تورهاي مسافرتي تورهاي مسافرتي .

تورهاي مسافرتي

جمعيت و پرچم روسيه

درود فراوان به همه علاقه مندان سفر به روسيه .

به درخواست اعضاي تور روسيه در سال ۹۳ در مورد جمعيت و پرچم اين كشور توضيحاتي به استحضار شما عزيزان ميرسانيم.

جمعيت روسيه :

 

جمعيت روسيه در سال ۲۰۱۰ در حدود ۱۴۲ ميليون نفر بوده كه در رده نهم دنيا قرار ميگيرد. جمعيت روسيه دو ويژگي مهم دارد :

 

  • اول اين كه رشد جمعيت روسيه منفي ميباشد بدين معني كه در سال ۲۰۱۰ ، نرخ رشد جمعيت منفي ۰/۴۷ درصد است كه به معني كاهش حدود ۶۵۵ هزار نفر از جمعيت اين كشور در هر سال ميباشد .
  • دوم اين كه تعداد افراد زير ۲۰ سال در اين كشور بسيار كم ميباشد و اين نشان ميدهد كه متوسط سن مردم روسيه بالاست و يا به عبارتي جمعيت روسيه در حال پير شدن است .

 

تراكم جمعيت روسيه  :

 

طبق آمار سال ۲۰۱۰ ، تراكم جمعيت روسيه ۸/۳ نفر در هر كيلومتر مربع بوده است كه از اين لحاظ در رده دويست و هفدهم دنيا قرار ميگيرد . از كل جمعيت اين كشور ، ۹۹/۴ درصد با سوادند كه از اين نظر روسيه در رده ششم دنيا قرار ميگيرد .

 

پرچم روسيه  :

 

پرچم روسيه يا پرچم رسمي دولت هاي فدرال روسيه يك پرچم مستطيل شكل سه رنگ با سه زمينه افقي مساوي است ، سفيد در بالا ، آبي در وسط و قرمز در پايين. اين پرچم ابتدا به عنوان نشاني براي بازرگانان و كشتي هاي جنگي به كار مي رفت و در سال ۱۸۹۶ رسمي شد و دولت هاي موقت روسيه همچنان به استفاده از آن ادامه مي دادند و حتي پس از واژگوني تاج و تخت تزار در جريان انقلاب فوريه تا انقلاب اكتبر ، باز هم اين پرچم جايگزيني نيافت . از زمان بولشويك ها به بعد ، پرچم كاملا قرمز از سنبل كمونيستي ، بر آن پرچم سه رنگ ارجحيت يافت . در سال ۱۹۹۱ و پس از سقوط اتحاد جماهير شوروي ، در دولت جديد روسيه فدرال ، مجددا پرچم سه رنگ به رسميت شناخنه شد . در سال ۱۹۹۳ پرچم قديمي دستخوش تغييراني جزئي شد و از سال ۲۰۰۰ رسمي شده است .

در پرچم روسيه از سه رنگ پان – اسلاويك كه منظور سه رنگ قرمز ، سفيد و آبي است ، استفاده شده است . با وجود اينكه نظريه هاي متفاوتي در مورد ريشه و علت انتخاب رنگ ها وجود دارد در حال حاضر هيچكدام كاملا پذيرفته نيستند . درقوانين روسي هيچ گونه معناي رسمي براي اين رنگ ها تعيين نشده است .

نقل قول است كه سه رنگ اين پرچم اقتباس از نشان خانوادگي قلمروي دوك هاي روسي است كه مجسم كننده سنت جورج با زهي سفيد است ، در حالي كه سوار بر اسبي سفيد بوده ، شنلي آبي برتن دارد و سپري آبي رنگ با زمينه قرمز به دست گرفته است. به روايت ديگر ، اين سه رنگ مظهري از رداي بلند مريم مقدس – حاميروسيه است .

 

با اين حال تفسيري ديگر نيز بر مفهوم اين رنگ ها وجود دارد كه بر اساس آن ، ترتيب قرار گرفتن رنگ ها نمايانگر سيستم اجتماعي روسيه در زمان تزار است :

سفيد نمايانگر خدا ، آبي بيانگر تزار و قرمز رعيت است . تفسير رايج ديگر در مورد رابطه رنگ ها با بخش هاي اصلي امپراطوري روسيه اين است كه : سفيد نمايانگر بلاروس ، آبي نمايانگر اُكراين يا روسيه كوچك يا مالوروژيا و قرمز نمايانگر روسيه كبير ميباشد .

بنا به تعبيري متفاوت ، سفيد به معني آينده و روشن ، آبي به معني حال مبهم و قرمز به معني گذشته اي خونين است .

سنبل كشور روسيه ، عقاب دو سر بيزانسي است كه با سنت جورج مسكو و نشان خانوادگي اش تركيب شده است و اين سنبل ها مربوط به دوران دوك نشيني شهر مسكو است . پرچم روسيه در اواخر دوره تزار هاي روسيه ظهور يافت و در بسياري از مناطق امپراطوري وسيع روسيه استفاده مي شد .

شعار امپراطوري روسيه و شعار شوروي سابق اكنون با يكديگر متفش شده اند و تا كنون رسما جايگزين تازه اي براي آنها نعرفي نشده است .

علامت داس و چكش و نشان هاي دولتي شوروي سابق ، همچنان به صورتي فراگير در بيشتر شهر هاي روسيه به عنوان بخشي از تزئينات معماري مشاهده ميشوند .



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۲۱:۴۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – سن پترزبورگ – تحصيلات و اقتصاد

روسيه – سن پترزبورگ – تحصيلات و اقتصاد

 

تحصيلات در سن پترزبورگ

سن پترزبورگ يكي از زيبا ترين شهرهاي روسيه همواره در زمينه علوم و تعليم و تربيت در روسيه پيشرو بوده است. بزرگ ترين موسسات آموزش عالي در سن پترزبورگ شامل: دانشگاه دولتي سن پترزبورگ ، دانشگاه پلي تكنيك سن پترزبورگ و دانشگاه هرزن مي باشد. همچنين شعبه مركزي دانشكده علوم روسيه به نام كانست كامرا در سن پترزبورگ است.

 

اقتصاد شهر سن پترزبورگ

سن پترزبورگ، يك گذرگاه اصلي تجاري، مركز مالي، صنعتي و تجارت تخصصي نفت و گاز در روسيه است. كشتي سازي، برق و الكترونيك، كامپيوتر و نرم افزار، ماشين سازي، توليد ماشين آلات سنگين و وسائل حمل و نقل شامل تانك و تجهيزات نظامي، استخراج و ذوب انواع فلزات، صنايع و لوازم دارو سازي و مواد شيميايي، چاپ و نشر، صنايع غذايي، صنايع پوشاك و نساجي از صنايع مهم شهر مي باشند. شهر سن پترزبورگ در در صنعت خودرو سازي روسيه مطرح و پيشگام بوده و دو كارخانه لنسر و روسو-بالتيك در اوايل قرن بيستم در اين شهر فعاليت داشته اند.

 

ساخت تجهيزات توليد برق از صنايع اين شهر است. به طوري كه طبق برخي گزارشات، ده درصد از توربين هاي توليد برق جهان در مجتمع LMZ ساخته مي شوند.

اصلي ترين كارخانجات محلي سن پترزبورگ عبارتند از:

 

كشتي سازي نيروي دريايي

كشتي سازي درياي بالتيك

لومو – سازنده لوازم چشم پزشكي

كارخانه كيروف: كارخانه خودرو سازي كه از دهه ۱۸۰۰ كار خود را با توليد و ساخت گلوله شروع نموده است؛

كارخانه ساخت لوازم الكتريكي الكتروسيلا  ELektrosila.

 

و نيز از ميان ساير شركتهاي بين المللي و روسي، اين سه شركت ذيل در سن پترزبورگ به ثبت رسيده است:

۱- شركت حمل و نقل دريايي سوفكومفلات كه از سال ۱۹۹۵ شروع به كار كرده است.

۲- شركت سوخت پترزبورگ.

۳-شركت پتروشيمي سيبور.

 

سن پترزبورگ سه بندر باري بزرگ دارد: بندر بولشوآ، بندر كرونستاد و بندر لومونوسوف. كشتي هاي تفريحي و بين المللي كروز، در بندر مسافري وكزال مورسكوي در جنوب غربي جزيره وكزال مورسكوي فعاليت مي كنند. در سال ۲۰۰۸، دو تا از نخستين لنگرگاه ها در بندر مسافري  جديد در غرب جزيره ساخته  شدند. اين بندر جديد، مركز دريايي شهر محسوب وي شود و پروژه رو به پيشرفتي است كه تا سال ۲۰۱۰، هفت لنگرگاه در دست ساخت داشت.

در دو سوي رودخانه نوا ، سيستم بندرهاي رودخانه اي، به شبكه بندرهاي دريايي متصل شده است. اين به هم بستگي موجب شده تا سن پترزبورگ رابط عمده ميان دريايي بالتيك و الباقي روسيه از طريق مسير آبي ولگا-بالتيك باشد.

 

در سال ۱۷۲۴ ضرابخانه سن پترزبورگ به نام مونتني ديور، تاسيس شد كه از بزرگ ترين ضرابخانه هاي دنياست و در آن سكه ها، مدال ها و نشان هاي روسي ضرب مي شوند. يك كارخانه بزرگ قالب سازي به نام مانيومنت اسكالپچر نيز در اين شهر وجود دارد كه سازنده بناها و تنديس هاي ياد بود مي باشد. در اين كارخانه مجسمه و نمادهاي ساخته مي شوند كه امروزه زينت بخش پارك ها و بسياري ديگر از مكان هاي سن پترزبورگ است.

در  سال ۲۰۰۷، شركت خودرو سازي تويوتا يا پنج ميليارد دلار سرمايه، در منطقه شوشاري، در حومه شهر سن پترزبورگ ، كارخانه اي احداث نمود. شركت هاي بزرگ جنرال موتور، هيوندا و نيسان نيز به منظور احداث كارخانه اتومبيل سازي در سن پترزبورگ ، قرار دادهاي با دولت روسيه امضا كرده اند. در طي دهه اخير، صنايع خودرو سازي و ساخت لوازم خودرو، پيشرفت شاياني در اين شهر كرده است. عمران و شهر سازي دومين صنعت بزرگ روسيه مي باشد كه در سن پترزبورگ نيز فعال است و شامل جاده سازي، ساخت مسكن و مراكز تجاري مي باشد.

 

تور روسيه – روسيه – سفر به روسيه

Http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۲۰:۴۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

مركز تخصصي سفر به هند

درباره ما

 

مركز تخصصي سفر به هند با تكيه بر بيش از ۲۵ سال سابقه مديران خود در صنعت گردشگري و با استفاده از پرسنل كارآزموده از سال ۱۳۶۹ با ياري ايزد مننان شروع به فعاليت نموده است. اين مركز هدف خود را ارئه خدماتي جامع و تخصصي در حوزه تور هاي مسافرتي كشور هند قرارداده است. مديران و پرسنل اين مركز همواره با جديت و دلسوزي به دنبال ارائه بهترين خدمات با سهل ترين شرايط ومناسب ترين نرخ ها براي علاقه مندان سفر به هند هستند. لازم به ذكر است كه اين مجموعه تنها مركز تخصصي سفر به هند در ايران ميباشد و تور هاي خود را به صورت چارتري و مستقيم و بدون واسطه برگزار مي نمايد و به پشتوانه تعهدات سنگين خود توانسته است به قيمت هاي رقابتي توام با كيفيت ممتاز خدمات دست يابد.

اين مجموعه داراي “مجوز بند ب” ميباشد و تا به امروز افتخارات و تنديس هايي در حوزه گردشگري و مشتري مداري كسب نموده است .

 

مجددا تاكيد ميگردد كه اين مركز تنها مجموعه تخصصي سفر به هند در كشور جمهوي اسلامي ايران ميباشد

براي مشاهده تور هند ميتوانيد به لينك مقابل مراجعه فرماييد ==> تور هند

 

مديران مجموعه :

خلبان جبلي

شماره تماس : ۰۹۱۲۵۴۰۰۶۶۷

ايميل : jebelli@india-tour.ir


 

مهندس حميد رمضاني

شماره تماس : ۰۹۳۶۶۸۷۶۴۶۴

ايميل : hamid@india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۷:۵۷ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور هند – جغرافيايي طبيعي – بررسي رودهاي هند

تور هند – جغرافيايي طبيعي – بررسي رودهاي هند

 

در اين قسمت براي آشنايي عزيزان تور هند به بررسي رودهاي كشور هند مي پردازيم.

 

رود خانه ي گنگ Ganges با ۲۴۹۵ كيلومتر طول، از كوهستان هيماليا شروع و به خليج بنگال منتهي مي شود. شهرهاي الله آباد و بنارس در ساحل اين رود قرار دارند. گنگ مادر مقدس ترين رود هند است و هندوها آن را همچون الهه اي، تقديس و عبادت مي كنند. شعب عمده ي رود گنگ عبارتند از: بمونه، گاگره، گندك و كامبي. جمنا يا يامونا Yamuna رود بزرگي است در شمال هند كه از كوه هاي هيماليا سر چشمه گرفته و در جوار شهر الله آباد به رود گنگ متصل مي شود. محل تلاقي اين دو رود، از اماكن مقدس و زيارتگاه پيروان مذهب هندو است.

شهرهاي بزرگي مانند دهلي و آگره و الله آباد در ساحل آن واقع شده اند. رود عظيم ديگري به نام برهماپوترا Brahma Putra با ۲۸۹۰ كيلومتر طول، از ضلع شمال شرقي هيماليا جريان مي يابد و از آسام و بنگال شرقي مي گذرد. اين رود در نزديكي خليج بنگال به رود گنگ مي پيوندد. آبرفت هاي رودخانه اي فراوان اين رود، باعث شده در شمال هند ، بارورترين زمين هاي كشاورزي دنيا به وجود آيد. 

 

پس از حوزه هاي رود گنگ و برهماپوترا، حوزه ي رود گوداوري – بزرگترين رود هند – است كه ۱۰ درصد از مساحت هند را در بر مي گيرد. بعد از آن مي توان به رود هايكريشنا، ماهاندي، كاويري، تاپتي و كائووري اشاره كرد كه از مهم ترين رودهاي منطقه شبه جزيره هند است. رود سند كه بخش عظيم آن در پاكستان امروزي جريان دارد نيز از كوه هاي هيماليا نزديك به منطقه لاداخ هند سرچشمه مي گيرد و از ميان ايالت جامو و كشمير مي گذرد. سند بخش عمده اي از مسير ۲۸۸۰ كيلومتري اش را به سمت جنوب در پاكستان طي مي كند.

 

دره ي حاصلخيز رود سند، خاستگاه بعضي از اولين تمدن هاي شبه قاره بوده و منشا اصلي نام هند است. ايالت پنجاب كه از دو واژه ي پنج آب تشكيل شده، در بخش شمال غربي هند و در مجاورت پاكستان قرار دارد. اين ايالت در ميان پنج رود به نام هاي ۱-جهلم ۲-چناب ۳-راوي ۴-بئاس ۵-ساتلج واقع شده است كه از كوه هاي هيماليا سرچشمه مي گيرند. رود هاي هند ، ساليانه حدود ۱۶۸۳ ميليارد متر مكعب آب حمل مي كنند. حدود ۱۴/۵۰۰ كيلومتر از رود خانه هاي اين كشور، قابل كشتيراني است

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۷:۰۴ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور هند – جغرافيايي طبيعي هند – كوه ها

 

تور هند – جغرافيايي طبيعي هند – كوه ها

 

در اين قسمت براي آشنايي عزيزاني كه در تور هند ثبت نام كرده اند به بررسي كوه هاي هند مي پردازيم.

 

همان طور كه گفته شد، كوهستان هيماليا يكي از چهار منطقه جغرافيايي هند است. كوه هاي هيماليا، هند را از كشورهاي شمالي-كه عبارتند از: چين، بوتان و نپال – جدا مي كند. سلسله جبال هيماليا از سرزمين  پامير در شمال غربي تا سر حد آسام در شمال شرقي به طول ۲۴۱۴ كيلومتر امتداد يافته است. هيماليا به دليل طول و ارتفاعش، سدي طبيعي ميان هند و چين است و تنها رسته كوهي است كه قله هايي با ارتفاع بيش از ۶۹۰۰ متر دارد. چهارده قله در هيماليا بيش از ۷۸۰۰ متر ارتفاع دارند كه مرتفع ترين آنها اورست با ارتفاع ۸۸۸۴ متر، بلندترين قله ي جهان مي باشد كه در نپال واقع شده است.

بعد از آن Q2 يا كا-۲ با ارتفاع ۸۶۱۱ متر در پاكستان و پس از آن سومين قله ي بلند جهان، كانچنجونگا با ارتفاع ۸۵۹۸ متر است. رشته كوهستان شرقي ما بين هند و برمه – كه آن را كوهستان ناگا يا كوهستان پكتي مي نامند – كوهستان نسبتا كوتاهي است كه در شمال به هيماليا مي پيوندد.

 

درقسمت استوايي هند ، در جنوب، جلگه مرتفعي وجود دارد كه در غرب و شرق، منطقه اي كوهستاني را تشكيل مي دهد. اين دو رسته كوه، گات هاي شرقي و غربي نام دارد و ارتفاع آنها در شرق به ۶۰۰ متر و در غرب به ۲۴۴۰ متر مي رسد. گات هاي غربي به موازات خط ساحلي كناره ي درياي عرب امتداد يافته است و به ساحل نزديك ترند؛ در حالي كه گات هاي شرقي از دريا دورترند و دشت ساحلي وسيعي را در طول خط ساحلي جنوب شرقي در كناره ي خليج بنگال به وجود آورده اند.

 

كوه ياتكايي: اين كوه و كوه هاي وابسته به آن، در مرز هند ، بنگلادش و برمه قرار دارند و مجموعا پارواچال يا كوه هاي شرقي ناميده مي شوند.

 

آراولي: ناحيه اي در شمال غربي هند كه از قديمي ترين مناطق كوهستاني جهان است. دامنه كوه هاي آراولي تنها بقايايي از كوه هاي عظيم الجثه هستند كه در دوران ما قبل تاريخ وجود داشته اند و بسياري از قله هاي آن پوشيده از برف و توده هاي غول پيكر و شگفت انگيز يخ است كه منبع تامين بسياري از رودخانه هاي بزرگ است.

 

ويندهيان: اين كوه تقريبا تمام عرض شبه جزيره هند را فرا گرفته است و منطقه اي در حدود ۱۰۵۰ كيلومتر را با ميانگين ارتفاع ۳۰۰ متر در بر مي گيرد.

 

تور هند – تور گوا – تور هندوستان – سفر به هندوستان

http://india-tour.ir



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۶:۳۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور هند – موقعيت جغرافيايي كشور هند

تور هند – موقعيت جغرافيايي كشور هند

 

در اين قسمت به بررسي موقعيت جغرافيايي كشور هند مي پردازيم كه اين امر سبب آشنايي عزيزاني كه در تور هند ثبت نام كرده اند و يا قصد سفر به كشور هند را دارند  مي كند.

 

موقعيت جغرافيايي – تور هند

كشور هند در نيمكره ي شمالي، جنوب آسيا و بين مدار ۸ تا ۳۸ درجه عرض شمالي و نصف النهار ۶۶ تا ۹۷ درجه ي طول شرقي قرار دارد. مساحت هند ۳/۲۸۷/۵۹۰ كيلومتر مربع است. اين كشور از نظر وسعت، هفتمين كشور جهان و مساحت آن تقريبا دو برابر مساحت ايران است.

طول مرزهاي خشكي هند ۱۵۲۰۰ كيلومتر و طول ساحل دريايي آن تقريبا ۵۶۸۶ كيلومتر است. اين كشور از شمال به چين، نپال و بوتان، از شمال شرق به ميانمار يا برمه و بنگلادش، از شرق و جنوب و غرب به اقيانوس هند و از شمال غربي به پاكستان محدود است. بنگلادش، طولاني ترين و بوتان، كوتاهترين خطوط مرزي را با هند دارند.

 

اين كشور از لحاظ خغرافيايي به چهار منطقه تقسيم مي شود:

الف- منطقه كوهستان هيماليا؛

ب- منطقه رود گنگ و شاخه هاي آن؛

ج- منطقه فلات جنوبي؛

د- منطقه بياباني شمال غربي؛

 

آب و هوا

با توجه به اين كه خاك هند از منطقه استوايي آغاز شده و به منطقه معتدل منتهي مي شود و با وجود كوهستان هاي پر برف هيماليا، اين كشور آب و هوايي متنوع ( استوايي، سردسير، پرباران، خشك، سرسبز جنگلي و بياباني ) دارد. اين نوع آب و هوا سه فصل متمايز در سال ايجاد مي كند. در اين كشور، فصل سرما از اكتبر (مهر) تا آخر فوريه (بهمن)، فصل گرما از اول مارس (اسفند) تا آخر ژوئن (تير) و فصل بارش از اول ژوئن تا آخر سپتامبر (شهريور) ادامه دارد.

ميانگين حرارت در شمال هند در آخر زمستان ۱۳ الي ۱۶ درجه ي سانتيگراد و در جنوب هند به ۲۴ درجه ي سانتيگراد مي رسد. دو ماه خرداد و تير اشعه آفتاب بر بيشتر شبه جزيره به طور عمودي مي تابد، گرم ترين ماه هاي سال هستند؛ همچنين گاهي حرارت هوا در ماه خرداد در شمال اين كشور از ۳۸ درخه سانتيگراد تجاوز مي كند.

ريزش باران در اين كشور، تابع وضع مناطق آب و هوايي اين كشور است و ميزان آن از ۱۰۰ ميلي متر (در منطقه راجستان و لاداك) تا ۲۰۰۰ ميلي متر در مناطق سواحل غربي (آسام و بنگال) تفاوت مي كند. در منطقه چراپونجي در ايالت مگالاياي، سالانه حدود ۱۰ متر باران مي بارد. سراسر هند را دو جريان هوايي حامل باران مي پوشاند كه به مونسون معرف است.

به هنگام جريان مونسون در جنوب غربي اي هند ، باران فروان مي بارد. بيشتر باران هاي موسمي از ناحيه ي درياي عمان و ساحل جنوب غربي هند سرچشمه مي گيرد. طبق گزارش فائو FAO متوسط بارندگي در اين كشور، سالانه ۱۴۳۲ ميلي متر است.

 

تور هند – تور گوا

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۵:۳۰ توسط:مركز تور ايران موضوع:

تور هند – نگاهي اجمالي به كشور هند

تور هند – نگاهي اجمالي به كشور هند

 

درود به همه عزيزان و علاقمندان سفر به هند و تور هند . در اين قسمت نگاهي اجمالي و كوتاه به كشور هندوستان مي اندازيم، كه اين امر به دوستاني كه مي خواهند در تور هند ثبت نام كنند و يا قصد سفر به اين كشور زيبا را دارند شناخت كافي مي دهد.

 

تور هند – تور گوا

هند يا بهارات از جمله كشورهاي پر جاذبه اي است كه توجه مردم جهان به ويژه ايرانيان را به خود جلب كرده است. نگاه ايرانيان به هند كه به كشور هفتاد دو ملت شهرت يافته است، متفاوت از ديگران و ريشه در روابط تنگاتنگ تاريخي – فرهنگي اين دو كشور دارد.ايرانيان ساليان متمادي در مديريت اين كشور در كنار سلاطين و حكمرانان هند نقش به سزايي داشته اند كه تاريخ گواه آن است.

 

دوستاني كه توسط تور هند به هندوستان سفر كرده اند به اين امر واقف هستند كه  به دلايل مختلف از جمله قرابت فرهنگي، ايرانيان بسياري به هند مهاجرت كرده اند. از جمله برخي شاعران عصر صفوي كه سبك هندي در شعر پارسي بنيان نهادند. زبان پارسي يكي از زبان هاي متداول هند بوده و تاثير آن امروزه به صورت برگزاري شب شعر پارسي در ايالت شمالي و حتي مركزي مشهود است. زبان فارسي در برخي دانشگاه هاي اين ايالت داراي كرسي و تدريس و مورد استقبال نيز قرار گرفته است.

 

شكر شكن شوند همه طوطيان به هند            زين قند پارسي كه به بنگاله مي رود

از ديد هنري و تور هند و همچنين دوستاني كه توسط تور هند به اين كشور سفر كرده اند تاج محل، معروف ترين و زيباترين بناي هند ، نشان از معماري ايراني دارد. چنانچه در تور هند همراه ما باشيد به اين موضوع پي مي بريد كه تنوع فرهنگي در اين كشور باستاني و بسيار غني را در هيچ كشوري در جهان نمي توان مشاهده نمود. به طور مثال در هند ۱۳ زبان رسمي و دهها زبان غير رسمي رايج است. تنوع اديان نيز در هند زبانزده خاص و عام است.

مسلمانان هند ۱۲ در صد از جمعيت آن را تشكيل مي دهند و آزادانه مراسم خود را برگزار مي كنند. دو كشور مسلمان پاكستان و بنگلادش در زمان استقلال هند از استعمار انگلستان از آن جدا شدند با اين وجود هند هم اكنون سومين كشور پر جمعيت جهان از نظر تعداد شهروند مسلمان است. ( تمامي اين موضوعات در طي تور هند و تور گوا ذكر و توضيح داده مي شود )

تور هند – تور گوا

تنوع آب و هوايي اين كشور پهناور نيز بسيار است. در شمال هند رشته كوه هيماليا كه مرتفع ترين رشته كوه جهان است قرار دارد كه تمام سال پوشيده از برف است. هيماليا سرچشمه رود خانه هاي بزرگي چون گنگ، براهماپوترا، يامونا، پنجاب و دهها رود ديگر است. جنوب هند آب و هوايي استوايي دارد. گرماي شديد در برخي مواقع سبب تلفات نيز مي شود. در صحراي “تار” در غرب بارندگي بسيار محدود است، اما در شمال شرق سالانه چند هزار ميلي متر باران مي بارد.

 

تور هند – تور گوا

تامين غذايي جمعيت يك ميليارد يكصد ميليون نفري هند و صادرات برخي اقلام كشاورزي از معجزاتي است كه كشاورزان هند به كمك رودخانه هاي پر آب و مديريت صحيح محقق كرده اند.

 

تور هند – تور گوا

همان طور كه توسط متخصصين تور هند در طي برگزاري تور هند و تور گوا به آن اشاره مي شود، اين كشور از نظر سياسي نيز پر جاذبه است. مردم هند مبارزاتي استقلال طلبانه را به رهبري گاندي پشت سر گذاشته كه به رهايي اين كشور از استعمار انگلستان در سال ۱۹۴۷ منجر شد و نقطه آغازين بود كه اين كشور در ابعاد مختلف پيشرفت كند. به گو نه اي كه در راس كشورهاي دموكراتيك قرار گيرد و از نظر اقتصادي سومين توليد ناخالص جهاني را به خود اختصاص دهد و در بسياري از صنايع رشد چشمگيري يابد.

 

 

تور هند تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان 

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۵:۰۲ توسط:مركز تور ايران موضوع:

هند – درياچه ها – جزاير – بيابان ها – پو شش گياهي – تور هند

هند – درياچه ها – جزاير – بيابان ها – پو شش گياهي – تور هند

 

درياچه ها

هند درياچه ي بزرگ و مهمي ندارد و فقط دره ي كشمير، چند درياچه دارد كه سرچشمه ي چندين رود هستند.

 

جزاير هند

مجمع الجزاير آندومان و نيكوبار در شرق سرزمين اصلي و نزديكي ميانمار و اندونزي و مجمع الجزاير لاكاديو و محاني كوي و كامين دوي ( كه اكنون لاكشاوديپ خوانده مي شود) در غرب سرزمين اصلي نيز قسمتي از خاك هند را تشكيل مي دهند. تمام اين جزاير، آب و هواي حاره اي دارند و با صخره هاي مرجاني و آب هاي گرم احاطه شده اند.

 

بيابان ها

منطقه ي بياباني هند به دو بيابان بزرگ و كوچك تقسيم مي شود: بيابان بزرگ، از ران كوچ در سواحل گجرات آغاز شده و به طرف شمال امتداد مي يابد و شامل قسمت اعظم ايالت راجستان و نواحي مرزي با ايالت سند پاكستان است و بيابان كوچك نيز شامل مناطق شرقي راجستان و نواحي شمالي اين ايالت است. در واقع، تنها منطقه ي بياباني در  هند به نام  صحراي تار Thar در غرب اين كشور، در مجاورت پاكستان و شرق رود سند قرار دارد.

 

پوشش گياهي – تور هند

هند نه تنها به دليل جغرافيا، تاريخ و فرهنگش هويت ويژه اي دارد، بلكه تنوع چشمگير اكوسيستم طبيعي آن نيز منحصر به فرد است. حدود يك سوم گياهان موجود در هند ، بومي آن منطقه هستند كه در مقايسه با ساير كشورهاي بزرگ دنيا رقم قابل توجهي است. حدود ۴۵ هزار گونه گياه در هند وجود دارند، گياه شناسان، شانزده نوع اصلي گياه جنگلي را در اين هند شناسايي كرده اند كه تقريبا يك پنجم وسعت كشور را پوشش داده است. گونه هاي گياهي در سراسر كشور هند متناسب با نوع بارش پراكنده شده اند. اين پوشش گياهي از جنگل هاي خودروي حاره اي و هميشه  سبز جزاير آندامان و نيكوبار تا گات هاي غربي و ايالت هاي شمالي تا جنگل هاي كاج مناطق مرتفع كوه هاي هيماليا متفاوت است.

 

در ميان اين دو نوع پوشش گياهي، موقعيت خاص هند وجود اكوسيستم هاي متفاوت را امكان پذير مي نمايد. در گات هاي غربي، گونه هاي گوناگوني از درختان يافت مي شود كه ارزش اقتصادي زيادي دارند و از مهم ترين آنها مي توان به صندل سرخ و ساج اشاره كرد. حدود ۷۵ ميليون هكتار زمين جنگلي در هند وجود دارد. جنگل هاي هميشه سبز، بيشتر در ايالت هاي آسام و كرالا و قسمتي از اوريسا و جزاير آندومان و نيكوبار واقع شده است. درخت ها در اين جنگل ها بلند و بافت جنگلي، طبقه طبقه است. در ميان انبوه درختان جنگل هاي هند ، درخت انبه و انجير هندي بيشتر از بقيه به چشم مي خورد. هندو ها براي درخت انجير هندي احترام خاصي قائلند. چوب بامبو هم يك كالاي رايج تجاري است.

 

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۳:۱۶ توسط:مركز تور ايران موضوع:

روسيه – بررسي تحصيلات و تاريخچه شهر نوو سيبريسك

روسيه – بررسي تحصيلات و تاريخچه شهر نوو سيبريسك – تور روسيه

 

 

تاريخچه نوو سيبريسك روسيه

شهر نوو سيبريسك روسيه در سال ۱۸۹۳ در محلي كه پل راه آهن سيبربه از رودخانه بزرگ اوب عبور مي كند، ايجاد شد و به افتخار سن نيكولاس Saint Nicholas و تزار نيكولاس دوم، نوونيكولايوفسك نام گرفت. ساخت اين پل در بهار سال ۱۸۹۷ به اتمام رسيد، و اين مكان تبديل به قطب حمل و نقل منطقه اي گرديد. همراه با تكميل راه آهن تركستان – سيبريه در اوايل قرن بيستم،بر اهميت آينده اين شهر افزوده شد. راه آهن جديد نوو سيبريسك روسيه را به آسياي ميانه و دريايي خزر مرتبط ساخت.

 

در جريان صنعتي سازي استالين، شهر نوو سيبريسك روسيه جايگاه خود را به عنوان مركز صنعتي سيبريه محكم نمود. رشد سريع شهر محركي براي ساخت ايستگاه توليد نيروي هيدرو الكتريك ( برق آبي ) با ظرفيت توليد ۴۰۰ مگا وات گرديد. در تاريخ ۲ سپتامبر ( ۱۱ شهريور ) سال ۱۹۶۲، جمعيت نووسيبريسك روسيه به يك ميليون نفر رسيد و جوان ترين شهر در جهان با داشتن بيش از يك ميليون جمعيت لفب گرفت. در سال ۱۹۷۹، كار ساخت سيستم حمل و نقل متروي نووسيبريسك روسيه آغاز شد و اولين خط آن در سال ۱۹۸۵ افتتاح شد.

 

تحصيلات در شهر نووسيبريسك – روسيه

در نووسيبريسك روسيه موسسات آموزشي مختلفي وجود دارند، از جمله:

 

دانشگاه دولتي نووسيبريسك Novosibirsk State University

اين دانشگاه يكي از معروفترين دانشگاه هاي روسيه محسوب مي گردد و در ۲۰ كيلومتري جنوب شهر نووسيبريسك واقع شده است و مركز فرهنگي و صنعتي سيبريه مي باشد؛ تعداد دانشجويان اين دانشگاه حدود پنج هزار نفر است.

 

دانشكده فني دولتي نووسيبريسك Novosibirsk state Technical University

يكي از مراكز تحقيقي و آموزشي روسيه و نيز يكي از دانشگاه هاي فني عالي (تاپ تكنيك) واقع در نووسيبريسك مي باشد. كادر تدريس آن داراي ۹۶۸ استاد به صورت تمام وقت و پاره وقت است كه شامل ۱۸۴ پرفسور و دكتراي علوم، ۷۶۲ استاديار و داوطلب پرفسوراي علوم مي باشد.

 

دانشگاه دولتي علوم اطلاعات و ارتباطات سيبريه اي Siberian State University of Telecommunication and Information Science

اين دانشگاه در سال ۱۹۵۳ تاسيس شد و از سال ۲۰۰۵، نمايشگاه تحصيلي Education Fair در اين شهر بر پا مي شود كه بيش از ۱۵۰ موسسه آموزشي از روسيه و ديگر كشور هاي دنيا در آن شركت مي كنند. هدف از برپايي اين نمايشگاه، ارتباط طولاني مدت ميان دانشجويي، دانشگاه ها، كالج ها و مدارس زبان روسي و خارجي است.

 

روسيه – تور روسيه – سفر به روسيه

http://travelrussia.ir


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۷:۱۲:۴۳ توسط:مركز تور ايران موضوع:

در حال به روز رساني

.....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۴ساعت: ۰۳:۳۷:۰۶ توسط:مركز تور ايران موضوع: