تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

روسيه – اطراف شهر زيباي سن پترزبورگ

روسيه – اطراف شهر زيباي سن پترزبورگ

در حالي كه شهر سن پترزبورگ روسيه جاذبه هاي متعددي دارد، اطراف شهر نيز مكان هاي جالب غني است، مثل قصر هاي سلطنتي كه علاقه وافر تزار ها را به شمال روسيه نشان مي دهد و مجموعه جالبي را با گنجينه هاي پر زرق و برق تر سن پترزبورگ روسيه به وجود مي آورد. در زير به چند مورد از آنها اشاره مي شود.

 

گاچينا Gatchina – سن پترزبورگ – روسيه

شهركي در ۴۵ كيلومتري جنوب مركز شهر سن پترزبورگ روسيه است. در اين شهرك چند مكان ديدني از جمله قصر گاچينا وجود دارد كه اين كاخ عظيم و زيبا طي سال هاي ۱۷۶۶ – ۱۷۸۱ توسط آنتونيو رينالدين ساخته شده و يكي از محل هاي سكونت خاندان سلطنتي بوده است. اين كاخ در تپه اي مشرف به درياچه سربريانو قرار دارد. اين كاخ تركيبي از دژهاي قرون وسطي و قصري مسكوني است. در داخل كاخ از سبك كلاسيك قرون ۱۸ و ۱۹ استفاده شده است.

 

كرونشدات Kronshtadt – سن پترزبورگ – روسيه 

بندري قديمي در جزيره كوتلين kotlin در ۳۰ كيلومتري غرب شهر سن پترزبورگ روسيه ، در نزديكي خليج فنلاند است و اصلي ترين بندر منطقه به حساب مي آيد. در سال ۱۹۲۱ در اين مكان شورش كرونشدات برپا شد. از قديم، مركز نيروي دريايي روسيه و پايگاه ناوگان دريايي بالتيك در اين مكان مستقر بودند. مركز تاريخي اين منطقه و اطراف آن، بخشي از آثار ميراث فرهنگي شهر سن پترزبورگ روسيه هستند.

 

لومونوسوف Lomonosov – سن پترزبورگ – روسيه 

شهركي در ۴۰ كيلومتري سن پترزبورگ روسيه و در ساحل جنوبي خليج فنلاند است و در گذشته معروف به اورانينبام بوده است. در اين شهرك، پارك و. مجموعه قصري به سبك قرن هيجدهم قرار دارد. اين قصر يكي از قصرهاي معروف در مجاورت سن پترزبورگ روسيه است كه در جنگ جهاني دوم به تصرف آلمانها در نيامد.

 

نووگرود Novgorod -سن پترزبورگ – روسيه 

معني آن شهر جديد بزرگ و يكي از شهرهاي تاريخي روسيه و مركز اداري استان نووگرود در حدود ۱۶۰ كيلومتري جنوب شرقي شهر سن پترزبورگ روسيه و در امتداد رودخانه ولخوف و درياچه ايلمن است و در بزرگ راه فدرالي ام.۱۰ واقع شده است.

 

اورشك Oreshek – سن پترزبورگ – روسيه 

دژي قرون وسطايي است كه در جزيره اورخوفي و در دهانه رود نووا واقع شده است. اين دژ به سبك معماري قرون وسطي است.

 

پيترهاف Peterhof – سن پترزبورگ – روسيه

 شهري است در كنار خليج فنلاند و غرب شهر سن پترزبورگ .مجموعه اي از كاخ ها و باغ ها به سبك روسي كه توسط پطر كبير براي اقامت تابستاني طراحي و ساخته سده است در آن قرار دارد. جمعيت شهر حدود ۸۲۰۰۰ نفر است. اين شهر در طول جنگ جهاني دوم توسط نازي ها اشغال و به شدت ويران شد. تعميرات شهر بعد از جنگ جهاني شروع شد و تا به امروز نيز ادامه دارد. 

 

پوشكين Pushkin – سن پترزبورگ – روسيه 

شهركي در ۲۵ كيلومتري جنوب سن پترزبورگ روسيه است با حدود ۸۰ هزار نفر جمعيت، كه پارك ها و كاخ هاي زيبايي دارد. مهمترين آن، كاخ كاترين است كه براي ملكه كاترين اول بنا شده است. كليساي سوفيا يكي ديگر از بناهاي ديدني اين شهرك است.

 

رپينو – Repino -سن پترزبورگ – روسيه 

شهركي در ناحيه كوروتني در ۳۰ كيلومتري شمال غربي شهر، در ساحل خليج فنلاند است كه در ايستگاه راه آهن سن پترزبورگ – ويبورگ قرار دارد. اسم فنلاندي آن كوكالا است كه تا سال ۱۹۴۸ از آن نام استفاده مي شد. موزه خانگي هنرمند مشهور ايليارپين نيز در اين شهرك قرار دارد.

 

ايوانگرود Ivangorod – سن پترزبورگ – روسيه 

شهري است در ۱۶۰ كيلومتري غرب سن پترزبورگ، در سمت راست رودخانه ناروا، در مرز روسيه و استوني. در سال ۲۰۰۳ جمعيت آن حدود ۱۲ هزار نفر بوده است. قلعه اي به همين نام در اين شهرك وجود دارد كه از جاهاي ديدني آن است. قصرهاي دو قلو نيز در آنجا واقع شده اند.

 

ويبورگ Vyborg – سن پترزبوگ – روسيه 

شهرستاني واقع در تنگه كارلين نزديك به دهانه خليج ويبورگ، در ۱۳۰ كيلومتري از شمال غربي سن پترزبورگ و ۳۸ كيلومتري جنوب مرز فنلاند، در منطقه اي كه مسير آبي سايما به خليج فنلاند مي ريزد. در سال ۲۰۰۲ جمعيت آن ۷۹ هزار نفر بوده است. در قرن ۱۳ توسط سوئدي ها قصري در آن ساخنه شد كه توسط روس ها كاملا بازسازي شده است.

پارك مون رپوس يكي از وسيع ترين پارك هاي سبك انگليسي در اروپاي شرقي مي باشد كه در قرن ۱۹ در اين منطقه تاسيس شده و استحكامات و حصار دفاعي منرهيم كه كشور فنلاند در مقابل شوروي ساخته نيز در اين حوالي مي باشد.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۴:۴۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – شهر سن پترزبورگ – جزاير

تور روسيه – شهر سن پترزبورگ – جزاير

 

موقعيت بحث بر انگيز شهر سن پترزبورگ روسيه به عنوان ونيز شمال، با اين حقيقت كه سراسر اين شهر مانند همتاي ايتاليايي خود، تقريبا روي يك سري جزايري، بر روي دلتاي رودخانه نوا واقع شده است؛ تقويت مي شود. تعداد جزاير شهر سن پترزبورگ روسيه ۴۲ عدد (سال ۱۹۷۵) مي باشد، اگرچه در اواخر قرن ۱۹ شمار انها به ۱۰۱ مي رسيد.

البته بسياري از جزاير كوچكتر فقط توسط كانالي باريك يا رودي از هم جدا شده اند و به واسطه ۳۴۲ پل شهري به يكديگر  متصل شده اند، تا در ظاهر دو قطعه زمين به هم پيوسته را به موازات رود نوا تشكيل دهند. برخي ديگر، كاملا از شهر سن پترزبورگ روسيه جدا و مستقل اند، با ويژگي هايي متمايز و عملكرد تاريخي منحصر به فرد، كه آنها را تبديل به مكاني خاص و مورد توجه گردشگران (به ويژه عزيزاني كه در تور روسيه ثبت نام كرده اند) كرده است.

 

كامني استروف Kamenny Ostrov – سن پترزبورگ – روسيه

اين جزيره زيبا،  كه عمري طولاني دارد، در شمال پتروگراد ( كشور روسيه ) واقع شده است و سال ها محلي جذاب براي مردم شهر، از جمله درباريان، نجبا و عالي رتبگان بوده است. مكاني فوق العاده براي گردش با عمارت هاي زيبا به سبك هاي گوناگون.

 

اپتكارسكي استروف Aptekarsky Ostrov – سن پترزبورگ – روسيه

مكاني براي باغ هاي گياه شناسي سن پترزبورگ روسيه كه توسط پطر كبير، به منظور تامين گياهان دارويي براي مردم شهر ايجاد شد. در اين جزيره از معماري هنر جديد Art Nouveau كه سبك بسيار جذابي است، استفاده شده.

 

جزيره يلاجين Yelagin Island – سن پترزبورگ – روسيه

جزيره اي در شمال رودخانه نوا و محل كاخ يلاجين است. ساختمان هاي بسيار كمي در اين جزيره قرار دارند و خلوت گاه طبقه حاكم بوده است. نام اصلي آن، جزيره ملگونف Melgunov است و توسط اتحاد جماهير شوروي ( روسيه ) به روي مردم گشوده شد. در اين جزيره درياچه اي وجود دارد كه قايق هاي كانو Canoe در آن كرايه داده مي شوند.

 

جزيره كرستوفسكي Krestovsky – سن پترزبورگ – روسيه

يكي از جزاير زيباي شهر سن پترزبورگ روسيه است كه داراي مساحت ۳/۴ كيلو متر مربع مي باشد. اين جزيره در ميان چندين انشعاب از رودخانه نوا قرار گرفته است. متروي سن پترزبورگ در اين جزيره ايستگاه دارد و نام اين استگاه كريستوفسكي استروف Krestovsky Ostrov مي باشد. در قسمت غربي جزيره پارك پيروزي ناوگان دريايي روسيه Maritime Victory Park قرار گرفته است. اخيرا استاديوم ورزشي جديدي در غرب جزيره، جاي كه قبلا ورزشگاه كيروف ******ov Stadium قرار داشت در دست احداث است

 

جزيره واسيلوفسكي Vasilievsky Island – سن پترزبورگ – روسيه

جزيره اي كه از سمت جنوب و شمال شرقي توسط رود هاي بولشايانو و مالايانوا و از سمت غرب با خليج فنلاند احاطه شده است. اين جزيره از طريق رود اسمولنكا از جزيره دكابرستوف مجزا شده است و با همديگر، منطقه واسيلواستروفسكي را تشكيل مي دهند كه در سال ۲۰۰۲، جمعيت آن حدود ۲۰۲,۶۵۰ نفر بوده است. اين جزيره جاذبه هاي گردشگري فراواني دارد كه عبارتند از:

كليساي جامع اندرويوفسكي،كليساي صعود مريم مقدس، صراف خانه يا موزه نيروي دريايي، مجسمه ايوان كروزشترن، كاخ منشيكوف، مجسمه ميخائيل لومونوسوف، موزه معدن كاري، ستون هاي شاخكدار، پارك و ستون هرمي سنگي روميانتسوسكي، مجسمه ابولهول از تبان و …

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۴:۱۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور روسيه – شهر سن پترزبورگ – پل ها

تور روسيه – شهر سن پترزبورگ – پل ها

 

 

معرفي پل هاي شهر سن پترزبورگ – تور روسيه

در اين قسمت به معرفي برخي از مهمترين پل هاي شهر سن پترزبورگ كشور روسيه ( تور روسيه ) مي پردازيم و  نگاهي اجمالي و مفيد به دوستاني كه در تور روسيهثبت نام كرده اند و يا علاقمنداني كه قصد خريد و ثبت نام در تور روسيه را دارند ارائه مي دهيم.

 

در محدوده شهر سن پترزبورگ روسيه حدود ۳۴۰ پل وجود دارد كه ۲۲ عدد آن متحرك است. طول تمام پل هاي شهر سن پترزبورگ روسيه روي هم رفته تقريبا ۱۶ كيلومتر است. هشتصد پل كوچك نيز در اطراف درياچه ها، بركه ها، باغ ها و پارك هاي عمومي شهر وجود دارد. پطر كبير، شهر سن پترزبورگ روسيه را همانند ونيز و آمستردام، با كانال هايي در عرض خيابان طراحي كرده است. در ابتدا فقط ده پل در سراسر شهر سن پترزبورگ روسيه وجود داشت كه عمدتا بر روي نهر ها و خندق هاي كوچك بودند.

با طرح پطر، مردم در تابستان با قايق در طول شهر حركت مي كردند و در زمستان بر روي آب يخ زده با سورتمه. بعد از مرگ پطر، پل هاي جديدي در شهر سن پترزبورگروسيه ساخته شد كه راهي ساده براي حمل و نقل به شمار مي آمد. در طول تابستان از پل هاي موقت نيز استفاده مي شد. در زير به بعضي از مهمترين آنها اشاره مي شود.

 

پل بزرگ ابوكوفسكي Big Obukhovsky – سن پترزبورگ – تور روسيه

طويل ترين پل شهر و پلي معلق است بر روي رودخانه نوا كه توسط طناب هايي از جنس استيل نگه داشته شده. طول كامل پل ۲۸۲۴ متر است. ارتفاع طاق اصلي آن از سطح آب ۳۰ متر، و عرض آن ۲۵ متر مي باشد. اولين قسمت پل در تاريخ ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهريور) سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. اين پل بخش مهمي از كمربندي سن پترزبورگروسيه مي باشد.

 

پل آبي Blue Bridge – سن پترزبورگ – تور روسيه

اين پل با عرض ۹۷/۵ و طول ۴۱ متر از روي رودخانه مويكا Moika در سن پترزبورگ روسيه مي گذرد و عريض ترين پل سن پترزبورگ و حتي شايد عريض ترين پل دنيا باشد. اين پل اولين پل فولادي شهر مي باشد كه در سال ۱۸۰۵ توسط معماري به نام ويليام هست William Heste طراحي و در سال ۱۸۱۸ ساخته شد.

 

پل پالاس The Palace Bridge – سن پترزبورگ – تور روسيه

ميدان پالاس را به ستريكلا Strelka در جزيره واسيلوفسكي Vasilievsky Island متصل مي كند. اين پل دهانه مركز تاريخي سن پترزبورگ روسيه است. در شب، اين پل يكي از زيباترين مناظر شهر است.

 

پل اينچكو Ainchkov Bridge – سن پترزبورگ – تور روسيه

يكي از مشهورترين مناظر خيابان نوسكس Nevsky است؛ اين پل در قرن نوزدهم بر روي رود فانتانكا Fontanka ساخته شد. شهرت اين پل به خاطر چهار مجسمه اسبي است كه در چهار گوشه آن قرار دارد.

 

پل لومونوسوف Lomonosov Bridge – سن پترزبورگ – تور روسيه

با فاصله كوتاه از خيابان نوسكي اين پل سنگي زيبا بر روي رودخانه فانتانكا قرار گرفته است. ساخت اين پل به سال ۱۷۸۰ بر مي گردد و يكي از معدود پل هاي آن زمان است كه بدون تغيير باقي مانده است. اين پل تقارن و زيبايي منحصر به فردي دارد.

 

پل بنك Bank Bridge – سن پترزبورگ – تور روسيه

اين پل زيباترين پل عابر پياده در شهر سن پترزبورگ روسيه است و روي كانال گريبودو Griboedov و چند متر پايين تر از كليساي جامع كازان قرار گرفته است. شهرت اين پل به خاطر چهار شيردال griffon با بال طلايي است.

 

پل تثليث Trinity Bridge – سن پترزبورگ – تور روسيه

پل وسيع تثليث يكي از ساختارهاي هنري باشكوه نووا Nouveau و دهانه رودخانه نوا Neva بين مركز شهر سن پترزبورگ روسيه و سمت پتروگراد Petrograd است. منظره زيبا ار مركز پل بسيار مهيج است.

 

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۳:۳۹ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت دوم

روسيه –سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت دوم

 

در قسمت دوم پارك هاي سن پترزبورگ روسيه به معرفي باقي اين پارك ها براي دوستاني كه در تور روسيه و همچنين عزيزاني كه به دنبال اطلاعات درباره شهر سن پترزبورگ روسيه هستند مي پردازيم.

 

باغ گياه شناسي سن پترزبورگ – روسيه

قديمي ترين باغ گياه شناسي روسيه و معروف به باغ گياه شناسي كوماروف Komarov مي باشد. اين باغ مجموعه اي از گياهان خانگي و صحرايي دارد كه در شمال شرقي جزيره آپتكارسكي در سن پترزبورگ روسيه واقع شده و متعلق به موسسه گياه شناسي دانشكده علوم روسيه است. مساحت اين باغ ۱۸/۹ هكتار است كه توسط پطر اول در سال ۱۷۱۴ به عنوان باغ سبزيجات براي كشت گياهان دارويي تاسيس شد.

در سال ۱۸۲۳ به عنوان باغ گياه شناسي سلطنتي در روسيه شروع به كار كرد و در سال ۱۹۳۰ زير نظر دانشكده علوم جماهير شوروي ( روسيه ) قرار گرفت. در سال ۱۹۳۱ با موزه گياه شناسي ادغام شد و به صورت موسسه گياه شناسي به فعاليت پرداخت.

 

باغ الكساندر – روسيه

اين باغ با وسعت ۲۰۰ هكتار، در مركز شهر سن پترزبورگ روسيه ، نزديك ميدان كاخ و پشت اداره نيروي دريايي روسيه واقع شده است. در آغاز قرن ۱۹، خياباني به موزات اداره نيروي دريايي اصلي ساخته شد و به سرعت تبديل به مكاني امروزي براي طبقه اشراف سن پترزبورگ روسيه شد كه محلي براي تفرج و رد و بدل كردن آخرين اخبار در ميان طبقات اجتماعي سطح بالاي روسيه باشد.

در سال ۱۸۸۰، به دستور الكساندر گشواند  Alexander Geschewend فواره اي در ميان باغ ساخته شد. معروف است كه اين فواره موزيكال و رقصان مي باشد و اين به خاطر عكس العملي است كه نسبت به هر نوع موسيقي در باغ نشان مي دهد. در اواخر قرن ۱۹، مجسمه شخصيت هاي فرهنگي در ميان باغ نصب گرديد.

 

باغ كاترين – روسيه

باغي عمومي مقابل تئاتر الكساندرينسكي و خيابان نوسكي مي باشد كه در سال ۱۸۲۰ با طراحي كارلو روسي Carlo Rossi ساخته شد، در سال ۱۸۷۳ مجسمه كاترين كبير The Great Catherine در باغ نصب شد و نام خود را از او گرفت.

 

باغ تابستاني – روسيه

قديمي ترين پارك در سن پترزبورگ روسيه است كه در سال ۱۷۰۴ به دستور پطر كبير در حوالي اولين اقامتگاه تابستاني او بنا شد. پطر كبير همچنين بر اساس قوانين هندسي نقشه اصلي باغ را كه جايگاهي براي مجموعه قديمي از مجسمه هاي سنگي درون پارك ها مي باشد، تنظيم نمود.

 

باغ مايكل – روسيه

نام اين باغ از قصر و دژ مايكل گرفته شده است كه بين سال هاي ۱۸۱۹ تا ۱۸۲۵ در روسيه ساخته شده است. در طول تاريخ طولاني و متنوعش، باغي به سبك فرانسوي، منطقه شكار، گلخانه و در دوران سلطنت اليزابت، محل مارپيچ ها و چشمه ها بوده است. اين باغ تركيبي منحصر به فرد از دو سبك باغباني و گلكاري فرانسوي در كناره ها و انگليسي در مركز است. در شمال شرقي باغ، يك عمارت كلاه فرنگي و يك نماد آزادي در كنار آن، قرار دارد. معمولا در بهار و تابستان كنسرت هاي موسيقي كلاسيكي در اين باغ برگزار مي شود.

 

سرزمين خداي جنگ – روسيه

محوطه اي سر سبز و وسيع مجاور باغ تابستاني كه اين نام را از خداي جنگ ( در اسطوره هاي رومي ) گرفته است و مدت ها به عنوان مكاني براي مارش و تعليمات نظامي جهت رژه گارد سلطنتي محسوب مي شد. طرح اوليه آن تغييري نكرده است اما امروزه جايگاهي براي مشعل Eternal Flame سن پترزبورگ مي باشد.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۳:۰۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت اول

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها – قسمت اول

 

روسيه – سن پترزبورگ – پارك ها

سن پترزبورگ سر سبزترين شهر روسيه است. بيش از ۲۰۰ پارك، حدود هزار بلوار و خيابان درخت كاري شده، هفتصد ميدان مشجر و تعداد زيادي گلخانه و در مجموع حدود ۲۵ هزار هكتار فضاي سبز دارد؛ يعني به ازاي هر نفر از چهار و نيم ميليون شهروند، ۵۶ متر مربع فضاي سبز وجود دارد. مهمترين پارك ها و فضاهاي سبز شهرسن پترزبورگ روسيه عبارتند از:

 

پارك پاولوسك – روسيه

اين پارك نمونه خوبي از طراحي باغ هاي اروپايي در قرون ۱۸ و ۱۹ است كه بوسيله چارلز كامرون و وينچنزو برنا طراحي شده است. سبك اروپايي در ناحيه قصر، سبك ايتاليايي در تپه گريت سيركل Great Circle، سبك هلندي درباغ خصوصي Private Garden و سبك انگليسي در روستاي سيويانكا روسيه قابل مشاهده است. اين پارك با وسعت ۶۰۰ هكتار در حومه جنوب شهر ( ۳۰ كيلومتري سن پترزبورگ – روسيه ) قرار دارد و يكي از بزرگ ترين باغ هاي تزئيني دنياست. در اين باغ بخش هاي مختلفي وجود دارد از جمله: عمارت كلاه فرنگي، الهه هاي زيباي كامرون Cameron’s Pavilion، معبد دوستي Temple to Friendship، لانه پرندگان و تالار آپولو Apollo Colonnade. اين پارك و قصر داخل آن در مجموعه ميراث جهاني سن پترزبورگ قرار دارد.

 

سوس نوفكا – روسيه 

بزرگ ترين پارك محدوده شهري با مساحت ۳۰۳ هكتار است. سوس نوفكا  Sosnovka بقاياي جنگل بزرگ كاجي است كه در بخش شمالي شهر سن پترزبورگ روسيهقرار داشت. در سال ۱۹۲۳، اين جنگل به عنوان بخشي از آكادمي مهندسي جنگل Forestry Engineering Academy درآمد. پاركي جنگلي به همين نام در دهه ۱۹۷۰ در اين منطقه ايجاد شد.  يك فرودگاه نظامي در سال ۱۹۴۱ در محدوده اين پارك راه اندازي شد. بنايي تاريخي و يك گورستان نيز در آن وجود دارد كه مربوط به خلبان هايي است كه جان خود را در حين دفاع از سن پترزبورگ و روسيه از دست دادند.

بعضي از درختان اين پارك بيش از ۲۰۰ سال عمر دارند. از امكانات اين پارك مي توان به زمين و تنيس، شش استخر شنا و … اشاره كرد.

 

پارك پيروزي ناوگان دريايي – روسيه

در جزيره كرستوفسكي Krestovsky واقع شده است و يك پارك وابسته به شهرداري سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين پارك در سال ۱۹۴۵ به منظور يادبود اتحاد براي پيروزي عليه نازي هاي آلمان طي جنگ جهاني دوم افتتاح شد. اين پارك با مساحتي بالغ بر ۲۴۳ هكتار، داراي زمين هاي تفريحي، فضاي سبز و مناظر بسيار زيبا مي باشد و در سال ۲۰۱۰ يك استاديوم فوتبال نيز در غرب جزيره ساخته شد. مجسمه برنزي ماهيگير درياي سياه و دختري چشم انتظار فاتحان جنگ در اين پارك قرار دارد.

 

باغ و قصر تواريد – روسيه

در اطراف كاخ تواريد ( روسيه ) واقع شده است. بيشترين درختاني كه در آنجا كاشته شده بلوط، افرا، زبان گنجشك، غان نقره اي، كاج سيبريه اي، صنوبر آبي، بيد و سپيدار مي باشند. اين باغ در سال هاي ۱۷۸۹ – ۱۷۸۳ پايه گذاري شد و طراحي آن با ساخت آبراهه ها و بركه ها و زمين گلكاري شده بديع و زيبا، بسيار جالب است.

 

پارك دانشكده جنگلداري – روسيه

اين پارك ۶۵ هكتاري در سال ۱۸۲۷ پايه ريزي شده و يكي از مناظر ديدني سن پترزبورگ و از قديمي ترين باغ هاي گياه شناسي روسيه است كه بناي يادبود و طراحي به سبك قرن ۱۹ و زمين هاي تفريحي و بازي براي شهروندان دارد. پارك به عنوان واحد فرهنگي، آموزشي و تحقيقاتي دانشكده گياه شناسي و بخشي از مجموعه باغ هاي گياه شناسي روسيه محسوب مي شود. اين باغ ها، مجموعه اي غني از درختان، بوته ها و ساير گونه هاي رستني دارند.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۲:۲۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – ساختمان هاي تاريخي

 

روسيه – سن پترزبورگ – ساختمان هاي تاريخي

 

كلبه پطر كبير – روسيه

در سال ۱۷۰۳ در روسيه سربازان پطر كبير طي سه روز – در روزهاي كه پطر نقشه شهر را طراحي مي كرد – كلبه كوچكي ساختند و اين كلبه بعدها در ساختمان آجري كوچكي در منطقه پروسكايا نگهداري شد. اكنون اين بنا رودخانه و در نزديكي رزومناو آرونا – الهه سپيده دم – در پتروفسكايا نابرژنايا Petrovskaia Naberezhnaia واقع شده است.

 

كاخ تواريد – روسيه

يكي از بزرگ ترين و تاريخي ترين مكان هاي شهر سن پترزبورگ روسيه مي باشد. اين كاخ بناي يادبودي از معماري دوره نئوكلاسيك است كه در سال ۱۷۸۳ – ۱۷۸۹ (روسيه) براي شاهزاده جي.اي پوتمكين – تاواريشكي شاهزاده تواريد شد. ساختمان دو طبقه مركزي، داراي گنبدي كوتاه و پايه گنبد كوتاه، مزين به ۶ ستون به سبك يونان باستان و سنگفرش هاي سه گوش است.

 

كاخ پولوسك – روسيه

پاول اول Paul I اين اقامتگاه مجلل را در قرن هجدهم در نزديك شهر سن پترزبورگ ( روسيه ) ساخت. پس از مرگ وي، اين كاخ محل اقامت بيوه اش ماريا فيدورونا شد. اين كاخ و باغ انگليسي اطراف آن اكنون تبديل به موزه دولتي و پارك عمومي شده است. در سال ۱۷۷۷ ملكه كاترين دوم به مناسبت به دنيا آمدن نوه اش الكساندر اول، هزار هكتار جنگل در امتداد رودخانه ويندينگ ساليونكا و چهار كيلومتر از محل اقامتش در تسارسكويي سيلو را به پسرش پاول اول و عروسش ماريا فيدورونا اهدا كرد. اين كاخ در اين زمين اهدايي قرار دارد.

 

كاخ زمستاني – روسيه

اين كاخ زيبا در بين سال هاي ۱۷۵۴ و ۱۷۶۲ در كنار رودخانه نوا روسيه ساخته شده است. نماي آن تركيبي از رنگ هاي سفيد و سبز است كه زيبايي خاصي به آن داده است. امروزه اين كاخ در قلمرو موزه آرميتاژ روسيه قرار دارد و مجموعه اي استثنايي از نقاشي با بيش از ۳۰۰ پرتره از رهبران روسيه را دارا مي باشد.

 

كاخ الكساندر – روسيه

اين كاخ در پارك الكساندر قرار دارد و به سفارش كاترين كبير براي هديه ازدواج نوه مورد علاقه اش و امپراتور آينده روسيه پرنس الكساندر اول ساخته و در سال ۱۷۹۶ تكميل شده است. امروزه اين كاخ براي نمايش سال هاي آخر روسيه تزاري اختصاص داده شده است. به همين منظور قسمت هاي از اتاق پذيرايي و مطالعه نيكلاي دوم و اتاق نقاشي الكساندر اول بازسازي شده اند.

 

كاخ آنيچكوف – روسيه

قدمت اين كاخ به اواسط قرن هجدهم بر مي گردد و نام خود را از پلي به همين نام كه در نزديكي آن قرار دارد، گرفته است. پس از انقلاب اكتبر، كاخ تبديل به موزه شهر شد.

 

كنيسه بزرگ ادموند جي سفرا – روسيه

دومين كنيسه بزرگ در كل اروپاست كه طي سال هاي ۱۸۸۰ – ۱۸۸۸ ساخته شده است و برجي به ارتفاع ۵۰ متر و ظرفيت ۱۰۰۰ نفر را دارد. پس از اهدا حدود پنج ميليون دلار توسط سفرا در سال ۱۹۹۹، نام اين خانواده به آن اضافه شد.

 

كاخ منشيكوف – روسيه

اين كاخ در اوايل دهه ۱۷۰۰ ساخته شده و بخش مهمي از تاريخچه شهر سن پترزبورگ روسيه را در بر دارد و اولين ساختمان سنگي شهر است كه از سال ۱۹۸۱ بعنوان موزه عمومي – شعبه موزه آرميتاژ – در شهر خدمت مي كند. لين كاخ داراي نماي زرد و سفيد و سالن رقصي در داخل است. الكساندر منشيكوف ۱۶۷۳-۱۷۲۹ يكي از دوستان صميمي پطر كبير بود كه از جانب وي در سال ۱۷۰۷ عنوان دوك به او اعطا گرديد و همچنين استاندار سن پترزبورگ شد.

 

كاخ مرمر – روسيه

اين كاخ يكي از اولين كاخ هاي ساخته شده به سبك نئو كلاسيك در شهرسن پترزبورگ روسيه است. در ساخت آن بيش از سي نوع سنگ مرمر مختلف استفاده شده، اسم كاخ مرمر به همين دليل به آن داده شده است. اين كاخ به دستور كنت گريگوري ارلف Count Grigory Orlov  در سال ۱۷۶۸ توسط آنتونيو رينالدي Antonio Rinaldi  ساخته شده است. در اين مكان، موزه رهبر قبلي اتحاد جماهير شوروي ( روسيه كنوني )، ولاديمير لنين وجود دارد.

 

قلعه پيتر و پل – روسيه

اين قلعه براي حفظت شهر در برابر تهاجم احتمالي سوئد در سال ۱۷۰۳ توسط پطر كبير پايه گذاري شد و ساخت آن بر اساس طرح دومنيكو ترازيني Domenico Trezzini معمار سوئيسي – ايتاليايي است و ساخت آن طي سال هاي ۱۷۰۶ – ۱۷۴۰ طول كشيد.

 

ستون الكساندر – روسيه

در خارج از كاخ زمستاني قرار دارد. اين برج گرانيتي داراي ۴۷ متر ارتفاع بوده و بيانگر پيروزي روسيه در برابر ناپلئون مي باشد. ستون الكساندر در تابستان ۱۸۳۴ پرده برداري شد.

 

سوار كاري از جنس  برنز – روسيه

بناي يادبودي از بنيان گذار شهر سن پترزبورگ؛ پطر كبير، كه در ميدان سناتسكايا پلوشاد روبروي رودخانه نوا واقع شده و توسط اداره نيروي دريايي، كليساي جامع سن اسحاق و ساختمان مجلس سناي سابق و شوراي مذهبي – مدني هيئت حاكمه پيش از انقلاب كمونيستي، احاطه شده است. اين بنا به دستور ملكه كاترين، به منظور تكريم پطر كبير، ساخته شد.

 

بناي يادبود كاترين كبير

واقع در ميدان اوستروفسكي Ostrovsky است و به شكوه و جلال روسيه ، ملكه كاترين تقديم شده است كه توسط مردان و زنان برجسته زيادي از دربار سلطنتي احاطه شده است.

 

تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۴۱:۵۹ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت دوم

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت دوم

 

با سلام، در اين قسمت به ادامه بررسي قسمت دوم موزه هاي شهر سن پترزبورگ ( روسيه ) مي پردازيم. اميدواريم اين اطلاعات، كمك كوچكي به دوستان و عزيزاني كه در تور روسيه ثبت نام كرده اند و يا هموطنان عزيزي كه قصد سفر به روسيه را دارند كند.

 

موزه حيات وحش – روسيه

دانشكده علوم جانور شناسي روسيه ، مسئول موزه حيات وحش است. اين موزه در سد يونيورسيتتكايا امبنك منت واقع شده است و يكي از ۱۰ موزه بزرگ تاريخ طبيعي دنيا است. در اين موزه بيش از ۱۷ ميليون قطعه وجود دارد ولي تنها ۵۰۰ هزار قطعه در ساختمان متعلق به قرن نوزدهم آن، قابل نمايش است. در اين نمايشگاه، تنوعي از دايناسور عظيم، اسكلت هاي نهنگ و همچنين مجموعه اي منحصر به فرد از پروانه ها وجود دارد. اين موزه از مجموعه اصلي جانور شناسي كانست كامر شكل گرفته كه در سال ۱۸۳۲ در روسيه تاسيس شد و در سال ۱۸۳۸ به روي عموم باز شد. اين موزه از سال ۱۸۹۸ در مكان امروزي خود در كشور روسيه مشغول به فعاليت مي باشد.

 

موزه راه آهن – روسيه

بدون شك بهترين موزه راه آهن در روسيه است. از زماني كه اولين لوكوموتيو بخار روسي توسط خانواده چرپانوف ساخته شد تا زماني كه راه آهن هاي جديد و موتورهاي مدرن به بازار آمدند. نقشه و تصاوير خطوط راه آهن و توسعه آن در روسيه در آن موجود است. يكي از مهم ترين مدل هاي موجود در اين موزه، يكي از ايستگاه هاي باربري با واگن هاي آن است.

 

موزه حصار لنينگراد – روسيه

اين موزه كوچك ولي بي نهايت تاثر آور ، ياد آور دلخراش ترين دوران اين شهر يعني محاصره ۹۰۰ روزه لنينگراد ( سن پترزبورگ كنوني ) در جنگ جهاني دوم توسط آلمان نازي است. در طول اين دو سال و نيم محاصره، مردم شهر لنينگراد روسيه محروميت هاي شديد و بمباران هاي زيادي را تحمل كردند. در طول اين محاصره، چند صد هزار نفر  جان خود را از دست دادند و فداكاري و استقامت فوق العاده بازماندگان، بعث غرور و همچنين اندوه عظيمي شده است. اين موزه ياد آور خاطرات اين دوران سخت در روسيه است.

 

موزه تاريخ سن پترزبورگ – روسيه

ابتدا نام آن موزه تاريخ لنينگراد بود. در سال ۱۹۳۸ موزه تاريخ و تمدن لنينگراد نام گرفت. اين موزه بيش از يك ميليون شئ از جمله مجموعه اي از اسناد معماري، عكس و نقشه از شهر سن پترزبورگ در قرون ۱۸ تا ۲۰ دارد.

 

موزه ادوات، طرح ها و علائم نظامي – روسيه

اين موزه متعلق به ارتش و موزه توپخانه معروف است. در سال ۱۸۶۹ توسط پطر اول، كلكسيوني از تجهيزات نظامي روسي و خارجي، يونيفرم ها و مدال ها، در قلعه پيتر و پل واقع در حاشيه سمت راست رودخانه نوا نزديك به پارك الكساندر گرد آوري شد و در سال ۱۷۰۳ موزه در روسيه تاسيس شد.

 

موزه مردم شناسي – روسيه

مجاور موزه روسي در كاخ ميخائيلوفسكي است. اين موزه با نمايش جالب و آموزنده از سنن و البسه گروه هاي نژادي مختلف، در سرزمين هاي امپراطوري سابق روسيهتاسيس شد. همان طور كه امپراطوري بريتانيا، نژاد هاي مختلفي را از سراسر دنيا نزد هم گرد آورد، امپراطوري روسيه نيز در قرن ۱۸ و ۲۰، مردمي را متحد ساخت كه در محدوده بيت درياي بالتيك در غرب تا اقيانوس آرام در شرق زندگي مي كردند. روش زندگي اين مردم در كارها هنري آنها موثر بود كه در اين موزه نشان داده شده است. در اين موزه مجموعه هاي جالبي در مورد فرهنگ و تاريخچه روسيه ، اكراين، بلاروس، قبايل قفقاز، آسياي مركزي و سيبري وجود دارد

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۹:۵۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها – قسمت اول

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – موزه ها قسمت اول

 

بسياري شهر سن پترزبورگ روسيه را شهر موزه ها مي نامند. پطر كبير موزه كانست كامرا را بعنوان اولين موزه تاسيس كرد و شهر سن پترزبورگ روسيه اكنون به داشتن بيش از دويست موزه از موزه هرميتاژ يا آرميتاژ – يكي از مشهورترين موزه هاي جهان – تا موزه هايي كوچك به خود مي بالد. بعضي از مهمترين موزه هاي شهر سن پترزبورگ روسيه عبارتند از :

 

موزه آرميتاژ – روسيه

موزه آرميتاژ واقع در سن پترزبورگ روسيه ، با ۳ ميليون اثر هنري يكي از بزرگترين موزه هاي جهان و از قديمي ترين گالري هاي هنري و موزه هاي تاريخ و فرهنگ بشري در جهان است.

در سال ۱۷۶۴، كاترين كبير با خريد بيش از ۲۰۰ نقاشي در اروپا، جمع آوري اين مجموعه مشهور را در روسيه آغاز كرد. سفراي روس در كشورهاي مختلف ماموريت يافتند بهترين مجموعه هاي هنري ارائه شده براي فروش – مانند مجموعه هاي برول سياستمدار ايالت زاكسن آلمان، كروزا، كلكسيونر فرانسوي و نگارخانه والپول در انگلستان – بودند.

كاترين كبير، نگارخانه خود را گوشه عزلت يا خلوتگاه خود مي ناميد زيرا تنها افرادي انگشت شمار اجازه ورود و تماشاي آثار موجود در آن را به دست مي آوردند. اين مجموعه كاخي عظيم است كه شامل موزه اي از جالب ترين مجموعه هاي تاريخي با بيش از سه ميليون شي از سراسر دنيا مي باشد و برجسته ترين جاذبه گردشگري درسن پترزبورگ ( روسيه ) محسوب مي شود. اين موزه مجموعه آثار متعددي دارد كه از جمله آنها مي توان به نشان ها، البسه و جواهرات سلطنتي روسيه ، مجموعه متنوعي از جواهرات ساخته فابرژه و بزرگ ترين كلكسيون موجود در جهان از طلاي باستاني متعلق به اروپاي شرقي و آسياي غربي اشاره كرد.

در اين موزه آثار ارزشمندي از رامبراند، داوينچي، ميكل آنژ، روبن و ساير نقاشان دوره رنسانس وجود دارد مجموعه عظيم آرميتاژ روسيه در شش بنا به نمايش گذاشته شده است. بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است. موزه آرميتاژ شعبه هاي بين المللي در لاس و گاس، آمستردام و لندن نيز دارد.

 

كانست كامرا – روسيه

اين مجموعه با گردآوري حدود دو ميليون نمونه از سراسر دنيا، در سال ۱۷۱۴ در روسيه توسط پتر كبير شروع به فعاليت نمود و در سال ۱۷۲۷ بناي آن تكميل شد. اين موزه به عنوان اولين موزه در روسيه محسوب مي شود كه امروزه به شكل موزه بزرگ انسان شناسي و نژاد شناسي پتر كبير تكامل يافته است. اين موزه مقابل كاخ زمستاني موزه آرميتاژ قرار دارد.

 

موزه روسيه

موزه بسيار بزرگي از هنرهاي بزرگ روسيه است. اين موزه در تاريخ ۱۳ آوريل (۲۴ فروردين) سال ۱۸۹۵ همزمان با تاجگذاري نيكولاي دوم و در جشن يادبود پدرش، الكساندر سوم احداث شد. ساختمتن اصلي، يعني كاخ ميخائيلوفسكي، مكاني براي نمايشگاه هاي اصلي است و موزه روس نيز بر نمايشگاه هاي موقت و دائمي كه در كاخ هاي استروگانوف و ماربل و قلعه ميخائيلوفسكي بر پا مي گردد، نظارت مي كند.

 

موزه مركزي نبروي دريايي – روسيه

اين موزه در بخش شرقي جزيره واسيليوفسكي قرار دارد – در ساختمان سابق اوراق بهادار – يكي از قديمي ترين موزه هاي روسيه و يكي از بزرگ ترين موزه هاي نيروي دريايي دنيا است. اين موزه رسما در سال ۱۷۰۹ در روسيه ( سن پترزبورگ ) شروع به فعاليت نمود و روايت هاي جالبي از رشد و توسعه و موفقيت هاي نيروي درياييروسيه را نقل مي كند.

با بيش از ۸۰۰ هزار شي و برخي از خاطرات جالب پرسنل نيروي دريايي روسيه ، تسليحات، تجهيزات دريايي و نقاشي هاي تاريخي و قابل توجه هنرمندان به چشم مي خورد. وجود قايق پتر كبير كه به پدر بزرگ نيروي دريايي روسيه معروف است از افتخارات آن است. در همين قايق بوده كه پتر كبير قايق راني و ساخت قايق را فرا گرفته است و نهايتا منجر به تاسيس نيروي دريايي روسيه شده است. بناي اين موزه بيانگر معماري قديمي يونان است كه بين سال هاي ۱۸۰۵ تا ۱۸۱۰ توسط توماس  دوتومون طراحي شده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۲۸:۳۴ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – اماكن مذهبي

روسيه – مناطق ديدني سن پترزبورگ – اماكن مذهبي

 

مسجد سن پترزبورگ – روسيه

هنگامي كه در سال ۱۹۱۳ مسجد سن پترزبورگ در روسيه افتتاح شد؛ بزرگ ترين مسجد در اروپا محسوب مي شد، با مناره هايي به ارتفاع  ۹۴ متر و گنبدي جذاب كه ۳۹ متر ارتفاع دارد. اين مسجد در مركز شهر سن پترزبورگ و در ساحل رودخانه واقع شده، گنبد لاجوردي رنگ آن از روي پل تثليت بر روي رودخانه نوا ( روسيه ) قابل رويت مي باشد. اين مسجد بزرگ، مي تواند پذيراي پنج هزار نمازگزار روسي باشد.

 

كليساي جامع سن اسحاق – روسيه

در نزديكي نيروي دريايي روسيه قرار گرفته است. اين كليسا در سال ۱۸۱۸ در روسيه و در شهر سن پترزبورگ ساخته شده است و بزرگ ترين كليساي ارتودوكس شرقي در زمان تكميل و يكي از جاذبه هاي شهر سن پترزبورگ و روسيه است. گنبد اين كليسا با ۱۰۱/۵ متر ارتفاع، سومين گنبد بلند در دنيا است. مردم براي ديدن چشم اندازي زيبا از شهر به بالاي اين كليسا مي روند، از روي گنبد آن مي توتنيد منظره بسيار زيبايي از شهر را پيش چشم داشته باشيد، البته براي كساني كه مايلند از سيصد پله بالا بروند.

اين كليسا به سنت اسحاق از دالماتيا اختصاص داده شده كه شخصي مقدس و حامي پطر كبير بوده كه در روز جشن به دنيا آمده است.

 

كليساي مسيح خونين – روسيه

اين كليساي زيباي روسي كه با چندين مناره و گنبد كوچك به سبك سنتي ساخته شده، در نقطه اي قرار دارد كه سزار الكساندر دوم در سال ۱۸۸۱ ( روسيه ) در آن خودكشي كرد. داخل آن علاوه بر داشتن نقاشي هاي متعدد به طرز بسيار استادانه اي توسط ۶۰۰۰ كاشي، تزئين شده است.

 

كليساي جامع كازان – روسيه

نماي بيروني آن به سبك نئو كلاسيك و بسيار زيبا مي باشد و نماي داخل نيز به طرز جالبي آراسته شده است. مقبره ژنرال ميخائيل كوتوزوف قهرمان جنگ سال ۱۸۰۱۲ با ناپلئون، در آنجا واقع شده است.

 

صومعه الكساندر نوفسكي – روسيه

در انتهاي شرقي خيابان نوفسكي نزديك رودخانه نوا قرار گرفته است. گورستان تيخويينگ نيز در اين مكان واقع شده كه آرامگاه هاي آهنگسازان مشهور جهان همچون چايكوفسكي، ريمسكي-كورساكوف، موزرگسكي و بورودين و نيز نويسندگاني چون فئودر داستايوفسكي و ساير اشخاص معروف روسي را در خود جاي داده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۱۰:۲۸ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – تور روسيه – بررسي موزه آرميتاژ

موزه ارميتاژ (Hermitage Museum) واقع در سن پترزبورگ روسيه ، با ۳ ميليون اثر هنري (كه البته همه به طور همزمان نمايش داده نميشوند)، يكي از بزرگترين موزه هاي جهان و از قديميترين گالريهاي هنري و موزه هاي تاريخ و فرهنگ بشري در جهان است.
بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است.
مجموعه عظيم ارميتاژ در شش بنا به نمايش گذاشته شده است. بناي اصلي قصر زمستاني نام دارد و در گذشته محل سكونت رسمي تزارهاي روسيه بوده است. موزه ارميتاژ شعبه هايي بين المللي در آمستردام، لندن و لاس وگاس نيز دارد. از جمله هنرمنداني كه آثارشان نقاط قوت مجموعه هنر غرب در موزه ارميتاژ هستند، ميتوان به ميكل آنژ، لئوناردو داوينچي، روبنس، ون دايك، رامبراند، رودن، مونه، سزان، ون گوگ، گوگن و پيكاسو اشاره كرد.
البته اين موزه مجموعه آثار متعددي دارد كه از جمله آنها ميتوان به نشانها، البسه و جواهرات سلطنتي، مجموعه متنوعي از جواهرات ساخته فابرژه (Fabergé) و بزرگترين كلكسيون موجود در جهان از طلاي باستاني متعلق به اروپاي شرقي و آسياي غربي اشاره كرد.

پيدايش موزه آرميتاژ روسيه

 

در سال ۱۷۶۴، كاترين كبير با خريد بيش از دويست نقاشي در اروپا، جمع آوري اين مجموعه مشهور را آغاز كرد. سفراي روس در پايتختهاي بيگانه مامور يافتن بهترين مجموعه هاي هنري ارايه شده براي فروش- مانند مجموعه هاي برول (Brühl) سياستمدار ايالت ساكسوني (Saxony) آلمان، كروزا (Crozat) ، كلكسيونر فرانسوي و گالري والپول (Walpole) در انگلستان –بودند. كاترين كبير، گالري خود را (my hermitage) (گوشه عزلت يا خلوتگاه خود) ميناميد زيرا تنها افرادي انگشت شمار اجازه ورود و تماشاي آثار موجود در آن را به دست مي آوردند.
او در يكي از نامه هاي خود با تاسف چنين گفته است:” تنها موشها و من ميتوانيم تمام اين [زيباييها] را تحسين كنيم.” كاترين تئاتر خصوصي خود را كه در نزديكي گالري و در طي سالهاي ۱۷۸۳ و ۱۷۸۷ ساخته شده بود نيز، ارميتاژ ميناميد.

 توسعه در قرن نوزدهم

به تدريج، كلكسيونهاي سلطنتي با آثار باستاني و فرهنگي يونان و سيت كه در طي حفاريهاي انجام شده در پرشچپينا (Pereshchepina)، پازيريك (Pazyryk) و ديگر مقابر باستاني كه در جنوب روسيه يافته شده بود، غني تر شد. به اين ترتيب ايجاد يكي از غني ترين مجموعه هاي طلاي باستاني آغاز شد. اين مجموعه اكنون شامل بخش قابل توجهي از گنجهاي تروا است كه توسط هاينريش اشلايمن (Heinrich Schliemann) كشف و از زير خاك خارج شد و در سال ۱۹۴۵ توسط ارتش سرخ از موزه برلين ضبط گرديد.
تزار نيكولاس اول براي جاي دادن مجموعه در حال توسعه عتيقه جات يونان، روم و مصر از معمار سبك نئوكلاسيك آلماني به نام ليو فون كلنز (Leo von Klenze) خواست تا بناي موزه عمومي را طراحي كند. اين بنا كه در سال ۱۸۵۲ براي بازديد عموم گشوده شد، به احتمال بسيار اولين گالري در اروپاي شرقي است كه از ابتدا به همين قصد طراحي و ساخته شده است.
همچنان كه تزارهاي روس به توسعه مجموعه هنري خود مشغول بودند، آثار متعددي از داوينچي، يان ون ايك (Jan van Eyck) و رافائل در ايتاليا خريداري شدند. بزرگترين مجموعه آثار رامبراند در جهان نيز متعلق به موزه ارميتاژ است.

 

 فراز و نشيبهاي قرن بيستم

در طي انقلاب روسيه در سال ۱۹۱۷، موزه سلطنتي ارميتاژ جزو اموال خصوصي اعلام شد. پس از ملي شدن مجموعه هاي هنري عمومي ملي، دامنه آثار موجود در موزه وسعت بيشتري يافت. به خصوص ورود هنر مدرن از كلكسيونهايي چون مجموعه هنري سرگئي شكوكين (Sergei Shchukin) و ايوان موروزوف (Ivan Morozov) بسيار جالب توجه بود.
از جمله آثار اضافه شده به موزه ميتوان از اكثر آثار سالهاي اخير گوگن، ۴۰ اثر سبك كوبيسم پيكاسو و آثاري مشهور از بزرگان هنر مدرن مانند تابلو ” رقص” La danse اثر ماتيس و “كافه شبانه” (Night Café) اثر ون گوگ اشاره كرد.
حكومت شوروي  توجه چنداني به نگهداري از هنر “منحط طبقه بورژوا” نداشت. به دستور استالين تعدادي از با ارزشترين آثار موجود در موزه ارميتاژ در خارج از كشور به فروش رسيد. از جمله اين آثار ميتوان شاهكارهاي بي رقيبي چون (Alba Madonna) اثر رافائل، “ونوس در مقابل آينه” (Venus with a Mirro) اثر تيشين (Titian) و”بشارت” (Annunciation) اثر ون ايك را نام برد.
بسياري از اين آثار كه توسط اندرو ملون (Andrew Mellon) تهيه شد، اكنون هسته مركزي گالري هنر ملي (National Gallery of Art) در واشنگتن را تشكيل داده است. از ديگر موارد از دست رفته موزه كه البته موارد مشابه آنها يافت ميشود ميتوان به هزاران اثر هنري كه از موزه ارميتاژ خارج شده و به موزه پوشكين در مسكوو موزه هاي ديگري در سراسر اتحاد شوروي فرستاده شد اشاره كرد.
تعدادي از كلكسيونهاي موزه نيز در طي محاصره لنينگراد در جنگ جهاني دوم، هنگامي كه ساختمان موزه به عنوان پناهگاه در مقابل حمله هوايي استفاده شد، قرباني بمباران شد.
اين دوره غم انگيز در تاريخ موزه ارميتاژ در سال ۱۹۴۵ به پايان رسيد. در اين زمان دولت كوشش ميكرد با انتقال دادن تعدادي از آثار هنري به موزه كه در طي جنگ جهاني دوم توسط ارتش سرخ از آلمان تصرف شده بود، خسارات وارده را جبران كند. گرانقيمت ترين بخش اين غنيمت جنگي نقاشيهاي هنرمندان امپرسيونيست بود كه از مجموعه هاي خصوصي طبقه ممتاز آلمان به دست آمده بود.
اين نقاشيها تا سال ۱۹۹۵ كه موزه آنها را در معرض ديد عموم قرار داد، گمشده تلقي ميشدند. به گفته دولت روسيه اين آثار تنها ميتوانند بخش كوچكي از خسارات جبران ناپذيري كه تهاجم آلمان به ميراث فرهنگي روسيه وارد كرده اند- از جمله تخريب كامل كاخها و باغهاي پترهوف (Peterhof) و تزارسكو سلو (Tsarskoe Selo) را جبران كند. از طرفي دولت روسيه قانوني را تصويب كرد كه به موجب آن بازگرداندن اين آثار به صاحبان قبلي آن ممنوع اعلام شده است زيرا اين افراد به خاطر تامين هزينه رژيم نازي گناهكار شناخته شده اند.

 ورود به قرن ۲۱

در سالهاي اخير، ارميتاژ بيش از پيش توسعه يافته و عمارت ستاد فرماندهي را نيز در بر گرفه است و به انجام پروژه هاي بزرگي در خارج از كشور نيز پرداخته است كه موزه ارميتاژ گوگنهايم (Guggenheim Hermitage Museum) در لاس وگاس، اتاقهاي ارميتاژ در عمارت سامرست (Somerset House) در لندن و ارميتاژ آمستردام در هلند از آن جمله اند.
مقامات موزه در ماه جولاي سال ۲۰۰۶ اعلام كردند كه ۲۲۱ فقره آثار كوچك مانند جواهرات، شمايلهاي ارتودوكس، ظروف نقره و اشيائي با ميناكاري فراوان از موزه به سرقت رفته است. ارزش اين اشياء كه تا كنون يافته نشده اند، ۵۴۳ هزار دلار برآورد شده است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

Http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۸:۰۹:۵۱ توسط:مركز تور ايران موضوع: