. دكوراسيون داخلي اين رستوران به سبك روسي مي باشد و داراي فضاي بسيار زيبا و دلنشين است كه توسط شمع هاي روشن جذابيت آن دو چندان شده است.

در اين رستوران يك خواننده با صداي دلنشين به صورت زنده برنامه اجرا مي كند و رقاص ها با لباس هاي رنگارنگ به هنر نمايي مي پردازند. دراين مكان غذا هاي ايتاليايي، روسي ، اروپايي و انواع ماهي و گوشت كه از دستور العمل هاي ديرينه خانگي بهره مي برند طبخ مي شود.

Address: Nab. reky Moiky 37

Open ۱۲:۰۰ – ۰۱:۰۰, Mon, Tue ۱۲:۰۰ – ۲۳:۰۰

 

رستوران تراپيست Trappist – سن پترزبورگ – روسيه

رستوران تراپيست سن پترزبورگ روسيه يكي از معروف ترين رستوران هاي اين شهر زيبا و تاريخي مي باشد. اين رستوران داراي يك بار بلژيكي است و در آن بيش از ۱۰۰ نوع نوشيدني عالي سرو مي شود. صدف تازه كه در روزهاي جمعه الي يكشنبه سرو مي شود به طور مستقيم از دريايي سفيد صيد شده و در اختيار مشتريان اين رستوران قرار مي گيرد.

Address: ul. Radishcheva, 36, Saint Petersburg, Russia, 191014

 

 

رستوران پالرمو Palermo – سن پترزبورگ – روسيه

پالرمو يك رستوران به سبك ايتاليايي مي باشد. روي ديوارهاي گچي آن نقاشي هاي زيباي سواحل ايتاليا به تصوير كشيده شده است كه از آبرنگ براي ايجاد اين تصاوير زيبا استفاده شده است.

در اين رستوران يك منو مديترانه اي با سالاد سالم و مقدار زيادي از زيتون و گوشت بدون چربي به همراه منو غذاهاي سنتي ايتاليايي ارائه مي شود. در طول هفته سفارش پيتزا و پاستا از تخفيف ۳۰ درصدي برخوردار مي شويد. كاركنان اين رستوران به زبان انگليسي تسلط كامل دارند.

Address: Nab. reky Fontanky 50

 

انواع فست فود – سن پترزبورگ – روسيه

در كشور پهناور روسيه فست فود به راحتي در هر شهر از اين كشور به چشم مي خورد. در شهر سن پترزبورگ ۲ كمپاني مشهور آمريكايي McDonald’s و KFC در عرصه فست فود رقابت تنگاتنگي دارند بنا براين دسترسي به انواع فست فود در اين شهر به راحتي امكان پذير مي باشد.

 

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۸:۵۴ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – شهر بازي

روسيه – سن پترزبورگ – شهربازي ديو استرو

مركز تخصصي سفر به روسيه مفتخر است با ارائه اطلاعات كافي درباره كشور روسيه به عزيزاني كه قصد سفر به اين كشور پهناور را دارند كمك كوچكي در ارائه شناخت روسيه كرده باشد، بنابراين با در اختيار گذاشتن اطلاعات جامع توسط متخصصان سفر به روسيه و تجارب مسافراني كه با استفاده از راهنمايي هاي اين مركز بهروسيه سفر كرده اند بر آن شديم كه درباره مكان هاي تفريحي روسيه اطلاعات كامل و جامع ارائه دهيم. در اين قسمت به بررسي و معرفي شهربازي ديو استرو Divo Ostrov در شهر زيبا، سرسبز و تاريخي سن پترزبورگ روسيه مي پردازيم.

 

سن پترزبورگ – شهربازي ديو استرو – روسيه 

شهربازي ديو استرو Divo Ostrov در جزيره كرستوسكي Krestovsky واقع شده است. اين مكان تفريحي به امكانات و تجهيزاتت عالي براي تمام سنين اعم از بزرگسال و خردسال مجهز مي باشد و مكاني بسيار عالي و دوستانه براي يك تجربه متفاوت در دنياي بازي است. اين شهربازي تحقق روياي كودكان در دنياي واقعيت است همچنين اين مكان داراي رستوران هاي متعدد، كافي شاپ ها، مركز خريد و همچنين از لحاظ بصري بسيار شيك و لوكس مي باشد.

 

در اين شهربازي بسيار زيبا علاوه بر بازي هاي هيجان انگيز و پر از انرژي قسمتي نيز وجود دارد كه شامل انواع مختلف پرندگان زيبا و كمياب است، همچنين وجود درياچه اي بسيار زيبا كه منشا آرامش روحي بازديدكنندگان است زيباي اين شهربازي را دوچندان كرده است. ورودي اين شهر بازي در نزديكي ايستگاه مترو كرستوسكي استرو Krestovsky Ostrov مي باشد. در اين پارك مي توانيد مديريت خوبي براي ميهماني هاي تولد كودكان، عروسي و … خود داشته باشيد .

براي زوج هايي كه به تازگي زندگي مشترك خود را آغاز كرده اند و براي افرادي كه روز تولد آنها مي باشد اين پارك يك ساعت استفاده از وسايل موجود در اين شهر بازي را به طور رايگان در اختيار آنها قرار مي دهد.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۷:۴۵ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – مراكز خريد

روسيه – سن پترزبورگ – مراكز خريد

درود به تمامي دوستان و علاقمندان سفر به روسيه 

با توجه به پرسش هاي متداول مسافران تور روسيه در سالهاي قبل و همچنين جهت تسهيل خريد مسافران تور روسيه در شهر سن پترزبورگ به معرفي بهترين مراكز خريد در اين شهر مي پردازيم :

 

مراكز خريد شهر سن پترزبورگ

 

بولشويي گوستيني دور Bloshoi Gostiny Dvor :

نه تنها قديمي ترين و بزرگ ترين مركز  خريد شهر سن پترزبورگ ، بلكه يكي از اولين بازارهاي سرپوشيده به سبك طاق نما در جهان است. قدمت آن به نيمه قرن هجده  مي رسد و ساخت آن به بيست و هشت سال طول كشيده است. مجموعه اي با بيش از ۱۰۰ فروشگاه در خياباني به طول يك كيلومتر و مساحت ۵۳ هزار متر مربع قرار دارد. در اين مركز اجناس به صورت خرده فروشي، از لوازم خانگي گرفته تا پوشاك، كالاهاي ورزشي، اسباب بازي، جواهرات، سوغات و تفريحگاه كودكان وجود دارد. قيمت اجناس در اين جا نسبت ساير مراكز در سن پترزبورگ گران تر است.

 

پاساژ تجاري Pasغير مجاز مي باشدe Trading House

مركز خريدي كوچك اما بسيار زيبا است كه در شهر سن پترزبورگ عرضه كننده اجناس با كيفيت و مد روز براي كودكان، زنان و مردان، لوازم خانگي، عتيقه جات، جواهرات و كادويي مي باشد. اين مركز معروف به هارودز Harrods سن پترزبورگ ، و روبروي مركز خريد گوستيني دور واقع شده است.

 

خانه داد و ستد لنينگراد Leningrag House of Trade

اين فروشگاه مجموعه اي از لوازم خانگي، پوشاك، جواهرات و عط را به صورت عمده فروشي و خرده فروشي عرضه مي كند.

 

فروشگاه بزرگ موسكوفسكي Moskovsky

اين فروشگاه مجموعه اي از پوشاك، اسباب بازي، لوازم خانگي، كالاهاي ورزشي، سوغات و اشياء هنري را به عرضه نمايش مي گذارد.

 

مركز خريد گالريا – سن پترزبورگ

مركز خريد گالريا يكي از بزرگترين مراكز خريد سن پترزبورگ مي باشد كه در مركز اين شهر قرار دارد. گالريا هر چيزي كه از يك مركز خريد مدرن انتظار مرود بر آورده مي سازد.

 

فروشگاه ناروسكي Narvsky

اين فروشگاه مجموعه اي از پوشاك، اسباب بازي، لوازم خانگي، لوازم برقي و كالاهاي ورزشي را ارائه مي دهد.

 

فروشگاه بزرگ اسوتلنوفسكي Svetlanovsky

اين فروشگاه مجموعه اي از سالن هاي عرضه پوشاك، لوازم خانگي، جواهرات، سوغات و بخشي براي بازي كودكان دارد.

 

مركز خريد اپراكسين سن پترزبورگ Apraksin Dvor

در اين بازار تنوع زيادي از انواع محصولات يافت مي شود.

 

خيابان نوسكي Nevsky Prospekt

در اين خيابان كه به شانزليزه سن پترزبورگ معروف مي باشد، يك رديف فروشگاه و مغازه هاي لوكس قرار گرفته است كه يكي از بهترين مراكز خريد شهر سن پترزبورگ محسوب مي شود.

 

بازار سوغات Souvenirs Market

انواع سوغات ارزان قيمت از عروسك هاي ماتروشكا تا سوغات و يادگاري هاي روسي در اينجا به فروش مي رسد. اين بازار پشت كليساي مسيح ناجي، نزديك به كانال گريبودوودا واقع شده است.

 

گالري پريالكا pryalka

به معناي چرخ نخريسي، اين گالري يك اندروني گرم و منحصر به فرد به سبك كلبه روستايي روسي دارد. در آنجا مي توانيد انواع لباس و جوراب و شال گردن هاي ابريشمين شيك و گرم، بلوزهاي زيبا و بسياري چيزهاي ديگر را بيابيد. ساير ملزومات از جمله كيف پول، دستكش، كلاه و جوراب هاي ساق بلند نيز در آن يافت مي شود.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۶:۵۵ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور روسيه – بهترين مراكز خريد مسكو

تور روسيه  و  مراكز خريد مسكو 

درود فراوان به همه علاقه مندان سفر به روسيه .

به درخواست اعضاي تور روسيه در سال هاي ۹۳ و ۹۴ و همچنين براي آشناي بيشتر اعضاي تور روسيه در سال هاي آتي با تهيه و معرفي ليست بهترين مراكز خريد در شهر مسكو اميدواريم توانسته باشيم كمك كوچكي به اعضاي عزيز تور روسيه كرده باشيم.

 

خريد سوغات و يادگاري در روسيه به خصوص در مركز شهر مسكو از كارهاي عادي و روزمره مسافران است. اجناس ارزان تر را مي توانيد در بازار ايزمايلوفسكي Izmaylovsky در پارك ايزماليلوو Izmalylovo بيابيد كه البته اجراي حركات نمايشي توسط خرس هاي دست آموز در ورودي بازار، روش خوبي براي جذب گردشگران و اعضاي تور روسيه به نظر مي آيد.

 

مركز خريد اوروپتسكي Evropeiskiy

مركز خريد جديدي ست كه در روسيه، در سال ۲۰۰۶ در شهر مسكو حوالي ايستگاه كيفسكي Kievsky نزديك مترو افتتاح شده است و در مغازه هاي آن بسياري از مارك هاي بين المللي نظير Calvin Klein, Swatch, Marks and Spencer, Levi’s, Next يافت مي شوند. اين بازار همچنين داراي سينماي چند سالني، فروشگاه مواد غذاي، سوپر ماركت و تعداد زيادي انواع فروشگاه مختلف مي باشد. طي نظر سنجي از اعضاي تور روسيه در سال هاي گذشته با رضايت ۸۰ درصدي اين عزيزان در ارتباط با اين مركز خريد مواجه شديم.

 

مراكز خريد ايكا IKEA

سه فروشگاه از مجموعه فروشگاه هاي بين المللي ايكا در مسكو وجود دارد كه همگي در خارج از جاده كمربندي و در مراكز خريد بزرگي چون مگا Mega كه توسط ايكا اداره مي شوند قرار گرفته اند. اين مركز خريد اتوبوس هاي به رنگ زرد روشن را به صورت رايگان در اختيار قرار مي دهد كه از نزديك ترين ايستگاه مترو حركت مي كنند. متروي رچنوي وكزال Rechnoi Vokzal از شمال، ليوبلينو يا كوزمينكي Lyublino or Kuzminki از جنوب شرقي تيوپلي استن Tyopliy Stan از جنوب به اين مجتمع متصل هستند.

 

مجتمع تجاري گوم Gum

اين مجتمع با معماري قابل توجه، مجاور ميدان سرخ Red Square و در مركز شهر مسكو قرار دارد كه بزرگترين مركز تجاري روسيه و يكي از بزرگ ترين مراكز تجاري دنيا است و در سال ۱۸۹۳ افتتاح سده است. در زمان افتتاح، ۲۰۰ فروشگاه در آن وجود داشت. ساختمان سه طبقه آن سابقا پر از اجناس روسي با كيفيت متوسط بود و اكنون تبديل به مركز خريد بزرگي با مارك هاي بين المللي و بوتيك هاي بسيار گران قيمت شده است. اين مجتمع به دليل نزديكي به مركز شهر محلي مناسب براي خريد اعضاي تور روسيه مي باشد.

 

مركز خريد دتسكاي مير Detskiy Mir

به معناي دنياي كودكان است و انواع اسباب بازي ها را مي توان در آن يافت اما در بعضي از مغازه هاي اين مر كز، كتاب و دي وي دي و انواع سوغات ساير كشورها هم فروخته مي شود. بازار دتسكاي مير، شعبات خود را در سرتاسر روسيه گسترانده است و امروزه فروشگاهاي آن در اندازه هاي مختلف (اما با اجناس كودكانه متنوع) در مراكز خريد مسكو و ساير شهرهاي اصلي روسيه، يافت مي شود. (مناسب براي تور روسيه )

 

مركز خريد گورود Gorod

به معناي شهر، مركز خريد بسيار بزرگي است كه در اواخر سال ۲۰۰۶ در ابتداي خيابان ريازان Ryazan، ساخته شده است. اين مركز شامل هايپر ماركت اوچان Auchan، انواع فست فود، بوتيك، فروشگاه، سينما، زمين اسكيت روي يخ و غيره مي باشد.(مناسب برايتور روسيه )

 

مركز خريد تي. يو. اس. ام TSUM

اين مركز، يكي از مشهورترين فروشگاه هاي مسكو است كه در يك ساختمان شش طبقه در خيابان پتروفكا واقع است و به صورت فروشگاهي با اجناس گران قيمت، با مجموعه اي از تقريبا تمام طراحان درجه يك اروپايي، توسعه يافته است و مي توان با دو دقيقه پياده روي از پاساژ پتروسكي به سمت يوليستا پتروفكا Ulista Petrovka به آنجا رسيد.

 

مركز خريد آتريوم Atrium

مركز خريد بسيار بزرگي روبروي ايستگاه كرسك Kursk مسكو مي باشد. اين بازار همه چيز را يكجا دارد، لباس فروشي هاي متعدد، عطر فروشي، سوپر ماركت، محل بازي و تئاتر فورمول كينو Formula Kino و بهترين مكان براي خريد به شمار مي رود. يك كافي شاپ بزرگ نيز در اين سالن هست كه هر شب كنسرت زنده موسيقي سنتي و پاپ در آن اجرا مي شود.

 

مركز خريد مانژ Manezh

گرچه اسم اصلي اين مركز خريد اخوتني رياد Okhonty Ryad است اما مردم به خاطر ميداني كه در آن قرار گرفته آن را مانژ مي نامند. اجناسي با برندهايي همچون Benetton, Tommy Hilfiger, Motivi, MEXX و در كنار آنها اجناس كادويي، نقطه قوت اين مركز مي باشد. اين بازار در نزديك ميدان كرملين Kremlin است.

 

فروشگاه سانرايز پرو Sunrise Pro 

هايپر ماركت كامپيوتر و لوازم فني و الكترونيكي است و در شمال مركز شهر قرار دارد و خريد كردن در آن به شيوه بسيار پيشرفته و كاملا مكانيزه  است مخصوصا براي مشترياني كه مي دانند چه مي خواهند، زيرا تقريبا تا قبل از پرداخت، فرصت ديدن كالا را ندارند. همچنين شرايط باز گرداندن و ضمانت كالا در اين فروشگاه بسيار پيچيده است. اينجا از لحاظ قيمت بهترين محل براي خريد لوازم الكتريكي مي باشد.

 

فروشگاه رام استور Ramstore

فروشگاه هاي زنجيره اي عرضه كالا در روسيه است و اجناس در آن جا زير قيمت معمول مسكو عرضه مي شوند. به طور كلي در شهر مسكو ۲۲ فروشگاه رام استور موجود است.

 

پاساژ پتروسكي Petrovsky Passazh

پتروسكي لوكس ترين پاساژ شهر است و بوتيك هاي Nina Ricci, Givenchy,MaxMara,Kenzo,Bally و يك فروشگاه عتيقه فروشي، اين فضاي شيك با سقف شيشه اي را زيباتر ساخته اند. تور روسيه

 

خيابان قديمي آربات Arbat

سرتاسر اين خيابان پر از دست فروشي ها با اجناس ارزان، سوغات، كافه، رستوران هاي سطح پايين و غيره مي باشد. قيمت ها از معقولانه به فريبنده و به نوعي كلاهبرداري، تغيير مي كنند. بسياري از فروشنده ها اول قيمت را خيلي بالا مي گويند و اگر با آنها روسي صحبت كنيد كم مي كنند. فروشگاه هاي ديگر نيز تقريبا همان كالا را مي فروشند اما با قيمتي بالاتر و مقطوع.

 

خيابان تيورسكايا Tverskaya

اين خيابان از كاخ كرملين در كشور روسيه آغاز شده و از شمال شرق به سمت تيور Tver و سن پترزبورگ امتداد دارد. به همين علت، شاهراه بسيار مهمي در روسيه به شمار مي رود. امروزه با داشتن بوتيك هاي معتبر، شيك ترين و مد روزترين خيابان مسكو مي باشد. (مناسب براي تور روسيه )

 

تور مسكو و تور روسيه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۶:۱۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور روسيه – مكان هاي ديدني جزيره واسيلوفسكي

 تور روسيه – مكان هاي ديدني جزيره واسيلوفسكي

 

در اين قسمت به معرفي مكان هاي ديدني جزيره واسيلوفسكي شهر سن پترزبورگ روسيه مي پردازيم تا عزيزاني كه در تور روسيه ثبت نام كرده اند شناخت جامع تري نسبت به مكان هاي ديدني اين جزيره داشته باشند.

 

كليساي جامع اندرويوفسكي – تور روسيه

شايد زيباترين بناي مذهبي در اين جزيره باشد كه در سال ۱۷۸۰ تاسيس شده است. گنبد اصلي آن، بر روي سه برج باريك بنا شده است كه در راس هر كدام دو ناقوس قرار گرفته است. تنديس پر ابهت حضرت مسيح با سه لايه آب طلا كاري و ۱۷ متر ارتفاع درون اين كليسا جاي گرفته است. ( تور روسيه )

 

كليساي صعود مريم مقدس Assumption of Mary

اين كليساي پنج گنبدي، در سال ۱۸۹۷ بنا شد. در زمان حكومت كمونيست ها در سال ۱۹۳۵ همانند اغلب كليساها و اماكن مذهبي، اين كليسا توسط اتحاد جماهير شوروي ( روسيه كنوني ) مبدل به انبار كالا شد؛ اما در سال ۱۹۹۳ مجددا به خدمت مراسم مذهبي در آمد و از سال ۱۹۹۶ براي باسازي و نوسازي آن نيز اقدام شده است. ( تور روسيه )

 

صراف خانه يا موزه نيروي دريايي – تور روسيه

اين مكان در سال ۱۸۱۶ به سبك نئو كلاسيك ساخته شد. اين موزه يكي از بزرگ ترين موزه هاي دنياست، نمايشگاهي از كشتي هاي نيروي دريايي روسيه ، از زمان تاسيس تا زمان حاضر مي باشد و شامل انواع سلاح هاي جنگي، كشتي هايي با مدل هاي مختلف مي باشد به طوري كه حتي برخي از سر دكل هاي كشتي ها، اصلي مي باشد و در واقع نمايشي ست بزرگ از تاريخ دريانوردي  و كشتيراني روسيه از جنگ جهتني دوم و نيز نمايشي در مورد شبيخوني كه به كاخ زمستاني Winter Palace وارد شد.

 

مجسمه ايوان كروزنشترن Ivan Kruzenshtern Statue

تنديسي از درياسالار ايوان كروزنشترن، كه در سال ۱۸۷۰ به مناسبت صدمين سالگرد اين درياسالار معروف، در روسيه ساخته شد. ( تور روسيه  )

 

كاخ منشيكوف – تور روسيه

در كاخ منشيكوف موزه اي وجود دارد، كه در آن آثار هنري و جلوه اي از زندگي مردم در قرن هجدهم در معرض نمايش گذاشته شده است. اين كاخ در سال ۱۷۲۱ براي اولين حكمران سن پترزبورگ و پيش از آن، براي پطر كبير، به سبك معماري قرن هجده ساخته شده و اولين بنا در اين شهر است كه با سنگ هاي گران قيمت ساخنه شده است. در اين كاخ راه پله هاي از سنگ هاي بزرگ و قديمي، اتاق هايي به سبك چيني و به شكل كشتي، از از جنس چوب گردو به چشم مي خورند. ( تور روسيه )

 

موزه معدن كاري Mining Institute Museum

يكي از بزرگ ترين و قديمي ترين موزه هاي زمين شناسي در جهان و بالغ بر ۲۰ هزار نمونه در آن موجود مي باشد كه از بيش از ۸۰ كشور جمع آوري شده است. سر درب با ابهت و تحسين بر انگيزه موزه، كه به سبك سلطنتي سال ۱۸۱۱ ساخته شده است نيز جالب و ديدني است.

 

نارودوولتس Narodovolets

به معناي اراده مردمي است. يك زير دريايي به جا مانده از جنگ جهاني دوم است، كه براي نمايش طرز عملكرد آن در زمان جنگ بازسازي و آماده شده و توسط موزه نيروي دريايي روسيه اداره مي گردد.

 

دانشكده نيروي دريايي روسيه – Naval Institute

قديمي ترين آكادمي نيروي دريايي روسيه مي باشد كه توسط پطر كبير در سال ۱۷۰۱ بنا شده است. از نام آورترين فارغ التحصيلان اين دانشكده، ايوان كروزنشترن و ريمسكس كورساكوف را مي توان نام برد. اين ساختمان در سال ۱۷۹۸ در روسيه مجددا بازسازي شد.

 

ستون هاي شاخكدار – تور روسيه

اولين بناي تاريخي كه به محض ورود به استرالكا ( محل تلاقي دو انشعاب رودخانه) جلب توجه مي كند، اين ستون ها مي باشند كه در سال ۱۸۱۰ ساخته شده اند و هنوز نماد شهر سن پترزبورگ روسيه محسوب مي گردند. اين ستون ها مزين به شش شاخك جانبي هستند (و يا به قولي، دماغه كشتي هاي تصرف شده) كه نمادي از قدرت كشتي هاي جنگي بالتيك روسي مي باشند.

مجسمه هاي كه معرف رودخانه هاي بزرگ روسيه اروپايي مي باشد؛ از جمله ولگا، دنيپر، نوا و ولكوف، در پايه اين ستون ها مشاهده مي شوند. اين مجسمه ها علاوه بر نقش زينتي، حكم فانوس دريايي را نيز دارند كه مشعل هاي گازي آن تا به امروز ذر روزهاي تعطيل روشن مي شوند.

 

پارك و ستون هرمي سنگي روميانتسوسكي Rumyantsevsky park and obelisk

اين ستون در سال ۱۷۹۱ از پارك سرزمين خداي جنگ Mars Field In Honor، به افتخار پيروزي كنت روميانتسوف در جنگ روس و تركيه، بدين جا نقل مكان كرده و در ميان پارك قرار گرفته است. در انتهاي غربي اين پارك مجسمه دو نقاش معروف روسي رپين Repin و سوريكف Surikov  مشاهده مي شوند.

تور روسيه )

 

مجسمه ابوالهول از تبان Theban Sphinxes

يكي از شگفت انگيزترين چيزهاي كه در اين جزيره به چشم مي خورند دو مجسمه گرانيتي ابوالهول هستند كه سه هزار سال عمر دارند؛ يعني قديمي تر از خود شهر. اين عجايب، در سال ۱۸۲۰ در حفاري هاي مقبره آمن هوتب سوم در نزديكي شهر تبس مصر يافت شده است. كاتبان و رجل سياسي موراويوف با مشاهده آن نامه اي به تزار روسيه نوشتند و در آن خوستار خريد اين دو مجسمه براي نمايش در شهر سن پترزبورگ روسيه شدند. عجيب آنكه، اين دو مجسمه در شهر بسيار محبوب واقع شدند، تا آنجا كه مجسمه سازان روسي را بر آن داشت كه شش نمونه ديگر به همان شكل بسازند

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۵:۱۶ توسط:مركز تور ايران موضوع: